Lode, ik heb je een pm gestuurd. Qua Bondolino slimfit. Mijn vriend is heel smal. Ik ben gewoon klein e smal bij mijn schouders, mijn taille moet nog komen weer . Dus ik weet niet hoe dat zit dan met die maat. Storchenwiege weet ik niet zo, dat is dus met knopen. En de Manduca dan of de marsupi? Heb ik ook gezien op internet? Waarom is de Marsupi dan beter dan de Manduca vind jij? Ik had ook ergens anders gelezen dat iemand schouderklachten kreeg van de Marsupi? En dat de Manduca meer voor de rug beter is? Vanaf wanneer doe je dat dan op de rug? En de Beco butterfly dan?
Als ik je zo snel hoor, zou ik voor de Bondolino Slimfit gaan als je partner heel smal is en jijzelf klein en smal bent. Voor de Storchenwiege hoef je niet meer te knopen dan voor de Bondolino. Het verschil in techniek zit hem daar in de tailleband; Bondolino werkt met klittenband, Storchenwiege met gespen. Bij beide dragers moet je zelf de schouderbanden nog knopen. Maar dat is echt supermakkelijk. De Manduca raad ik neit aan direct vanaf de geboorte. Het kan wel, maar het is een compromis, omdat je kindje in de baby-insert toch niet helemaal optimaal zit. Vanaf 5 maanden is het dan weer de perfecte drager Marsupi is erg makkelijk, klein, comfortabel, maar ook niet zo lang te gebruiken (tot een maand of 8 is de ervaring) en heeft een verschillende maatvoering, waardoor hij regelmatig niet door beide ouders gebruikt kan worden, omdat hij voor de een te breed is en voor de andere te smal (lengte tailleband) Rugdragen raad ik pas aan vanaf een maand of 6 a 7, of als je kindje echt een heel goede controle heeft over de nekspieren. De Beco valt in het schaduwgebied wel/niet ergonomisch. Er zijn betere dragers
Ik heb sinds vrijdag de Storchewiege Baby Carrier binnen. Mede gekozen door jullie reacties hier, waarvoor nogmaals dank! @ Baileyy, de Storchenwiege knoop je bij je buik alleen. Als je afbeeldingen van "storchenwiege baby carrier" googled, kun je het een beetje zien. De schouderbanden kruisen op je rug en die haal je naar voren en knoop je (gewone dubbele knoop) op je buik/taille. Werkt erg makkelijk. Nog een vraagje. Hoe hoog moet je baby zitten in een draagzak? Hoofdje op je borst bijv of hoger/lager? Of maakt dat niet uit?
Je kindje moet zo hoog met het hoofdje zitten dat je er een kus op kunt geven, zonder dat je je nek daarbij moet overstrekken.
Pleuni; op bolletjes-kus-hoogte Te hoog is niet prettig, te laag doet af aan de ergonomie; je krijgt dan sneller last van je rug en/of schouders.
Poemi en Lode dank voor de reactie . Ga het straks meteen uitproberen. Volgens mij had ik 'm dan wel aardig op de juiste hoogte.