Welke draagzak?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lionne, Apr 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Los van wat review waar Marlett naar verwijst, ben ik het wel met haar eens. Ik vind de stokke ook geen aanrader als "ergonomische" drager. Al zal hij best makkelijk zijn in gebruik als hij eenmaal goed is afgesteld.
    Als je naar foto's kijkt op de site van stokke zie je dat de knietjes lager hangen dan de billetjes en de beentjes worden niet ondersteunt van knieholte tot knieholte, zeker bij grotere kindjes, en het kindje naar achter helt als je hem draagt.
    Je kindje moet minimaal 3,5 kg wegen en 53cm zijn om in de stokke gedragen te mogen worden.Veel pas geboren baby'tje zijn dat nog niet. Dus niet voor iedere baby geschikt vanaf dag 0.

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hier een Mei tai. Ben nog een beginner, maar we vinden het allebei een prettige manier van dragen. Denk dat als hij wat ouder is we nog meer plezier zullen hebben van de Mei tai.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Hier een beco. Vanaf 6 weken oud gebruikt tot een paar maanden geleden. Ik ben er zéér tevreden mee. I.v.m. zwangerschap vind ik het dragen nu niet meer fijn, maar het zou anders wel kunnen. Beco is geschikt van 3,5 kilo (met de verkleiner) tot 20 kilo.

---

Ik vind de Stokke er ook niet erg ergonomisch uitzien. Beter dan een babybjorn of chicco (dat ziet er echt niet uit!), maar de knietjes hangen ook hier te laag.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier ook een beco butterfly 2 en ben er super tevreden over. mijn kleintje is nu een jaar een 11 kg en ik voel nauwelijks dat ik d'r in de zak mee draag. neem hem ook mee op de fiets zodat ik geen buggy mee hoeft te nemen. beco kan je ook als rugdrager gebruiken.

ik zou persoonlijk een kindje niet voorwaarts dragen. ten eerste niet goed voor hun houding en als jij valt dan valt je kindje plat op z'n gezichtje.

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Nog even over de Stokke-drager: Hij kost €150,- terwijl je voor een bondolino of Manduca zo rond de €100,- zit. Ga je voor een Lilliputti, dan ben je nog voordeliger uit.
    Ik snap niet dat en bedrijf dat zulke ergonomische meubels maakt, zo'n matige drager aflevert voor zo veel geld. Ik vind het een gemiste kans.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Hier in het begin draagdoeken (rekbaar en niet rekbaar) en later een meitai. Gaat echt perfect!

Ik heb die stokke drager op de 9 maandenbeurs gezien, hij is idd beter dan babybjorn, maar ik zou hem alsnog niet kopen. Ziet er gewoon niet comfortabel uit en daarnaast vind ik hem erg duur! Ik blijf bij mijn mei-tai en misschien later nog is een keer een manduca ofzo.

7. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

8. misa

misa Niet meer actief

Het zal vast al gezegd zijn maar kijk eens op www.babybij.nl
    Daar kun je ook per mail vragen stellen, erg handig en netjes.
    Op deze site staan ergonomische babydragers (ssc). Meestal betekent dat dat je je kindje ook niet naar voren kunt dragen omdat dat niet goed voor de houding. Lees je eens goed in zou ik zeggen..! :)

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Welke drager adviseren jullie om zsm na de geboorte te gebruiken? Liever geen doek die geknoopt moet worden, mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de Beco Butterfly of Gemini, maar
    zijn deze wel geschikt?

Heb mijn zoontje gedragen in een tricot slen (vond ik zelf qua doek en knopen niet fijn) en in een ringsling en Beco toen hij ouder was.

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    De Bondolino is het snelst te gebruiken na de geboorte, de Manduca vond ik ook al wel snel te gebruiken, maar voor beide geldt dat echte inieminibaby's toch het lekkerst zitten in een draagdoek.

11. Trees

Trees Niet meer actief

De beco kan gebruikt worden vanaf 3.5 kilo, maar persoonlijk vond ik dat niet prettig. Vanaf 6 weken vond ik haar er pas goed inzitten. Daarvoor vond ik dat het hoofdje teveel naar links/ rechts kon zakken. Deze zou ik afraden als je direct na de geboorte wil dragen.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De bondolino vond ik zelf erg fijn voor kleine ukjes! We hebben nu een manduca en ik ben benieuwd hoe die met buikbaby gaat bevallen. Voor onze dochter van bijna 1,5, 12 kilo is hij nog dagelijks in gebruik!

De stokke heb ik ook getest, althans, geprobeerd te testen. Mn dochter begon te krijsen en wou er niet in. Hij is ook best lastig aan te doen omdat je altijd eerst je kind in de drager moet doen met die gespjes om de beentjes en dan de drager op je rug. Door de stalen verstevigingspin heb je weinig comford, er zit echt een stuk staal tussen jou en je kindje. En de beentjes hebben nog geen optimale houding. Daarbij is hij erg duur, voor die prijs kan je bijna elke andere drager kopen die wel gelijk goed is qua houding en geen stalen pinnen heeft.

Share This Page