ik overweeg ook een draagzak, mede doordat knopen (in een rolstoel) mij niet zo'n succes lijkt. In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een beco butterfly, maar ik lees steeds vaker dat deze niet zo geschikt zou zijn voor een pasgeboren baby (ondanks de speciale baby-insert). Voor mij is het wel belangrijk dat ik kort na de geboorte al zou kunnen dragen. Weet iemand hier wat nou precies het probleem is van de beco bij pasgeborenen? en welke draagzak wel geschikt zou zijn?
ow ik dacht net dat de beco wel geschikt is direct na de geboorte al. Moet ik toch nog eens goed gaan lezen! Staat hier nl ook op de verlanglijst puur uit gemak.
Wat ik begreep zitten sommige kindjes de eerste weken niet goed in de beco, maar ik las ook dat dit wel weer verschilt per kind en hoe groot/ zwaar het kind is. Bij de Bondolino zou je dit probleem niet hebben. Ik heb zelf desondanks toch de beco besteld, omdat ik de bondolino er zo saai uit vond zien . Ik hou persoonlijk zelf erg van de kleurige, bloemerige, vrolijke printjes, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. Mocht het niet goed zitten, gebruik ik de beco de eerste weken nog niet.
Ik denk dat de discussie een beetje mijn schuld is, ik vroeg immers door op waarom de BB niet ergonomisch is. Het is me inmiddels wel wat duidelijker geworden. toch blijf ik ook vinden dat de draagdoekenfans wel erg overtuigd zijn van goed en slecht. Maar dat zie je wel vaker in de wereld van de babyprodukten. Vind het zelf moeilijk om op dit gebied een goede keus te maken, omdat ik het gevoel heb dat de beschikbare informatie te gekleurd is. Al twijfel ik overigens echt niet aan goede bedoelingen hoor!
Precies, de bondolino ziet er zo saaaaai uit! (ben ook helemaal verzot op de kleurtjes van de beco). Voor mij is het dus wel belangrijk om ook de eerste weken aal te kunnen dragen, maar om ze nu beide te kopen....
haha Trees ik heb ook de beco butterfly in huis carnival gekozen vanwege de kleurtjes ,,,,vind het wel grappig dat we samen zwanger zijn en ook nog zo'n beetje dezelfde smaak hebben. Ik heb hem ook gekocht omdat ik dacht dat je kindje er bijna direct inkon maar misschien vind ik dat wel helemaal niet prettig, of zij niet dan gebruik ik hem gewoon niet, gaat ze lekker in de wagen.
Leuk, wij willen ook voor de Lodger Shelter gaan maar de babywinkel in Dordrecht raadde aan om met het kindje te komen (wordt 18 mei verwacht) en dan proberen welke drager zij het lekkerste vind en wij natuurlijk.
De Manduca kan van dag 1... Heb mijn dochter erin gedragen vanaf een week of 2. En ik vond m minder saai dan de Bondolino.. (ik heb de Jardin Noir)..
Ik heb uiteindelijk de Grace gekozen. Ik zat toevallig te twijfelen tussen de Grace en de Carnival. Mochten onze kindjes er niet direct in kunnen, hebben we natuurlijk ook nog een prachtige kinderwagen .
Uhm dat is lastig... persoonlijk zou ik er de gok op wagen . Ik weet niet of je de draagzak eventueel terug kan sturen als het niet kan?! Of misschien iemand in de buurt waar je het uit kan proberen? Als je toevallig in de buurt van Groningen woont, mag je de mijne t.z.t. uitproberen.
Groningen is idd in de buurt! (bedankt voor je aanbod) Ben in ieder geval erg benieuwd naar jouw ervaring met een pasgeborene in de beco (als het goed is heb ik dan nog even om er eentje aan te schaffen) Zit er nu aan te denken om voor kort na de geboorte misschien ook een rekbare doek te nemen. Die kun je tenminste voorknopen
Help me herinneren t.z.t. en dan laat ik je mijn ervaringen weten! Ik las trouwens ook ergens dat je bij pasgeboreb babies ook een opgerolde doek in het nekje kan leggen. Dan hebben ze net wat meer steun en kun je de beco al eerder gebruiken.