tips gevraagd voor omgaan met gedrag 3,5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tessa321, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Hallo medemama's,
    Sinds een tijdje luistert onze dochter slecht, doet alles waarvan ze onderhand moet weten dat het niet mag en plast ze een paar jeer per dag in haar broek...
    Ze gaat op het nadenkstoeltje (time out) ik probeer er over te praten met haar maar ze kijkt weg na 2 seconden en is in haar hoofd alweer met iets anders bezig.
    In de natte broek laten lopen interesseerd haar niets. Er zijn momenten dat ik me een politie agent voel en alleen maar aan het corrigeren (en wassen) ben. En vervelend genoeg doet onze dreumes alles van zijn grote zus na.

Iemand nog tips voor me?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Ontzettend vervelend, onze uk heeft ook zijn momenten waar je hem het liefst achter het behang wil plakken.

Betreft time out, hoe lang laat je haar zitten? Vertel je haar voor ze moet zitten wat ze heeft gedaan dus, je zit op de trap/stoel omdat je.... en je moet 3 min zitten.

Hoe gaat de situatie voor ze op de trap komt, hier zit uk niet vaak op de trap omdat we al eerder ingrijpen, een keer zeggen je stopt daar mee omdat...
    2de keer waarom moet je bij me komen, meestal geeft hij dan zelf al aan wat het probleem is. We zoeken een oplossing.

Helaas heb ik daar ook niet altijd even geduld voor maar probeer het wel, er is minder frustratie bij iedereen. Hij heeft het gevoel dat we naar hem luisteren ik voel me minder een agent.

Wanneer hij blijft vervelen en dus als nog op de trap beland vragen we na 3 min aan hem wat er mis ging, waarom moet je op de trap. We laten het hem zelf aangeven, wanneer hij niet wil praten of niet wil luisteren omdat hij met andere dingen bezig is laten we hem zitten en mag hij komen wanneer hij verder wil praten. Meestal is dat binnen 3 tellen en hebben we zijn volledige aandacht.

Het wil ook helpen om vantevoren afspraken te maken.
    Zou het ook nog kunnen dat ze geen uitdaging heeft of zich verveeld?

Misschien wat uitdagender speelgoed proberen of het speelgoed wat je hebt aanpassen. Bijvoorbeeld in plaats van zo maar bouwen met duplo torens maken en ze moet die namaken. Zijn ook kaarten te vinden op internet waar je van duplo cijfers en letters na kan maken.
    Kralen rijgen zou je in een volgorde kunnen doen, simpel rood, geel rood geel, daarna moeilijker bijvoorbeeld blauw blauw roze groen.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dat gevoel van politieagent zijn herken ik heel erg! Zo vermoeiend om de hele dag in te grijpen en te corrigeren, ik word er zelf helemaal chagrijnig van vaak.

Corrigeren was een jaar geleden nog een stuk makkelijker dan nu. Onze zoon moet in de hal als hij iets doet waarvan hij weet dat het echt niet mag (slaan, bijten). Gek genoeg gaat hij 9 van de 10x uit zichzelf al naar de hal, maar als ik naar hem toe ga na een paar minuten en vertel dat hij daarheen moest omdat hij mij sloeg dan kijkt hij met een verveeld gezicht langs mij heen en zegt "ja...ja....ja mama, nu weer spelen?".
    Lijkt soms net zo'n onverschillige puber.

Deel Deze Pagina