Hoi! Net naar een rommelmarkt geweest en een mooie zo goed als nieuwe rugdrager (b-square kids) kunnen kopen voor 20,-! Nu ben ik hem van plan met de vakanties te gebruiken, maar ik vroeg me af of ze voor andere gelegenheden ook fijn zijn?! Wanneer gebruiken jullie een rugdrager ipv kinderwagen?
Ik heb geen rugdrager maar een draagdoek/ zak ik gebruik hem vooral tijdens het uitlaten van de hond. Daarnaast gebruik ik hem incidenteel in huis wanneer m'n zoon onrustig is en ik een bepaald klusje af moet hebben.
in de stad: vonden de kinderen veel fijner omdat ze dan veel meer zagen dan alleen benen en billen. In het bos: veel handiger in het bos hier dan een wagen, daar kun je hier in het bos niet mee uit de weg.
In de stad. Tijdens wandelingen. Bij boodschappen doen. Eigenlijk altijd. Nu niet ivm dikke buik . Zeker met een kind van twee ideaal. Die zaten bij ons nooit meer in de wagen maar wel in drager (bij Jan zo'n grote Vaude drager / bij mij in de beco ergonomische drager). Binnenkort ga ik naar een draagconsulent tijdens mamacafe en vraag ik hoe te knopen met mn geweven doek.
S was nooit zo'n fan trouwens van de beco, ik hoop na de bevalling wel. Dan kan de baby in de wagen en hij op mn rug.
Wil hij echt niet meer in de wagen dan? Anders baby in geweven doek lekker op je buik hoor! Dat knopen valt enorm mee! De FWCC ging hier na een paar keer van een leien dakje (Rugdragen ben ik nu onder de knie aan het krijgen, da's ietsje lastiger met een bewegelijke dreumes ).
Hier geen rugdrager, wel een doek. Nu meestal nog op m'n buik, over een tijdje ws meer op m'n rug. Hier bij boodschappen doen, oudste van en naar school brengen, lange wandelingen, dagjes uit en als ze totaal haar dag niet heeft
Hier nooit een kinderwagen gebruikt. Mijn mannetje gaat al va een maand of 4 op mijn rug overal mee naar toe. IK heb trouwens een beco en een emei
Nou die wagen is lastig ombouwen van baby naar dreumes. En ik ben groot fan van de doek ook bij baby's (buikdragen is eitje ) maar ik vind de afwisseling juist wel fijn en m lief doet niet aan zelf knopen. Rugknopen heb ik geprobeerd maar das wel lastig. Ook met een rustige baby van een maand of 8.
Hahaha... ik zie me al lopen. Nou eerst maar eens zien of S überhaupt in zo'n strakke doek wil. Ik zal eens kijken op draagpraat maar kom ook wel eens lezen op dragen en voeden voor tips ed). Sorry TS voor vervuiling.
Hahaah geen vervuiling hoor lees lekker mee Ik heb rond de 3 maanden ook veel binnenhuis met draagdoek gewerkt als hij onrustig werd. Maar ons zoontje is te actief nu ervoor engineering het niet meer leuk op de buik. Nu vanmiddag al even in de rugdrager gehad en hij vind het geweldig! Lekker rondkijken en mega interessant.. Maar las je bijv naar de dierentuin gaat is het dan niet zwaar om heel de dag te dragen? En kinderwagen slimmer?
Weet niet hoe het met deze drager is, die jij gekocht hebt, hoe ergonomisch die is. Maar in de doek heb ik Caitlyn van de zomer in het openluchtmuseum 2 keer 2,5 uur gehad, kort op elkaar, (even half uurtje lunchpauze tussendoor). Ging prima Daarna was ze de doek zat en heeft ze nog een uurtje in de wagen gezeten.
Het is fijn dragen en dicht tegen je rug aan met goede steun dus makkelijk denk ik wel vol te houden. Maar ik zie niet het nut ervan in om en de buggy en de rug drager mee te nemen! Is het mogelijk en makkelijker om alleen de rugdrager nee te nemen wat zijn de voordelen
Heb even een foto gezocht, maar dit is niet echt een drager die je gemakkelijk even ergens wegsteekt als je kind er geen zin meer in heeft, of wel? Ik vind zelf de afwisseling altijd wel fijn en voordeel van de doek is dan dat je die gemakkelijk onderin de wagen gooit en als kind in de doek zit, is je wandelwagen bagagewagen Zou het zelf niet zo aandurven om enkel op 1 van beiden te gokken. Hier zou ze een hele dag in de wagen niet volhouden, maar een hele dag in de doek ook niet. Maar goed, nogal bewegelijke dreumes, dus mogelijk dat er kids zijn die wel hele dagen in een drager willen
Wandelen gewoon ook, maar vooral handig in bos, op strand, in de duinen en op onverharde paden ( op vakantie naar waterval klimmen bijv. ) Onderweg in de trein, bus, veerdienst etc. Hond uitlaten, kleine boodschapjes doen. Maar ook ideaal bij drukke plaatsen met veel mensen ( drukke winkelstraat, koninginnemarkt (!) en buitenlandse stadjes ). Dierentuin ea plaatsen die kindvriendelijk zijn gaan ze id duowagen of nemen we 2 karren mee. Vaak ook wel de drager mee, voor na de voedingen bijv.
Dan zou ik ook beide meenemen. In de dierentuin wel eens de vraag van ander kindje gehad "mij ook tillen" , terwijl moppie id drager zat. Sommige stukjes kunnen ze zelf lopen, maar als t druk is kunnen ze veel meer zien in de drager! Hele dag dragen vind ik niet prettig... En dan ook nog spullen mee, daar is de kar ook handig voor trouwens! Oops sorry, hier ook een Beco en die kan gewoon onderin de kar...
De kleine hier loopt nog niet, maar (rug)dragen vinden we fijn als ik binnen met het huishouden bezig ben, koninginnedag of andere drukte, dierentuin/kinderboerderij.
Sinds ze goed staat en nu ook loopt draag ik eigenlijk nauwelijks meer, ze zit op de heup, op onze schouders of loopt zelf een stukje en bij t boodschappen doen oid in het karretje.
de beco is inderdaad kleiner en compacter dus dan kun je die in de kinderwagen stoppen. dat kan bij die van ons niet, maar hoeft van mij ook niet, ik vind het fijn dat er ook berg ruimte in zit zodat in geen extra luiertas mee hoef te nemen dan. ik denk dat hij ook makkelijk is als hij dadelijk loopt maar niet heel de dag vol kan houden (dierentuin of zo) en dan af en toe lopen en af en toe in de drager. en slim... drukke markt enz Koninginnedag is altijd irritant met de kinderwagen! bedankt voor de tips!