Welke draagzak worstelende nieuwsgierige baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mupje, 24 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Mijn dochter zat heerlijk uren rustig in de draagzak of draagdoek op mijn buik of rug. Mijn zoon daarentegen een echte wiebelkont, ik droeg hem op mijn heup met de doek, zo kon hij toch vanalles zien en tegen me aan hangen.

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Idd gaan rug dragen. Dan zitten ze hoger en kijken ze over je schouder.

3. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Misschien met de rug naar jou toe? Dus hoofd naar buiten zodat ze wel kan mee kijken?

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.299
    11.069
    113
    Dat is echt de pest voor de rug van jouzelf en de baby. Nooit doen.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.623
    13.849
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb bij onze jongste de Marsupi draagzak mogen lenen en WOW wat een superfijne zak zeg!!
    Werkt met klittenband dus super makkelijk ook als je kindje door iemand anders gedragen moet worden of als jij een groter/kleiner kindje van een ander gaat dragen).

Maar ben bang dat jij er niets meer aan hebt. Dacht dat je een pasgeborene had maar zie aan je banner dat je kleine al 7 maanden is.

Dan zou ik een draagzak kopen gemaakt van draagdoekenstof. Pasconsult is geen overbodige luxe.

Ik heb zelf overigens (o.a.) de ErgoBaby 360°.
    Dan kun je je kindje tevens op je rug dragen. Maar dat is wel alleen vanaf dat ze zelfstandig tot zit komen.

6. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam

Bijna alle ergonomische draagzakken zijn ook op de rug te gebruiken, vanaf het moment dat een kindje zelf tot zit kan komen.

Ik zou zeker een pasconsult aanraden,
    En dan niet bij het babypark of prenatal, maar echt bij een draagconsulent, zou er eentje bij jou in de buurt.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.623
    13.849
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ehh ja, je hebt gelijk :D
    En het was niet eens laat op de avond dat ik mn bericht postte :roflmao:

En dan vergat ik voor de TO ook nog te posten dat je de Ergobaby 360° met de leeftijd van je kindje gebruiken kan op de heup. Zo heeft je kindje meer zicht en zit het toch verantwoord.
    Overigens kun je bij de EB Omni 360° (op de leeftijd van je kindje) je kind ook op je buik dragen, met het gezicht van je af.. maar persoonlijk zou ik dat toch afraden, hoe ergonomisch verantwoord het geclaimd wordt dan ook door de makers van zo'n draagzak.

8. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Face forward is inderdaad niet aan te raden.
    Bij sommige zakken kan het redelijk ergonomisch, maar is het wel. Maar voor korte tijd verantwoord.
    Op de heup dragen is inderdaad een mooie tussenoplossing.

Deel Deze Pagina