Vraagje ; we zijn met inkopen bezig voor baby uitzet. We hebben een wiegje/cosleeper en daarvoor al alle dekentjes/lakens ect. Ook hebben we een ledikantje met daarvoor 1 dekentje en 1 winterslaapzakje, en lakens enzo. Ik was van plan om er nog 2 slaapzakjes bij te kopen en nog 1 dekentje voor ledikant. Maar een vriendin van mij zei dat het handiger is om een puckababy te kopen ipv slaapzak en deken.. Nu twijfel ik heel erg want ik lees heel veel verschillende berichten hierover.. graag jullie mening?
Het zijn twee verschillende dingen. De puckababy is een inbakerzak, daarbij zitten de armen dus erin geritst. En een slaapzak/trappelzak is met armsgaten of mouwen. Als je kindje het nodig heeft of prettig vindt dan is de puckababy (of iets vergelijkbaars, zoals bijv de pacco) echt heel fijn. Maar mijn zoontje is bijv een buikslaper, dus die doe ik dan niet inbakeren.
Wij hadden voor de eerste maanden een puckababy the bag newborn met een lakentje erover Al onze kinderen hebben altijd in een slaapzak geslapen met een dekentje Onze middelste heeft een week of 6 ingebakerd gelegen maar die draaide al vrij vlot zelf naar de buik waardoor wij er mee gestopt zijn
Een puckababy zou ik pas kopen als je kindje geboren is, dan kan je beter inschatten of hij/zij ingebakerd wil slapen of niet. Ik zou namelijk niet "zomaar" gaan inbakeren, er zitten wat risicos aan vast. Slaapzakjes vind ik zelf prettiger dan dekens, al vanaf de geboorte. Mijn dochtertje maait en trapt veel met handjes en beentjes en ze is wel eens onder een dekentje terecht gekomen.
wat VSC zegt, en dan zou ik eventueel eerst gaan inbakeren met een grote hydrofiel doek (BV van de hema) dan om zo'n bedrag uit te geven aan een puckababy. Swaddle me is ook een stuk goedkoper.
Denk dat vriendin puckababy the bag bedoelt.. Hier ook gehad en zou niet meer anders willen.. Is een slaapzak maar dan net ieys anders
Ik zou het volgende doen. Je hebt al voldoende dekentjes ed, dus eigenlijk red je je nu al pri-ma. Ik bedoel, je hebt al slaapzakjes en dekentjes enzovoort! Waarschijnlijk heb je ook al kleding voor je baby of koop je die. Nou dan is het goed zo. Je kamer is de eerste dagen toch nog wat verwarmd, en elke baby heeft andere behoeftes. Mijn advise is dus gewoon te wachten tot de baby er is. Vraag de kraamverzorgster wat ze d'r van vindt, of je ziet zelf al wel wat hem/haar beter past. Tevoren kun je op internet al wel even een linkje naar beide opties bookmarkedn Dan bestel je een van de eerste dagen gewoon wat t beste is. Mijn ervaring is namelijk dat je anders allemaal mooie dingen hebt gekocht en dat de baby net anders is als die van je vriendin of als de onze. Zo voorkom je dus onnodig veel aankopen (dit vooral als je niet stinkend rijk bent natuurlijk). EXTRA: Dit geldt ook voor verzorgingsproducten, vind ik. In babydozen zitten wel wat proefmonsters en wij wilden Bepanthen zalf hebben. Maar zo bleek mijn man de eerste dag nog naar de winkel te moeten voor extra vettende badolie van Balneum en Bioforce (Dr Vogel). Eigenlijk gebruikten wij dus alleen de Balneum, Bioforce en Bepanthen zalf. Geen zeep, shampoo, billenzalf, sudocreme, haarlotion, bodylotion, ... (Daar hadden we gelukkig veelal alleen proefverpakkingen van aangeschaft).
lavalamp dat is een goed plan ik ga even checken voor de proefverpakkingen ik heb nog een goedkoper slaapzakje gekocht bij de prenatal van 8 euro en heb inderdaad al dekentjes enzo dus kan toch wel vooruit heb je gelijk in