Welke drinkbeker voor school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamamijn, 6 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.159
    8.892
    113
    Hier eerst Mepal gehad. Eerst een met draaidop, waar na een paar maanden schimmel in het 'ventiel' zat. Daarna een pop-up, die na een paar maanden lekte. Daarna een hele tijd pakjes, omdat ik het zat was. ;) Nu sinds een aantal maanden bekers van Sistema (Twist & Sip Squeeze), waar ik al zo vaak mee in mijn handen had gestaan, maar steeds niet had gekocht, omdat ik het zand in gedachten al zag zitten in het 'tuitje'. Maar uiteindelijk dus toch gekocht en ze bevallen uitstekend. Ik ga er binnenkort nog één of twee bijkopen. Doppers hebben we ook, maar die zijn voor de jongste zo groot en de opening is ook zo groot, als het omvalt loopt het er zo snel uit (en ik weet dat er sportdoppen voor zijn, maar het is allemaal zo duur en die van Sistema werken net zo goed ;)).

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier een dopper, eerder een beker van mepal gehad en een flesje van sistema. Dopper kan ze goed uit drinken en is super makkelijk schoon te maken.

3. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Al van alles geprobeerd! Eerst zo`n Mepal beker met een pop-up rietje. Maar als er een paar keer met de schooltas gesmeten is gaat die toch stuk/lekken. Toen een flesje van Tupperware, zo`n kikkerfles met een flipdop. Maar die dop flipt heel makkelijk open en dus regelmatig de tas helemaal nat. Toen een poos een gewoon eco-flesje van Tupperware. Werkt hier nog het best. Nu heb ik voor tussen de middag een Mepal beker met schroefdop en voor tussendoor een tupperware eco-fles met schroefdop. Gaan al het hele sshooljaar mee en doen het nog prima.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook mepal gehad, alleen was ben ik de pechvogel... maar het gaat altijd lekker bij mij, zowel de gewone bekers als de pop-up bekers.
    Broodtrommel zijn prime, maar wat kan daar aan misgaan
    Bekers ben ik over gegaan op sistema, naar mijn idee meer lekvrij als mepal.
    Ik zou het dus niet aanraden

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Hier ook mepal!
    Ze heeft er eentje met een draaidop, al vanaf de peuters dus die gaat al 2,5 jaar mee en nog nooit gelekt.
    Ze heeft er ook eentje met zo'n pop-up ding, maar daar geef ik zelf liever alleen water in omdat het zo lastig schoonmaken is. Met draaidop spoel je zo af met heet water en dan gewoon 1x per week in de vaatwasser.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.455
    10.381
    113
    Hier lekken de hema rietjesbeker en we hebben er al zeker 5 gehad. Voor thuis geen probleem. Onze uk gaat nog niet naar school maar voor onderweg hebben we nuk rietjesbeker en die is echt supet, ook goed schoon te maken.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.915
    5.177
    113
    Dopper

8. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ben ik blijkbaar de enige die zoon drinkbekers van de zeeman meegeeft? en er gaat ook nog es ranja in.

(Op school zijn er meer kinderen die een drinkbeker van zeeman heeft)

9. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Drink in a box! Bijna een jaar in gebruik en nooit gelekt.
    Wil niks anders meer! En als t warmer is is er ook een ice on the box. Een koelelement die precies eromheen past.

10. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.271
    1.099
    113
    Vanaf begin af aan doppers en dat gaat super

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137