Welke drager?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skatje, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Omdat mijn dochter het buikdragen nogal beu is, ben ik op zoek naar een fijne ergonomische drager die je goed op de rug kunt dragen.
    Ik heb het 100x geprobeerd, maar ik krijg mijn doek niet fatsoenlijk geknoopt op mijn rug. Steeds zit ze te laag, te los, of schreeuwt ze in mijn oren tijdens het knopen, dus dan ben ik er snel klaar mee.

De bondolino en manduca wil ik niet. Ik heb zitten kijken naar de volgende dragers:

* Tula
    * Mei tai
    * Wompat (valt eigenlijk al af vanwege de prijs)
    * Storchenwiege
    * Beco butterfly

Mijn 'eisen': comfortabele banden, niet te warm, baby makkelijk erin en eruit, lekker op de rug te dragen.

Ik ben niet bang om een beetje te knopen, ben een doek gewend.

Mijn dochter is nu bijna 1, draagt maat 68 en weegt 7,5 kilo ongeveer..

Tips zijn welkom!!

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier een wompat en wat is die fijn! Had wat geld gekregen en he zelf de rest bijgelegd. Is t helemaal waard geweest.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb afgelopen week de Boba 4g Kangaroo binnengekregen en ben helemaal enthousiast! Ik draag nu alleen nog buik, maar deze kan ook op de rug. Ik heb destijds een persoonlijk advies opgevraagd bij babybij.nl

Welke draagdoek of draagzak kies ik? : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb

Ik heb een smal postuur en hij moest wel comfortabel zijn en inderdaad niet te warm, want wil ook in huis dragen en van de zomer met mooi weer. De Boba is van katoen en je kan lang doordragen! Hij heeft zelfs voetsteuntjes. En ik vond de prijs heel redelijk (109,-). Ik verheug me nu al op het rugdragen :D.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tnx! Ik neig zelf toch naar de mei tai of de tula.. Ik vraag me alleen af welke het comfortabelst is voor de langere stukken.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hihi ja tja das even geen optie hier. Ik wil er 1 kopen met het geld dat ik nog terugkrijg voor mijn draagdoek, denk 80-90 euro.

6. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een didytai en heb mijn zoontje daarin al een aantal x op de rug gedragen. Hij zit er snel in maar echt lekker voor een lange wandeling vind ik het niet, te weinig ondersteuning aan de voorzijde van mijn bovenlichaam. Plus de banden snijden een beetje. Zelf heb ik nu een normale doek gekocht om rug te gaan dragen maar mijn zoontje is zo wild dat ik hem gewoon niet veilig op mn rug geknoopt krijg. Ben er nog mee aan het oefenen...

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik draag het liefst met een wrapconversion mei-tai. Alleen zijn de meeste wat duurder.
    Mijne toevallig goedkoper kunnen kopen, maar ook 1 in de maak waar ik een hoop geld voor neerleg.
    In de knippie staat een patroon van een mei-tai, weet niet of je handig bent (of een handig iemand in je omgeving hebt).
    Ga er volgende week ook aan beginnen, doek voor 65 euro gekocht en garen voor 10.

8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    En een consult rugdragen bij een ervaren consulent?

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier een storchenwiege, bevalt erg goed! Maar...ZL is nu 14mnd en ik kan er bijna niet mee dragen omdat de heupband te wijd is. Het zitje voor ZL wordt telkens iets breder (kun je verstellen zodat de drager meegroeit), maar is nu voor mij te breed (1.66, taille circa 65cm). Verder echt een superdrager!

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb ervaring met de beco en de storchenwiege. De storchenwiege is mijn favoriet!

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Je kan ook naar inloopochtenden gaan, er zijn wat webshops die dat hebben. (Ooiebeest bijvoorbeeld)
    Een consult is meteen weer heel duur, kan je een halve/of zelfs hele drager van kopen.
    Ik heb hier een draagclubje in de stad waar ik woon, waar we regelmatig meeting hebben, kunnen we elkaars dragers proberen.
    Misschien is dat iets? Via facebook groepen kun je misschien mensen vinden die in de buurt wonen (draagpraat, dragen & friends bijvoorbeeld)

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Kost ook 25-50 euro, dan koop ik net zo lief een drager.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat leuk, waar in Gelderland woon je? Draagpraat zit ik nu ook op, daar heb ik wel wat aan inderdaad.

Ik kreeg net op mp een bod van 25 euro op mijn Girasol Ardent van 5,20 m :$
    Gekkenhuis!

14. Username

Username Niet meer actief

Storchenwiege, heerlijke drager :)

15. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom geen Manduca?? Vind ik heerlijk! En heb ook een doek, maar vind knopen op mijn rug nog moeilijk :)

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    In tiel, als het in de buurt is.. We hebben binnenkort weer een meeting.
    Ja, marktplaats he.. Draagdoekenmarkt op facebook, daar weten mensen doeken wel beter op waarde te schatten. :p

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb zelf een Manduca die ik langzamerhand bijna stukgedragen heb, zoveel heb ik hem gebruikt. Superfijn ding.
    Ik ben wel aan het rondkijken voor een Tula. Onlangs was er eentje via D&V op reis en die mocht ik een weekje uitproberen en ik vond het een hele fijne drager. Zit alleen te twijfelen of ik nog voor de babyversie zal gaan of gelijk maar een toddler. Mijn zoontje zit net in zo'n tussenmaatje, baby past nog wel, maar waarschijnlijkj zit over korte tijd de toddler eigenlijk beter.

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Joh, ik zie al waar je vandaan komt :p
    Ben niet zo scherp hihi

19. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
  20. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik had een hop-tye, maar had steeds problemen met knopen. Ik ben te smal voor dat ding blijkbaar. Verkocht op marktplaats en een Tula terug gekocht. En wat ben ik daar blij mee!! Het is echt een superfijne drager.

Deel Deze Pagina