Hallo, Onze babykamer staat nog zoals 'ie was toen onze dochter er nog sliep (inmiddels 3,5 en naar andere kamer verhuisd). Nu zijn wij in verwachting van een zoontje en willen we de babykamer aanpassen (muren en accessoires). Er hangt een (heel) donkerpaars rolgordijn en die blijft ook hangen want die is nog prima. We hebben creme meubeltjes (kast, commode, ledikantje). Nu vind ik dit heel leuk behang, maar ik vraag me af of het wel bij het paarse rolgordijn past. Nogmaals, het rolgordijn is echt donkerpaars. We willen dan één wand behangen en de overige 3 wanden rustig houden (creme of misschien zacht grijs schilderen). Ben benieuwd naar jullie mening!! Alvast bedankt en andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!
Ik vind het niet passen... Vind het wel heel leuk behang, ik zou het behang dus wel nemen en dan bij de ikea zo'n tupplur rolgordijn in t grijs halen. Wij hebben ze ook in de slaapkamers en verduisteren goed en kosten bijna niks!
Eerlijk gezegd vindt ik de paarse rolgordijn er ook niet bij passen.. Ik zou ook voor een licht grijze muur bij het behang gaan
Ben het een beetje eens met de dames hier boven. Donkerpaars rolgordijn lijkt me niet echt mooi erbij. Maar er zijn genoeg andere rolgordijntjes tevinden voor niet veel geld. Erg leuk behang trouwens
Bedankt alvast voor de reacties. En fijn dat het eerlijke reacties zijn anders hoefde ik het topic ook niet te plaatsen natuurlijk. Ik denk zelf ook dat het niet echt leuk erbij staat. Ik zal eens bij Ikea kijken voor zo'n rolgordijn. Zijn dat standaard maten of kun je dat ook (voor weinig) op maat laten maken?
Ze verkopen een paar maten en die kan je zelf evt nog op maat maken. Buis inkorten en het gordijn afknippen.
hier ook idd erg leuk behang, maar denk idd dat het vreselijk staat met donkerpaars.. succes met het rolgordijn
Ik ben het met bovenstaande reacties eens! Niet doen; dat paarse; dat doet afbreuk aan de babykamer als geheel. En inderdaad leuk behang
Ik denk dat het niet mooi is met paars. Kan je het rolgordijn niet omdraaien? die van ons heeft namelijk een witte achterkant. Zo heb je een wit rolgordijn.
Ik zou gewoon behangen en dan kijken of je het wel of niet mooi vindt staan. Een rolgordijn kun je vaak vrij snel aanschaffen (bij standaardmaat vaak geen levertijd) dus dat moet geen probleem zijn. Mijn eerste reactie is ook dat het geen mooie combi is, maar het zou ook prima uit kunnen pakken. Als je probeert beide dingen "naar elkaar toe te halen" zou het best mooi kunnen worden. Dus of het paars ergens anders in de kamer terug laten komen naast een andere kleur van het behang: knuffel, mandjes, oid of het rolgordijn pimpen en (een van) de kleuren van het behang er in terug laten komen. Je zou bijvoorbeeld een lint in een van de kleuren van het behang op het rolgordijn kunnen naaien. Je zou er ook overgordijnen voor kunnen hangen zodat het paars wat breekt. Ik vind het wel een superleuk behangetje! Succes!
Bedankt voor alle reacties! Ik heb het nog even met mijn man erover gehad en eigenlijk vinden we het allebei toch wel zonde om het gordijn wat er nu hangt weg te halen. Het is een vouwgordijn en is speciaal op maat gemaakt (we hebben dus geen standaard afmetingen), best prijzig dus ook... Nu heb ik wel nog een ander behangetje gevonden die er misschien wel bij past, het heeft een groene achtergrond. Groen en paars gaat wel samen. Dus ik dacht aan groen/grijs/paars tinten in de babykamer. Dan laat ik het paars wel een beetje terugkomen in wat accessoires eventueel. Wat denken jullie?
Ik vind paars er ook niet zo bij passen eerlijk gezegd. En weet je, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. Maar je hoeft al niet veel nieuw te kopen. Grote kans dat je nu 40 euro of zoiets bezuinigd en je vervolgens jarenlang aan dat paarse rolgordijn loopt te ergeren (zo werkt het bij mij in elk geval). Later doe je het niet zo snel meer. Beter gelijk goed doen.
Ow, is het zo'n vouwgordijn. Ja dat is inderdaad zonde om weg te doen. Vind het paars wel kunnen bij dat groene behang, en is ook leuk!
Ik zou eerder een behangetje zoeken die bij het rolgordijn past dan! Ze hebben vast wel wat leuks met paars erin, toch?
Is het vouwgordijn van stof? Optie om het te verven misschien? Van donkerpaars naar donkergrijs bijv. Vind het behang wel heel leuk! De 1e iets meer als de 2de..
Of combineer met grijstinten en antraciet. Paars kan je dan terug laten komen door een paarse fauteuil en of lampenkap te nemen en meer niet. Ik zou de muren rustig houden in grijstinten.