Beaba Babycook of Philips Avent Stoomblender?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RooDje, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Zodra het straks mag wil ik onze kleine graag zelfgemaakte prakjes te eten geven en nu kan je natuurlijk apart koken en met een losse staafmixer/blender aan de slag, maar het koken/stomen en pureren in 1 apparaat lijkt me veel praktischer.
    Alleen weet ik niet welke ik moet kiezen!

Wat zijn jullie ervaringen met de Beaba Babycook of de Philips Avent Stoomblender?

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik heb de avent stoomblender, en ik ben er echt superhappy mee. Ik was een beetje bang dat ik er uiteindelijk niet/niet veel gebruik van zou maken, maar ik gebruik 'm voor allerlei babyhapjes. Zowel voor fruit als voor groente. En ik hoef nooit meer zo te koken zodat onze baby mee kan eten, maar doe zijn eten apart in de stomer en kook voor ons normaal met alle bijbehorend kruiden.

Wat mj betreft dus een goede koop geweest! :)

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Kijk daar heb ik wat aan!
    Is ie ook makkelijk schoon te maken (kan alles in de vaatwasser?) en evt. mee te nemen?

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ja, hij is uit elkaar te halen, en gaat mee in vaatwasser. Hij is ong. net zo groot als een blender, dus wij nemen 'm met vakantie gewoon mee, in 2 delen. Verder maak ik smorgens of savonds eten/fruithapje voor 'm en neem ik dat mee in een afgesloten bakje als we weg zijn.

5. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Ik had voor de vorige een beabe. Superding, heel veel gebruikt. Tot ik hem per ongeluk heb laten droogkoken bij het ontkalken. Mijn eigen domme fout.
    Nu heb ik de avent stomer, hij is een stuk voordeliger (heb m op de 9 maandenbeurs gekocht voor 79,-) en een stukkie kleiner. Heb hem nog niet gebruikt maar denk dat ik minstens zoveel plezier van ga hebben. Voordeel lijkt mij ook dat ie een signaal geeft als hij klaar is dat doet de beabe niet, die heeft alleen een lampje die uitgaat (het oude model in ieder geval)
    Voordeel van de beabe is weer dat je hem makkelijker afgiet want als je het kookvocht erbij laat zitten is het snel te dun. Maar dit is maar zo'n kleine handeling.

Ik heb gezien dat de nieuwe babycook ook wel een stuk duurder is. Dus dat was voor mij ook een overweging.
    Ik denk dat ze allebei heel goed zijn. Ik vind het in ieder geval superhandig en lekker voor de kleine.

6. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Xaar dus beide apparaten geprobeerd, maar niet echt een voorkeur (behalve wbt de prijs dan!)

Ik lees ergens dat je in de beaba ook kunt opwarmen en evt. ontdooien. Kan dat in de Avent ook?
    Wij willen het apparaat meenemen op vakantie en familie bezoek en als daar geen magnetron aanwezig is dan is een opwarm- of ontdooi functie wel erg handig

7. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Je kan in de beabe inderdaad het bakje zetten en dan de stomer aan. Dan ontdooit hij/warmt hij op. Dit kan niet in de avent.
    Maarrr... ik zette het bakje meestal gewoon in warm water/au bain marie in de pan. Of mikte het even in een steelpannetje. Zijn zulke kleine porties. Dus vond het niet direct een meerwaarde, maar het kan meetellen.

Ik vind de avent ook wat mooier trouwens :)

8. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hmm zie net op de site van Babypark dat de Beaba (nu actie) 109 euro is en de Philips Avent (nu actie) 129 euro is, dus qua prijs is de Beaba nu goedkoper.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik had die van Avent, zat eens gratis bij zo'n actie van een kinderblad. Beviel prima, vond het wel fijn dat dit apparaat de ruimte in de hoogte heeft en niet in de breedte, stond zo dus niet in de weg op het aanrecht. Met afgieten gewoon het dekseltje er een beetje schuin opzetten, heb je ook geen vergiet nodig.

10. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Heb de Philips Avent en ben erg tevreden. Neemt weinig plaats in in de kast, makkelijk schoon te maken.
    Mijn zus had een Beaba maar die heeft hem voor 1 kind gebruikt maar toen vertoonde deze toch de nodige gebreken.
    Hoe de duurzaamheid is van de Avent weet ik nog niet want heb hem pas een aantal weken in gebruik.

( heb hem via ING Rentepunten aangeschaft ik dacht voor 69 euro)

11. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
  12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb de babycook en heb 'm met heel veel plezier gebruikt!
    Weet zeker dat ik dat bij de tweede ook zal doen, een aanrader dus!

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb die van beaba op de negenmaandenbeurs gekocht.

Moet eerlijk zeggen, ik gebruik hem nog niet echt, want de kleine is er nog niet. Maar ik gebruik m nu al regelmatig voor de blenderfunctie en de maatbeker..

enige waar ik me aan irriteer, is dat er geen dop op de beker zit, maar op het apparaat,.. Als je dan gaat blenderen met teveel inhoud, zit alles onder.

14. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    2de paasdag maar ff babyshoppen met VL en dan zullen we zien waar we mee thuis komen. iig bedankt voor de tips zover!

15. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik heb de nieuwe beaba solo babycook. Hier zit wel een deksel voor als je gaan blenderen. Hier zit dus nooit alles onder.

Ik vind hem ideaal. Hij piept 5 maal als hij klaar is en mocht je het piepen niet gehoord hebben omdat je uit de kamer was bijv. dan zie je ook aan het knipperende licht dat hij klaar is.

ik maak er heel geregeld appelmoes mee en dan kun je zo het stoomvocht weer afgieten in een flesje en dat af laten koelen en dan smaakt het net als biologische appelsap en dat drinkt me kindje dan weer op.

Ik zet de kan zo in de vaatwasser. Ideaal. Heb er ook een rijst/ macaroni kook bakje bij en kruidenbuiltjes en ontkalk spul en kookboek en een beaba lepel en een bidonzakje waar je knijpfruit in kunt doen. Had toen zo een hele set gekocht op beaba webshop . Zo een voordeel set. Had het de dag erna gelijk in huis.

16. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    zo te horen is de babycook verbeterd (lampje geluidje) !

17. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik ben ook aan het vergelijken, want ik wil ook 1 van de 2 waarschijnlijk kopen. Kan je nou ook gewoon fruit in allebei pureren of moet het echt zacht gekookte groente zijn?

18. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Zit net instructie filmpjes op youtube te bekijken. Die philips is wel makkelijker in gebruik voor mijn gevoel. Moet je maar eens kijken op youtube.

19. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    groente, fruit, vlees, vis. Kan allemaal in allebei

20. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb ook de avent en ben er super blij mee erg veel gebruikt en gebruik heb nog af en toe. Neemt ook niet te veel ruimte in beslag

Deel Deze Pagina