Welke draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door emilia, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al een tijdje bezig om een draagzak uit te zoeken voor onze kleine straks. Ik wil liever geen draagdoek, omdat ik dat knopen niet zo zie zitten, dus vandaar de keus voor een ergonomische draagzak. Nu vind ik het erg lastig om te kiezen, dus ik ben benieuwd naar ervaringen :)
    Een nadeel van de Marsupi vind ik bijvoorbeeld dat ze in verschillende maten komen. Mijn man zou dan namelijk de ene maat nodig hebben en ikzelf een andere, dat werkt dus niet. De Bondolino leek me een goede optie, maar mijn man twijfelt over het klittenband: is alleen klittenband wel sterk genoeg? De Manduca is verstelbaar met gespen, werkt dat fijn? Of is dat juist weer een hoop gedoe als eerst ik en daarna mijn man de kleine wil dragen? En hoe sluit de Storchenwiege? Is dat met alleen een knoop? Of ook met klittenband/gespen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de Beco Butterfly en daar ben ik echt superblij mee. Je hoeft niks te knopen, alleen de gespen dicht te klikken. En verder verstel je de gespen net als bij een gewone rugzak, dus dat is super makkelijk. Mijn man en ik gebruiken hem allebei en hij vindt hem ook erg fijn. Mijn man is wel een stukje langer dan ik (zo'n 20 cm), maar ondanks dat zit de Beco bij ons allebei prima. Ook tijdens een wandeling van 2 á 3 uur. Daarnaast ziet hij er heel erg leuk uit (ze hebben hem in allerlei leuke motiefjes) en het allerbelangrijkste, onze dochter vindt het hartstikke gezellig in de Beco en zit er ook zonder morren in tijdens lange wandelingen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind de storchewiege heel fijn! Hij sluit met een gesp om je middel en de schouderbanden die kruis je op je rug en knoop je onder de billen van je baby af. Ik heb de bondolino gehad bij dochterlief die was ook fijn. De manduca vind ik fijn voor wat grotere kindjes en de ergo ook voor wat grotere kindjes. De storche is echt mijn all time favorite voor ukjes.

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #4 Danielle86, 26 nov 2012
    Laatst bewerkt: 26 nov 2012
    Ik heb onlangs een bondolino en een storchenwiege gepast (geprobeerd) om even te voelen wat voor ons fijner zit en wij kwamen bij de bondolino uit omdat we de heupband fijner vonden zitten (is veel zachter) en omdat het makkelijk te verstellen is in heupverschil breedte van manlief en mijzelf.

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn verschillende draagconsulenten waar je de verschillende draagzakken kunt proberen. Ik dacht namelijk vooraf dat ik de Storchenwiege fijner zou vinden.

5. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Emilia,
    ik heb zowel de marsupi en de bondolino. Allebei erg veel gebruikt, vooral de eerste maanden, en nog steeds!
    De marsupi hebben we in large en die past mij ook prima (weeg 51 kilo). het voordeel vind ik dat hij vrij compact en licht is, makkelijk mee te nemen en zat iets beter aan het begin. Is geheel met klittenband en echt sterk genoeg als er 12 cm overlap is (staat in de handleiding)
    Bij de bondolino is alleen het gedeelte rond je middel klittenband, de rest knoop je. Vind die nu beter zitten dan in het begin (toen zakte mijn zoontje er een beetje in weg voor mijn gevoel en moest ik steeds wat strakker knopen).
    Allebei zijn in ieder geval goed te gebruiken door verschillende mensen omdat je niets hoeft te verstellen.
    Succes met kiezen en veel draagplezier!

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    #6 Emmarijn, 26 nov 2012
    Laatst bewerkt: 26 nov 2012
    Ik heb een Emeibaby. Werkt met gespen, heel fijn. Hij is geschikt voor kleine mensen én grote mensen. Kwestie van 1 keer goed instellen. Maar zelfs switchen is goed te doen. Ik heb de gespen op z'n strakst, dus dan is switchen sowieso makkelijk natuurlijk.

De baby zit in draagdoekstof (gemaakt van een Girasol draagdoek) en kun je spreiden van knie tot knie, ook als ze wat ouder zijn, maar ook als ze pasgeboren zijn. Dit was voor mij de voornaamste reden om te kiezen voor de Emeibaby. Het babygedeelte moet je af en toe opnieuw instellen en aanspannen.

Ik heb ook een Bondolino gepast. Die was mij te breed.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik heb eerst een beco butterfly gehad. Enerzijds fijn, maar toch niet fijn genoeg door het 'zakje' waar het kindje tussen zit. Dus niet rechtstreek tegen jou aan. Ook het verstellen van de gespen vond ik een gedoe als hij weer gegroeid was of als mijn man hem wilde gebruiken.

Nu heb ik een bondolino. Echt superfijn!!! Je doet het heel snel en makkelijk om en er hoeft nooit iets versteld te worden. Het klittenband is echt niets mis mee en werkt perfect, ook bij mijn goed gebruikte tweedehandse bondolino..! ;)

Ik heb ook een doek. Heel fijn voor in huis, en goed te doen dat knopen vind ik als onervarene. Maar toch gebruik ik nu de bondo makkelijker.

Een storchenwiege heb ik besteld, maar na wat proberen terug gestuurd. Ik kon er niet aan wennen en vond het toch niet zo fijn. Juist door de gespjes die her en der zitten. Daarbij zit het klittenband van de bondo vele malen lekkerder en zachter.

Ik heb een manduca voor mijn peuter geleend van een vriendin. Erg fijn, maar wel weer te verstellen bandjes he... ;)
    En voor mijn dochtertje van toen 4,5 maand niet te gebruiken.

Dus ja het is heel persoonlijk, maar ik denk dat veel mensen het goed zouden kunnen vinden met een bondolino.

8. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Emilia, kun je misschien eens vertellen waar je naar op zoek bent? Zoek je een drager voor voornamelijk de eerste tijd, of wil je hem zo lang mogelijk kunnen gebruiken? Hoe lang zijn jij en je man? En wat voor figuur hebben jullie? Dan kan ik eens met je meedenken ;)

Het klittenband van de Bondolino is industrieel klittenband, dat is op heel veel manieren getest en voldoet aan alle veiligheidscriteria. Zo lang je de drager op de juiste manier wast etc. kan daar eigenlijk niets mee mis gaan.

@Emmarijn, heb je de standaard versie van de Bondolino geprobeerd of de SlimFit versie? Daar zit echt veel verschil tussen.

9. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties allemaal, hier kan ik wat mee!

@Lode: mijn man is ±1.84 en ik ben 1.70. Beide hebben we een gezonde BMI en normaal postuur. We zoeken een draagzak die we kunnen gebruiken voor zowel de eerste tijd als voor uitstapjes (dagje weg ofzo).

Nu ik er zo over nadenk komt er nog een vraag op: steunen de draagzakken zwaar op je heupen eigenlijk?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, niet zwaar hoor! Je draagt je kindje heel dichtbij je en juist daardoor draagt het heel fijn. Je groeit natuurlijk mee in het gewicht van je kindje; mijn man draagt nu onze dochter van 14 kilo moeiteloos en ik zou weer even moeten wennen als ik haar een middag draag. Even lukt me wel maar naa de bevalling kon ik door knip etc haar gewoon even niet dragen.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    @Misa ik heb de Manduca juist veel gebruikt toen mijn dochtertje pas geboren was, met de babyinzet ging dat prima.

Ik heb de Bondolino en Manduca beide geprobeerd bij een draagdoekconsulente, en gekozen voor de Manduca. Bij ons was de Bondolino niet handig omdat mijn vriend veel breder is en het verlengstuk erbij nodig had. De Manduca vinden we handig omdat we het systeem met verstelbare banden, het sluitinkje in de nek en gesp op de heup al kennen van onze backpacks.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik had voor de eerste 3 maanden een rekbare doek. Daarna overgestapt op de ergobaby performance. Vind het een zalige draagzak. Makkelijk af te stellen voor verschillende personen.
    Ook heb ik een wompat, eigenlijk besteld omdat ik hem gewoon mooi vind *oepsie*. Op mijn buik vind ik hem niet zo lekker dragen, maar op mijn rug wel. Even wennen met afstellen, maar nu in een paar seconde gebeurd.

Beide draagzakken gebruik ik erg veel. Mijn zoontje zit er veel in, en mijn dochter vind het soms ook fijn om gedragen te worden, en ook haar kan ik een middagje dragen. Geen probleem.

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee, helemaal niet.
    Als ze heel jong zijn, zit de "heupband" trouwens meer op je middel dan op je heupen, omdat ze anders te laag zitten of niet voldoende met hun knieën omhoog.

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    De gewone. Ik had nog overwogen een slim fit te proberen, met een extra tussenstuk voor m'n man, maar dat leek me toch erg onhandig. Plus, ik vind de slim fit varianten niet mooi.

Deel Deze Pagina