Avond eten tijdens warme dagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 29 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wat eten jullie Savonds tijdens warme dagen? Wie heeft er nog lekkere en makkelijke recepten? Mijn zoontje eet smiddags eigenlijk al warm op de crèche en weet dan Savonds soms niet zo goed wat ik hem geven moet. Soms heeft hij ook niet zoveel trek vooral nu het warm is. Soms maak ik bananen pannekoekjes, een broodje (al is hij niet zo fan van brood). Fruit met yoghurt en cracker Oid. In ieder geval iets simpels. Zelf maak ik nu vaak een salade maar dat eet hij nog niet echt.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hier eten ze alles tijdens warme dagen. Gewoon zoals normaal. Ipv stamppot wel vaker salades bv.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Toen het niet zo warm was at hij Savonds ook nog weer een warme hap, maar nu heeft hij duidelijk minder trek (ik ook-het is hier elke dag 37-38 graden). Dus moet het wat aanpassen, maar weinig inspiratie! Gelukkig krijgt hij tussen de middag wel een voedzaam en gezond bord eten dus dan Savonds maar wat makkelijker denk ik (fruit etc). Tips voor makkelijke snelle bordjes zijn welkom :)

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als hij 's middags al warm eet, zou ik later gewoon boterhammen geven. Dat deed ik toch.

Eventueel eitjes erbij, of wat balletjes met kriekjes, een tas soep...

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    wij eten eigenlijk gewoon normaal
    Alleen wat minder stamppotten

Als wij in de middag warm gegeten hebben eten wij in de avond brood maar vaak nog wel "warm" zoals

Broodjes warme Ham of broodjes met warme kip
    Tosti
    Soep met geroosterd brood of soepstengels
    Omelet op brood
    Roerei of spiegelei op geroosterd brood

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Yoghurt met fruit en muesli?
    Tomaten/komkommer (evt met kaas oid) salade
    Crackers met smeerkaas, avocado of iets fris..

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zeg trouwens maar wat hoor.
    Mijn zoontje eet altijd slecht, wat voor weer het ook is haha

8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh en ik zie nu ook pas dat jij al genoemd had wat ik schreef...

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Haha! Mijn zoontje is wel een goede eter op zich, al zijn er natuurlijk ook dingetjes die hij minder vindt. Vooral qua structuur. Maar merk nu dat ik er savonds weinig in krijg en denk vooral door de warmte hier en misschien de kiesjes dat hij minder eetlust heeft. Gisteravond een klein broodje met smeerkaas maar daar heeft hij niet veel van gegeten. Paar olijfjes, vind ie lekker, en daarna plakjes banaan en een klein bakje appelmoes. Dat ging er heel goed in ;) Helaas eet hij geen komkommer of sla ofzo.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn zoon eet 2x warm op een dag, maar het is hier natuurlijk niet zo warm als bij jullie. Ik zou dan denk ik gaan voor iets als rijstepap of kwark met fruitmoes en wat granen. Vult goed en is niet zwaar of warm.

11. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Lekker een soepje maken, veel groenten erin en dan pureren. Is het wat dikker en makkelijker te geven. Brood (tosti met allerlei soorten beleg), fruit, rauwkost (gestoomd evt), yogurt (Griekse yoghurt is lekker mild en dik), omeletje, gebakken ei, roergebakken groenten met/zonder rijst. Gewoon een "potje" is ook geen drama ;)

Deel Deze Pagina