Hoi dames, Ik heb even een vraag aan jullie. Ik weet dat elk kind zijn eigen groeicurve heeft. Gister ben ik bij het CB geweest en is onze kleine man gewogen en gemeten. Hij was bij de geboorte 3335gr en 50cm, nu is hij (precies 1 maand later!) 3805gr en 51cm. Hij is dus maar 470gr aangekomen en 1cm gegroeid. Ik heb nog 2 kids (kon alleen het groeiboekje van de oudste zo snel vinden) deze woog bij de geboorte 3850gr en was 51cm, bij 4 weken woog hij 4890gr en was hij 56cm. Hij was dus in 4 weken tijd 1040gr aangekomen en 5cm gegroeid. Nu weet ik uit mijn hoofd dat mijn dochter ook goed aankwam en goed groeide. Het CB zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken hierover, want hij volgt zijn eigen lijn, maar onbewust maak ik me er toch degelijk wel zorgen over. Onze kleinste is een stuitekindje en geboren dmv een keizersnede met 39,5 weken. De oudste 2 zijn op de natuurlijke manier geboren en hebben ook de gehele zwangerschap `nrmaal´gelegen. Daarnaast hebben ze gister ook een ruisje in zijn hart gehoord. Alles bij elkaar maakt het me allemaal erg onzeker... Iemand hier die zich hierin herkent... De kleine drinkt overigens ruim voldoende, zit nu op 7x 120+4 schepjes voeding
kindjes komen toch gemiddeld 100-150 gr per week aan? Daarnaast is hij in de kraamweek vast wat afgevallen dus lijkt me netjes wat hij is bijgekomen? Mijn dochter is altijd licht geweest en weegt met haar 3 jaar nog geen 13 kg. Mijn zoon daarentegen ging heel hard maar is nu net 1 jaar en is inmiddels wat minder snel bijgekomen. zit nu op 9.200 kg. Wat zei t cb over de hartruis? qua lengte en gewicht doet hij t goed, geen zorgen over maken. en precies zoals je zegt.. elk kindje is anders en als hij genoeg drinkt, plast, poept is het goed, toch
Ik kan me je reactie wel voorstellen hoor...je hoort toch liever dat ze flink zijn bijgekomen en gegroeid! Maar mss volgt hij idd zijn eigen lijntje en krijgt hij later een groeispurtje. Vrienden van ons kregen tegelijk met ons een zoontje en die lag de eerste drie maanden ver achter in de lengtegroei. Was de eerste 3 maanden in totaal maar 5 cm gegroeid en ons zoontje al 12! En nu, drie maanden later......is datzelfde jongetje zwaarder en langer dan ons zoontje! Bespreek je zorgen met het CB en wellicht kan je wat vaker komen wegen en meten zodat jullie het nog wat beter kunnen monitoren? Wat betreft het hartruisje...ik weet dat mijn schoonvader hier ook mee geboren is en dit helemaal onschuldig is. Je kan het nog steeds bij hem horen maar de beste man heeft er nog nooit last van gehad....is lang en breed geworden en ook geen gebrek en energie ofzo. Probeer je gevoel te volgen zou ik zeggen, dan zit je er nooit naast! Succes hoor!!