Hoi allemaal, Mijn zoon van bijna een jaar, speelt met ALLES behalve speelgoed. Nu is hij ook vrij snel uitgekeken op dingen. Dus mijn voorraad en ideeën raken uitgeput Hij speelt met lege plastic bakjes, doosjes, pollepels, kussens, hij gebruikt stoelen als loopkarretje, bezems, de stofzuiger (<--dit is zijn favoriet), rietjes, boeken en noem maar op. Maar helaas is hij ook weer snel uitgekeken op dingen... Iemand nog ideeën over hoe je met huisraad leuk en veilig speelgoed kan maken/creëren????
Hoi, dit lijkt een kopie van mijn zoontje. Wat hier uren speelplezier bracht is een lege colafles met wat macaroni elleboogjes of fusili of iets dergelijks erin - lekker rammelen. Verder is hij helemaal gek op kussens van de bank, sleept ze er vanaf en gaat dan erop liggen 'slapen'. Ook verstoppertje spelen in huis is favoriet. Succes!
Speelgoed achter slot en grendel behalve een paar speeltjes, en dan af en toe roteren. Verder lekker laten rommelen met niet-speelgoed zolang het veilig kan. Ook hier geldt: niet te veel ineens geven, dan blijft het interessant. Hier heb ik ook zo'n figuur rondlopen. Sinds Raketje is begonnen met proberen om huishoudelijke spullen te gebruiken waar ze voor zijn bedoeld, leggen we daarop aan!
Baby Play Ideas and Activities: 6-18 Months - The Imagination Tree Of google eens op "sensory play" dan zie je nog veel meer leuke ideeën
De schoenendoos met huishoudelijke spullen is hier al een succes en vanmiddag gaan we met een grote doos zo'n tunnel maken uit de eerste link. Ben erg benieuwd hoe ze dat gaat vinden haha
Ow, je brengt me op een idee om te gaan kleien met zoutdeeg. Thnx! On-topic. Hier ook een doosje met huishoudelijk raad. Maar dan wel voor kinderen. Komt geloof ik bij Action vandaan.
Van die kleine lichte pannetjes die kan je ook bij de action kopen, waar je één eitje in kan bakken.. Mijn dochter vond ze geweldig en heeft ze helemaal gesloopt haha.. Een grote emmer water met allerlei plastic speeltjes in?