Beste allen, Ik heb van mijn zus een baby bjorn draagzak gekregen maar ik vind haar er niet lekker in zitten. Ik zou liever een ergonomische hebben. Ik ben zelf erg klein 1.58, heb een slechte rug, bekkeninstabiliteit van zwangerschap, hypermobiliteit, reuma en verminderde kracht en gevoel in handen. Daarom vermoed ik dat zelf knopen niet geschikt is omdat ik op slechte dagen erg weinig kracht in mijn handen heb. Wat adviseren de draagdoek/draagzak kenners?
Lastig! Waar woon je? Ik zou zoeken naar een draagconsulente bij je in de buurt... Adviseren van een afstand zonder te passen en proberen is lastig... Ik zou denken dat bv een storchewiege of bondolino of hop tye fijn zou zijn maar dan moet je wel 1 knoop leggen. Een klik-drager moet een gespje dicht op je rug, nouja bij je schouderbladen en dat is misschien belastender op je schouders als de knoop leggen? Qua klik dragers vind ik de ergo carrier echt het fijnste, maar de bondolino en storche zijn zo fijn voor pasgeboren kindjes!
Ik heb een Beco butterfly. Erg fijn! Even werk met afstellen maar als je dat 1x goed gedaan hebt, is het appeltje eitje! Ik heb 1 maandje geleden een keizersnede gehad en had bi tijdens de zwangerschap! Dragen met de bb is heerlijk en weinig belastend voor m'n rug!
Dat de BB je niet goed bevalt is goed te verklaren. Ik denk dat het slim is als je een keer met een consulent afspreekt zodat je diverse dragers kunt testen. Misschien lijkt de Bondolino je wel niks omdat je dan een knoop moet leggen, maar dat zou ook mee kunnen vallen. De Manduca heeft bijvoorbeeld een gesp waarvoor je behoorlijk wat kracht in je vingers moet hebben en dat zou weleens veel lastiger kunnen zijn. Bij sommige webshops kun je naar een inloopochtend/middag. Op de site van de VDC staat een agenda: Draagdoekconsulenten
een vriendin van mij zweert bij de manduca.. erg prijzig, maar ze wil echt niet meer zonder en hoor er meer hele goede verhalen over
Dat is ook een geweldige draagzak, maar als je weinig kracht in je handen hebt, kan de gesp weleens een vervelend obstakel zijn.
Bedankt voor het meedenken meiden ! Lastige keuze, dat word even uitproberen wat lukt. Kijk er wel naar uit om haar zo lekker bij me te kunnen dragen, heb nu best wel spierpijn omdat ik haar de hele dag haar rechtop houd ivm reflux.
Ik heb zelf ook weinig kracht in mijn handen, maar de bondolino heb ik zo geknoopt. Ook zonder pijn. De bondolino is geschikt voor zowel kleine als lange mensen. Hele fijne draagzak. Zou idd eerst uitproberen bij een draagconsulent.