Mijn zoontje wordt in juni 1 jaar en nu willen we hem zo'n 3 in 1 driewieler geven. We hebben zelf de smart trike gezien, heeft iemand daar ervaring mee? We zoeken dus een driewieler die je zelf kunt ombouwen voor diverse leeftijden, moet ook een duwstang bij zitten. Welke hebben jullie? Groetjes Anja
wij hebben die van smart trike, wel de duurdere versie ( ik dacht 80 euro) Er is ook nog een goedkopere versie maar bij mijn vriendin is daar de stang al afgebroken Wij zijn er heel tevreden over en onze dochter vind het erg leuk. Fijne is dat je em indrdaad door kunt bouwen en zo wel even plezier van hebt
Bij Intertoys was de duurdere versie in de aanbieding 565196 Smart Trike Zoo Rood Ik zit ook enorm te twijfelen of het iets is als cadeau voor zijn 1e verjaardag.
Dochter heeft er eentje van puky. Ook gehad voor haar 1ste verjaardag. Deze heeft ook een steun om te zitten en gordels, een stand als je duwt zodat de beentjes niet meedraaien en ook handig je kunt het stuur vastzetten, anders moet je steeds tegen sturen. We hebben er heel wat km mee rond gelopen.
Hier ook smart trike, heel tevreden mee. Ik heb versie met steun voor baby´s vanaf 10 maanden en gordels (zonder de zonnekap) en de duwstang blijft goed, maar stuurt af en toe wat lastiger, zeker als ze met het stuurtje mee gaan sturen.
wij hebben deze ook, zijn er heel tevreden over, er zitten ook steuntjes aan om de voetjes op te zetten, dus dan maakt het niet uit dat de trappers meedraaien. Ik heb een klein meisje, maar ook zij kon al goed bij de steuntjes. Nu een half jaartje later hebben we de ombouw eraf gedaan en de gordeltjes aan het zitje vastgemaakt.
Wij hebben ook de Smart trike, wij hebben deze cadeau gekregen...(had geen idee dat dat ding zo duur was) weet eerlijk gezegd nog niet of ik hem goed vind haha want de kleine heeft er nog niet op gezeten!Maar hij lijkt me erg handig. En hij ziet er leuk uit!
wij hebben die van puky.. hij zit gewoon vast in het riempje en de trappertjes draaien niet mee en het stuur kan vast gezet worden.. Erg ideaal!!
Maar een 1-jarige heeft dus wel de vaardigheden om ook gebruik er van te kunnen maken? Anders is het ook zo zonde. Zo moeilijk inschatten.
Wij hebben een puky met voetenstepje (stuurtje kun je vast zetten e.d.). Harstikke leuk ding. Nu de kleine man bijna 90 cm is, kan hij zelf gaan fietsen.. Hij heeft het bijna door. Verder kunnen hem overal heen duwen en hij vindt het geweldig. Het enige wat ik mis zijn gordeltjes want meneertje stapt er wel af wanneer hij er zin in heeft.. en das niet altijd handig. Echt met een driewieler fietsen is meer vanaf 2 jaar. Wel prijzig: 99
wat een reacties, bedankt allemaal. Ik zal ook eens kijken naar de driewieler van puky. Maar de ervaringen met de smart trike zijn erg positief zo te lezen. We moeten hem maar een live gaan bekijken. Bij mijn man moet alles degelijk zijn, dus hij wil hem eerst even goed bekijken. Bedankt voor de reacties!!
558047 Metalen Driewieler Smart Trike Basic? wij hebben dus ook deze... (volgens mij wordt hij al een paar keer genoemd) . Bevalt prima. M'n dochter vind het heerlijk om rondgereden te worden en (tegen) te sturen. Hij is overigens ook gemakkelijk rond te rijden op z'n achter wielen als het tegensturen te erg wordt haha. Nu ze wat ouder is staan de trappers los en is de rand en de hoge leuning verwijderd. Ze trapt mee en blijft goed zitten. Om écht te trappen heeft ze nog net de kracht niet. Maar ze vind het nog steeds erg leuk. Op haar 1e verjaardag heeft ze er ook meerdere keren in gezeten en werd dan door de één en dan door de ander gereden . Het was dus gelijk een succes.
Hoi, Wij hebben, toen ons dochtertje 1 werd, voor haar de rode Smart Trike gekocht. Hij bevalt goed. Erg leuk ding, ze vindt het erg leuk om erin te zitten, zwaait dan naar iedereen die we tegen komen.
Wij hebben hier ookde puky. Is ideaal omdat de basis vrij breed en laag is waardoor de driewieler minder snel kantelt. Houd met die hogere driewielers altijd mijn hart vast bij de bochten.
Wij willen voor Julie´s eerste verjaardag ook zo´n fietsje kopen. Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van die duurdere smart trikes boven de basic? Ik vind die dure uitvoering op de foto zo´n gevaarte met dat zonnescherm en tas enzo, is dat wel handig of niet? Welke uitvoering raden jullie aan?
Ik vind het een hele hoop poespas wat er op zit. Als je kleintje nog te klein is om er zelf op te fietsen en je wilt de hort op, gebruik dan een buggy. Zit een stuk comfortabeler. ben echt een fan van de puky en er staan er een heleboel op marktplaats. Ze zijn echt hufterproof.
De duurdere versie heeft een zonnescherm en een betere stuurstang, maar ik vond het onnodig om daar 2x zoveel voor te betalen. Wij hebben deze: http://www.sweetbabyfeet.nl/catalog/images/0708016.jpg
Het zonnescherm hebben wij er niet op gemonteerd. Het tasje heb je geen last van. Staat wel leuk en als je ermee naar een winkel gaat kun je er bijv. een portemonnee in doen ofzo. Toen we gingen kijken vond ik de duurdere Sart Trike er toch wat meer solide uitzien en is ie wat fraaier.
Ik heb (nog) geen ervaring met driewielers, maar ik begrijp ook niet zo goed waarom je die voor de eerste verjaardag zou geven. Zoals Cygnet al zegt, over het algemeen kunnen ze hem pas tegen de tweede verjaardag echt zelf gebruiken. Onze zoon heeft (van opa) een loopfiets voor zijn eerste verjaardag gekregen en dat is en was een enorm succes. Hij kan er ook echt op 'fietsen', wat ook weer goed is voor zijn motoriek en dergelijke.