Welke draagzak/doek handig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roosenzo, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Heb je bij die beco geen last van de bandjes waar de armen langs moeten zeg maar?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het werkt een beetje zoals zo'n bergwandelingrugzak. Ik heb in ieder geval geen last van de bandjes :)

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik heb een rose and rebellion (te vinden op google). Een soort beco. Hij bevalt goed en ik ga hem straks voor mijn dochter gebruiken. Verder wil ik er nog een draagdoek bij kopen voor in het begin. Waarschijnlijk een Bykay of een rekbare. Ik ben me nog even aan het verdiepen.

Omdat we straks een tweede krijgen en ik geen duowagen wil aanschaffen, moet ik vanaf het begin gaan dragen.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou je een niet-rekbare aanraden Luna (bijvoorbeeld een geweven doek) omdat je daar veel langer mee kunt doen. Voor een rekbare doek worden ze al snel te zwaar.

Net een tripje met de beco gehad (lekker wwezen winkelen). Zoon vond het heerlijk om alles te kunnen zien en viel daarna lekker tegen me in slaap *smelt* Ze zeggen dat dragen goed is voor het buikje omdat de darmpjes door het bewegen van de moeder gemasseerd worden. Dat heb ik geroken op de weg naar huis .. (alles lekker vies ;))

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Juju, thanks voor de tip. ;). Klinkt gezellig je uitstapje.

6. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb ook de Beco maar mijn zoontje hangt er een beetje 'scheef' in zeg maar :( Hij zakt soort van weg, vaak naar links, en lijkt niet heel comfortabel te zitten waardoor hij niet altijd zin heeft om erin te gaan, en ik vind het juist een hartstikke handig principe ;)

Iemand enig idee waarom hij scheef zakt?

Verder heeft mijn zoontje ook af en toe last van die bandjes bij de armpjes. Maar goed, daar valt nog wel mee te leven. Maar dit is dan wel wéér een min van de Beco...
    Misschien moet ik een andere carrier of zo? :(

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb je de banden wel goed zitten? Er mag geen ruimte zitten tussen jou en je kindje. Mijn zoontje is 2,5 maand en als die rechtop blijft dan moet dat met jou kindje toch goed lukken lijkt me.
    Heupband strak genoeg en zet je hem goed in het midden?
    Beentjes wijzen iets omhoog?
    De banden bij zin armpjes strak genoeg aangetrokken zodat er geen ruimte is tussen jou en je kindje? Die moet echt tegen je aan liggen. Ook goed opletten dat ze beide even strak zijn aangetrokken (anders gaat het idd scheef).
    De banden liggen op de goede plek op je schouders en niet te ver naar buiten? Anders dat bandje bovenin wat verstellen.

Kan vanaf hier neit zien wat het is en been geen expert maar scheef zakken zou niet moeten natuurlijk :D Dan is het hele ergonomische idee weer weg he ;)

8. misa

misa Niet meer actief

Nou ik heb er eentje! Sinds vandaag! Hij hangt nu te drogen (na de was) en dan hopelijk morgen gebruiken!

9. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke heb je gekozen?

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ben je voor de Beco gegaan? Inb ieder geval veel draagplezier! Het is zo gezellig!

11. misa

misa Niet meer actief

Ja ik heb een beco! Ik ga zo naar mijn werk (kdv) met de kleine erin! Heb er zin in, ik hoop hij ook!

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met een goede drager is je kindje dus echt niet zwaar! Ik heb een bondolino ( een ergonomische drager ) een rekbare draagdoek en een geweven draagdoek. Ik heb laatst mn nichtje van 4 op mn rug gedragen in de bondolino! Dat voel je wel een beetje ja ;) maar met een goede drager is je kindje dus niet zwaar ( Meisje van mij is nu bijna wel 7,5 kilo denk ik )

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh leuk! Hier was het in het begin even wennen (voor zowel mezelf als voor uk) maar hij vindt het nu héérlijk om gedragen te worden, lekker rondkijken (koppie draait alle kanten op) en met zijn neusje op mijn borstbeen in slaap suffen. Oh een speen is hier wel nodig anders lebbert hij de hele Beco af haha (hoor je zo keihard SMAKSMAK in de winkel, :)).
    Ik merk dat ik voor kleine stukjes (winkelen, boodschappen) altijd de beco meeneem. De wagen is er alleen voor wandeling-wandelingen. Haal hem ook altijd uit de MC in plaats van dat ik de MC op het wagenstel zet. Scheelt zoveel gezeul :D

14. misa

misa Niet meer actief

Ik voelde mijn zoontje zeker wel! Maar het viel reuze mee, omdat je met de beco meer verdeeld draagt dan een baby bjorn (die had/heb ik).
    Maar ik ben er blij mee!

15. misa

misa Niet meer actief

Nou het was leuk! In de drager op de fiets..! (ik weet dat velen dat niet vinden kunnen.. :) )
    Maar hij vind het prima! In de BB huilde hij (op de fiets vooral) wel eens. Minder leuk dus. Dit vind ie helemaal goed! Lekker kijken en mama onderspugen..! ;) Hij spuugt namelijk nog wel eens. Maar goed een speen aan een koord en een spuugdoekje erbij, dan komt het allemaal goed!
    Alleen kreunt en steunt hij soms wat. Is dat herkenbaar?

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tja ik heb altijd volle poepluiers als ik hem een tijd heb gedragen (buikje wordt gemasseerd) dus misschien kreunt hij daarom? Fijn dat het goed bevallen is!

17. misa

misa Niet meer actief

Hihi, wie weet..!

Deel Deze Pagina