Mijn dochter zat heerlijk uren rustig in de draagzak of draagdoek op mijn buik of rug. Mijn zoon daarentegen een echte wiebelkont, ik droeg hem op mijn heup met de doek, zo kon hij toch vanalles zien en tegen me aan hangen.
Heb bij onze jongste de Marsupi draagzak mogen lenen en WOW wat een superfijne zak zeg!! Werkt met klittenband dus super makkelijk ook als je kindje door iemand anders gedragen moet worden of als jij een groter/kleiner kindje van een ander gaat dragen). Maar ben bang dat jij er niets meer aan hebt. Dacht dat je een pasgeborene had maar zie aan je banner dat je kleine al 7 maanden is. Dan zou ik een draagzak kopen gemaakt van draagdoekenstof. Pasconsult is geen overbodige luxe. Ik heb zelf overigens (o.a.) de ErgoBaby 360°. Dan kun je je kindje tevens op je rug dragen. Maar dat is wel alleen vanaf dat ze zelfstandig tot zit komen.
Bijna alle ergonomische draagzakken zijn ook op de rug te gebruiken, vanaf het moment dat een kindje zelf tot zit kan komen. Ik zou zeker een pasconsult aanraden, En dan niet bij het babypark of prenatal, maar echt bij een draagconsulent, zou er eentje bij jou in de buurt.
Ehh ja, je hebt gelijk En het was niet eens laat op de avond dat ik mn bericht postte En dan vergat ik voor de TO ook nog te posten dat je de Ergobaby 360° met de leeftijd van je kindje gebruiken kan op de heup. Zo heeft je kindje meer zicht en zit het toch verantwoord. Overigens kun je bij de EB Omni 360° (op de leeftijd van je kindje) je kind ook op je buik dragen, met het gezicht van je af.. maar persoonlijk zou ik dat toch afraden, hoe ergonomisch verantwoord het geclaimd wordt dan ook door de makers van zo'n draagzak.
Face forward is inderdaad niet aan te raden. Bij sommige zakken kan het redelijk ergonomisch, maar is het wel. Maar voor korte tijd verantwoord. Op de heup dragen is inderdaad een mooie tussenoplossing.