Welke drinkbeker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Staffie84, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik wilde een tuitbeker (o.a. vanwege mondmotoriek) het liefst overslaan. Daarnaast zag ik het ook niet zo zitten om eerst zachte tuit, dan harde tuit, dan rietjesbeker, dan 360 graden beker enz te kopen. Ook vond ik anti-lek overbodig. Ze krijgt alleen water te drinken, dat vind ik niet erg als paar druppels lekt en ze moet ook leren dat je een beker niet op de kop kan houden of gooien vind ik.

Bij 8 maanden heb ik een Hema rietjesbeker gekocht en een Prenatal rietjesbeker.

Ik kocht ze met de gedachte als ze er uit kan drinken ben ik 'klaar' als ze het nog niet snapt moet ik iets anders kopen. Maar ze snapte het al heel snel, dus nooit tuitbekers gekocht!

De Prenatal was in het begin fijner, door de handvaten en doordat de hoogte van salontafel + hema beker net te hoog was dat ze makkelijk staand aan de salontafel kon drinken. Nu de Hema fijner omdat daar iets meer inpast, en de handvaten zijn niet meer nodig en zitten dan alleen in de weg.

Op het kinderdagverblijf krijgt ze trouwens wel drinken uit een tuitbeker, soms een open beker. Toch weet ze inmiddels goed dat een open beker en tuitbeker op zijn kop moeten en rietjesbeker niet. Kwestie van trial and error, als ze hem omhoog houdt en er komt niks uit probeert ze wat anders en merkt ze dat rechtop er wel uit komt.

Deel Deze Pagina