foto's van ons kindje op facebook

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deerne85, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik wil geen foto's van mn dochter op facebook of uberhaupt op internet. Maar ik kan niet goed onder woorden brengen waarom het gevaarlijk kan zijn. Mn vriend zou het erg leuk vinden, en zette er vorige week eentje op zijn facebook, die heeft hij er van mij weer af moeten halen. Was hij wel terleurgesteld over, maar ik zei hem dat andere mensen daar mee aan de haal kunnen gaan... Ik zie zelf ook zo vaak dingen voorbijkomen van mensen die ik helemaal niet ken, omdat een vriend van mij en die persoon bijvoorbeeld een reactie heeft geplaatst bij die foto. Op die foto kwamen binnen een half uur al 5 reacties, dus alle vrienden van die 5 personen hebben die foto kunnen zien, dan heb je het al over zo'n 400 personen bij elkaar opgeteld! Ik vind dat echt niet leuk. We mailen regelmatig leuke foto's rond in de familie, mijn moeder ontwikkelt ze voor haar eigen album die ze vol trots in de kerk showd, dat vind ik leuk voor haar, en is niks mis mee, want al die mensen waar zij de foto aan laat zien kunnen hem niet op slaan. Daar is het me om te doen, ik wil niet dat vreemden toegang hebben tot foto's van mn meisje...

Hoe kan ik de gevaren nou zo duidelijk uit leggen (of laten zien) dat mn vriend ook achter mijn beslissing gaat staan? Nu houdt hij zich aan een afspraak die ik hem heb opgelegd, maar hij snapt dus niet dat ik onze dochter gewoon wil beschermen...

En hoe doen die papa's en mama's het dan,van de baby's die ik wel op facebook langs zie komen? Want die ken ik ook echt niet allemaal hoor, die foto's zou ik zo op kunnen slaan als ik een raar persoon zou zijn...

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn Fotos zijn alleen zichtbaar voor mijn eigen vriendenlijst en niet deelbaar dus ik zie het gevaar niet.

Mijn profiel is niet vindbaar in de zoekmachines en geheel geblokkeerd voor niet vrienden. Mensen die geen vriend zijn kunnen ook niet een prive bericht sturen

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Hier hetzelfde

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

en hoe stel je dat in?

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Je kunt reacties en likes van vrienden (ookal heb je ze ingesteld als goede vrienden) ALLEEN maar zien als de status of foto waarop ze reageren op "openbaar" staan. Kijk maar eens, als je weer een reactie van een van je vrienden op iemand ziet zie je een wereldbolletje er onder staan.
    Hun reacties op foto's en statussen die op "alleen vrienden" staan zie je niet. Dus je kunt er vanuit gaan dat niemand anders jouw foto's ziet dan de mensen die in jouw vriendenlijst staan, mits je dat zo hebt ingesteld.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik zie absoluut geen gevaar in mijn vriendenlijst. Daarnaast staat zoon met mij op mijn profielfoto en dat vind ik helemaal niet erg. Ik zie er niet zoveel gevaar in. Ik ben van mening dat er andere plekken zijn die veel gevaarlijker kunnen zijn voor je kind.

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik hoorde van een vriendin bijvoorbeeld (werkt bij de zedenrecherche) dat pedofielen met dit weer graag op het strand zitten en daar ook foto's van kinderen maken. Tja, hoe voorkom je dat? Je kind opsluiten?

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

idd yummy.....je houdt het toch niet tegen als iemand een zieke geest heeft..

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Bij mij ook!!

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben er niet bang voor, alleen vrienden kunnen van mij foto's zien.
    Dan moet je je kind niet naar buiten laten gaat en niet naar school laten gaan, worden ook foto's gemaakt, en ik maak ze op school zelf ook en dan staan er ook wel eens andere kindjes bij!
    Voorkomen kun je toch niet.

11. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ook en eens...

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk vind ik echt dat je overdrijft...

Gewoon instellen dat alleen vrienden jou dingen kunnen zien en voor de rest niemand...

En overal kunnen 'zieke geesten' foto's van je kindje maken...

13. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Wij hebben een aparte groep gemaakt alleen voor familie en wat vrienden waar we het meeste neerzetten. Die is helemaal afgeschermd en alleen zichtbaar voor de mensen die wij toegang geven.

SOms zet ik ook wat fotos 'gewoon' erop maar dan idd wat mn voorgsngers ook zeggen: op alleen vrienden zetten!

BLijft natuurlijk wel heg dingetje: het staat wèl op internet. Kwaad willenden zouden er uit eindelijk altijd wel bij kunnen komen. En wat yummy zegt je kan idd niet alles tegenhouden.

Ik vind het wel belangrijk om het niet openbaar op haar naam te doen: stel over een jaar of 20 solliciteert ze naar dr eerste serieuze baan krijgt die baas allemaal kinderfoto's te zien. Zou ik ook niet prettig vinden ;) nu zijn kinderen vaak vrij onschuldig (onschuldiger dan de eeerst dronken fotos in de pubertijd loll) maar ik vind kinderfoto's van mezelf ook niet zo charmant. Bovendien moet het aan haar de keus zijn wat ze wel of niet openbaar op Internet heeft staan.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb facebook ook op 'alleen vrienden' staan en ik plaats heel veel foto's maar let wel een beetje op wat voor foto's ik plaats, niet piemeltjesnaakt bijvoorbeeld...en had laatst een foto van zwemles en heb daarbij de achtergrond wazig gemaakt, zodat alleen hij zichtbaar was...zou het zelf ook niet waarderen als ik in badpak bij vreemden op facebook kwam te staan...met dat soort dingen probeer ik wel rekening te houden maar voorkomen kan je het niet natuurlijk.

15. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    In het begin was ik er ook erg op tegen om een foto van mijn dochter op facebook te zetten. Bij mij was meer het idee erachter dat als mensen haar wilde zien maar langs moesten komen. En ik wilde ook niet dat ze op internet stond.
    Na 3 maanden vond ik het toch wel leuk om een foto op facebook te zetten. Wel alles ingesteld dat alleen vrienden het konden zien. De tijd komt vanzelf wel dat je het wel wilt toe laten.

16. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja... ik heb zelf geen facebook maar me schoonzus wel en mijn zoontje staat weleens met haar zoontjes op de foto.... Pas vroeg ze ook naar foto's omdat ze die graag op facebook wilde zetten... eigenlijk niet echt over nagedacht dat er rare dingen mee gebeuren... je moet ook wel bekijken wat voor foto's je plaatst en zoals al eerder gezegd.. als mensen kwaad willen, dan gebeurd dat toch wel.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook een totaal afgeschermd profiel en foto's die niet deelbaar zijn. Ik zet wel foto's van mijn dochter op Facebook. Mijn ouders vinden het leuk de ontwikkeling zo een beetje te volgen, omdat ze ver weg wonen. Ik zie daar echt geen kwaad in. Je moet erg voorzichtig zijn met je privacy, maar je kan je profielen gewoon afschermen.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Goed je beveiligingen instellen en dan kunnen echt alleen de mensen die jij als vriend accepteert, de foto's zien.
    Ik let verder op wat voor foto's ik plaats: geen bloot op de foto's, geen kinderen van anderen, (tenzij ik weet dat die het niet erg vinden).

19. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    oeps... heb ik het echt overdreven? :)

Dank jullie wel voor jullie reacties, ik vind "het internet" gewoon een beetje griezelig... heb ook even gegoogled:

Beter bepalen wat je deelt met Facebook | Consumentenbond

als ik al die punten opvolg en mijn vriend ook, heb ik het dan goed gedaan? Als we nu een foto van de hond erop zetten bijvoorbeeld komt er nog een wereldbolletje bij te staan, das niet goed geloof ik. En je hebt foto's met twee poppetjes er bij, en foto's met 3 poppetjes, wat betekend dat dan? :)

Als het me allemaal duidelijk is ga ik sorry zeggen tegen mn vriend en onze profielen aanpassen... :):):) hij was zo teleurgesteld, het was ook echt een hele leuke foto... :)

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mijn dochter staat ook niet op openbare pagina's ook niet op mijn pagina alleen gesloten groepen

Vriend van me zit onderzoekteam kinderp.o.r.n.o en kwam daar toch echt foto's tegen die mensen op fb zetten!

Daarbij zou ik t niet leuk vinden als ik over 15 jaar mijn kinderfoto's terug zou vinden op internet..dus doe dit mijn dochter ook niet aan

Verder vind ik dat je partner respect moet hebben voor jou keuze

Deel Deze Pagina