Welke dreumes van 18 maanden zegt ook nog geen woord

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jubbos, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik weet dat elk kindje zich verschillend ontwikkeld zo ook met praten, het is ook nog niet dat ik me zorgen maak maar ben er wel mee bezig...

Het enige woordje wat mijn zoontje zegt is Ja en verder niets, hij is sinds een week of 2-3 wat meer gaan brabbelen.
    Gisteren ben ik op het CD geweest en daar heeft de arts zijn oortjes nagegeken en die zijn goed. Verder gaf ze de tip veel voorlezen, alles duidelijk benoemen en ook vroeg ze of hij veel met andere kindjes omgaat, dit is dus niet het geval. Hij gaat bijv niet naar een KDV toe omdat ik buiten kantoortijden werk. Nu noemde de arts van het CB dat dat nog wel eens stimulerend kan werken. Nu zit ik erover na te denken om misschien toch 1 dag per week naar het KDV te laten gaan zodat hij ook met andere kindjes kan omgaan ipv het kleine wereldje waar hij nu eigenlijk inzit.

Kortom welk kindje zegt ook nog geen woordjes tot 1 woordjes en wat vinden jullie van het naar het KDV laten gaan, niet alleen dus voor de taalontwikkeling maar eigelijk voor de hele ontwikkeling.
    Even voor de duidelijkheid, ik breng hem dus niet naar het KDV omdat ik dan tijd voor mezelf zou hebben.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die van mij zegt ook niet zoveel.

ze zegt aai en shira, de naam van de hond.
    En ja en nee.
    En soms mama maar volgens mij niet gericht...
    ach komt vanzelf wel!

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik had dat ook hoor. Mijn zoontje zei ook nog niets tot 2 maanden geleden ( hij is nu 20 mnd). Nu gaat hij echt veel praten. Komt allemaal vanzelf

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Martijn, nu 22 maanden zei met 18 maanden meer woorden dan nu.
    En sinds een week is papa z'n woordje en mama is hij aan het oefenen.
    Het komt allemaal wel denk ik.

5. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    mijn zoontje zei tot zijn 2e jaar bijna niks maar sloeg wel alles op, en nu (zaterdag wordt ie 3) ben ik s'avonds blij als ie op bedje ligt hahaha...hij kletst me de oren van mijn kop, zingt de hele dag liedjes en komt met woorden aanzetten dat ik denk hoe kom je er aan..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Omgang met andere kids kan erg stimulerend werken, dus dat zou ik zeker doen.
    Verder zien huisartsen en CB-artsen oorproblemen vaak over het hoofd, dus als je je daar zorgen over maakt, zou ik eerder een doorverwijzing vragen naar een KNO-arts. Maar als je zelf ook niet echt problemen ziet, (niet vaak verkouden, geen oorontstekingen, gehoor lijkt in orde), zou ik het voorlopig even aanzien en dus eerder een dagje KDV doen :)

Overigens: ook als je dat wel voor je eigen rust deed, zou dat toch prima zijn? Niks mis mee toch? ;)

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ok hij is dus niet de enige...Hij hoort altijd alles en heeft nog nooit een oorontsteking gehad dus zijn oren zijn goed.

Ik wacht het ook allemaal rustig af, maar over 3 maanden moeten we terug komen op het CB en dan moet het wel echt verbeterd zijn en we gaan ervanuit dat dat ook gebeurt is dan.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    wat betreft het KDV is dat natuurlijk nooit slecht. Ze leren omgaan met andere kinderen, delen en nog veel andere sociale vaardigheden, daarnaast leren kindjes heel veel door naar elkaar te kijken.

Deel Deze Pagina