Welke draagzak voor jonge baby en rechte houding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een ringsling en een Storchenwi​ege Babycarrie​r en vind ze super....

Mn nu nog jongste van 2 jr gaat het liefst nog in de sling maar ja mn buik zit nu echt in de weg helaas....ze kroop altijd helemaal tegen mn aan en kroop echt in de doek en viel 9 van de 10x in slaap (zelfs afgelopen zomer nog toen ze net 2 jr was)

ik zweer erbij, heb bij mn 1e een baby bjorn gehad en als ik er nu bij na denk heb ik gewoon medelijden met dr arm kind hing er gewoon in harstikke slecht. Ben blij dat ik verder ben gaan kijken wat wel goed is voor de houding en heupjes voor de kleine....

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    babybjorn ziet er leuk uit, maar daar is alles mee gezegd! Ik vond het een drama om mn zoontje er zelf in te doen en hij zat er niet prettig i ook!
    Premaxx draagzak vond ik ook niks, wat hier ook al werd gezegd"mn dochter kon er lastig adem in halen omdat ze met dr kind tegen dr borst aan hing. Ik vond er niks ontspannend bij. Ik heb nu een Tricot slen besteld, ik ben heeeel benieuwd hoe het bevalt en of ik er een beetje mee overweg kan! Ik vind mezelf geen type om maanden met een kind tegen me aan te lopen, maar wie weet vind ik het wel helemaal te gek?!
    Maar: lopen jullie er de hele dag mee? Of alleen bij behoefte ( bijv huilen, in slaap willen vallen etc) En kan je echt van alles en nog wat doen ) in het huishouden bijv) met een kind tegen je aan?

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    dat "van alles doen" vind ik flink tegen vallen. Ik woon op een boerderij en kan werkelijk niets doen behalve rondjes lopen met kindlief op buik of rug. Van het begin af aan ging hij huilen vanaf het moment dat ik minder of niet meer bewoog. Ach, mss dat het nog betert, ik ga vaak met hem op mn rug het bos in en dat vind hij wel fijn!

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok... jammer!! Welke draagzak of -doek heb jij? Nou, echt veel in het huishouden zou ik niet doen denk ik, misschien wat stofzuigen of als ik maar ondertussen een broodje voor mn oudste kan smeren of even achter de computer kan tikken, even kan bellen, gewoon wat kleine dingetjes :)

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik heb niet alles goed gelezen, maar als je nog geen beslissing hebt gemaakt dan adviseer ik de combi-cotti!
    Wat een fijn ding!
    Mijn dochter (die absoluut niet in bed wou slapen) sliep daar heerlijk in.
    Ik kon er echt niet alles mee doen hoor, maar wel lekker met mijn peuter spelen.. hem verzorgen.. en wat kleine klusjes in huis doen.
    En als mijn zoontje sliep, ging ik met haar in die doek zelf op de bank liggen dutten :).
    Ik had eerst de Bondolino gekocht, maar dat vond ik helemaal niets voor zo een kleine baby... ik ben hem vanaf een maand of 6 wel veel gaan gebruiken, vooral buiten.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    \\

babybjorn is heel slecht voor de heupjes

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Precies, voor die dingen zou ene draagzak wel handig zijn! Ik hoef heus geen wasjes te draaien of de ramen te lappen met mn dochter tegen me aan :D Heb inmiddels de Tricot Slen besteld, hij heeft wel wat weg van de combi cotti denk ik als ik het plaatje zie. Ben erg benieuwd, zo moeilijk om een keuze te maken! specifieker dan draagzak of draagdoek, ergonomisch of niet, kom ik niet...

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Is ook lastig.. ik heb de mijne toen ook op advies gekocht van iemand hier, je zoekt je anders helemaal suf.
    Ze lijken wel op elkaar denk ik.
    Het gaf mij in ieder geval veel rust omdat ik mijn zoontje ook aandacht kon geven want dat lukte echt niet met een baby die alleen maar bij me wou zijn.
    Succes, ik hoop dat het voor jou ook gaat werken!

Deel Deze Pagina