Welke draagzak "grote baby" :D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MPS05, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.094
    2.591
    113
    Limburg
    Dat is voor iedereen zo verschillend, de een zweert bij tula, de ander manduca en zo heeft iedereen wel een voorkeur.
    Ik heb zelf een boba 4g en heb laatst mijn oudste er nog in gedragen (eigenlijk vooral om te testen, hij rent liever haha)
    Hij heeft broekmaat 98 en dat paste eigenlijk net niet meer, dus die kan wel lang mee.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een mei tai kan, mits groot genoeg, ook voor grotere en oudere kindjes. Ligt er dus weer aan welke je hebt en hoe breed en hoog het rugpand is.
    De hoptye is bij mijn weten geschikt tot maat 80-86 max, maar precies weet ik dat niet.
    Bij mei tais vind ik zelf smalle banden niet erg fijn, dus ik zou eentje aanraden met uitwaaierende banden, (die zijn meestal zo'n 30 cm breed, waardoor je dezelfde ondersteuning ook krijgt als bij een draagdoek, maar dan zonder ingewikkeld knopen :)

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben groot fan van de Manduca, een ergonomische draagzak. Zowel mijn man als ik kunnen hiermee dragen. Alles gaat met gespen, er komt geen knoop aan te pas. Ik heb ook gedragen met een tricot en een geweven doek, maar vind de Manduca prettiger. Ook als we op vakantie meerdere dagen achter elkaar uren lopen, blijft de Mancuda heel prettig dragen.

Wij gebruiken regelmatig het ingebouwde "hoofdondersteuningsdoekje" sinds hij op de rug zit. Het zorgt er in de zomer voor dat hij minder zon vangt op zijn hoofd, en als hij in slaap valt wordt zijn hoofdje ondersteund. Daardoor slaapt hij prettiger dan dat zijn hoofdje heen en weer schud.

In principe kan je hier kindjes vanaf de geboorte tot ruim 3 jaar mee dragen. Wij dragen ons zoontje nu 13 maanden, en dat bevalt prima :)

4. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ik heb mijn dochter van 18maanden en 13 kilo regelmatig een uur op mn rug zitten in de bondolino!! Ze zit heerlijk en voormij is het ook heel goed te doen

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Manduca of Tula

6. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Ik draag mijn erg flinke dame van nu 5 mnd en 3 dgn en 9600 gram en 74,5 cm in de draagdoek en anders in de bykay mei-tai.

Ik vind het ook zwaar worden.
    De mei-tai kan je Tot 16 a 18 kilo gebruiken :)

Op de foto van mijn meisje kan je zien dat ze een erg flinke grote meid is ;)

Als het mij lukt lukt het anderen ook om te dragen in de mei-tai ;)

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Manduca is handig en kun je lang gebruiken!

8. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Bedankt voor al jullie tips en reacties.
    Heb even gegoogled en hier in de buurt zit een draagconsulent dus maar eens een afspraak maken om de verschillende draagzakken uit te proberen.

@Lovemykids4: jullie hebben idd een flinke dame! Heb haar wel eens in andere topics voorbij zien komen. En ik dacht dat onze knul groot was.. hahah. Fijn om te weten dat de mei tai ook voor 'zwaardere' kindjes goed draagt. Schatje hoor!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een boba waar ik mijn oppaskindje met 4 maanden al goed in kon dragen en mijn zoontje van 2,5 draag ik er ook prima in. (Broekmaat 92)

Deel Deze Pagina