Hai! Mijn man werkt nu 4 maanden als vrachtwagenchauffeur binnenland. Zijn standplaats is in onze woonplaats. Maar nu heeft zijn baas hem telkens uitgeleend aan een ander bedrijf ( en dus ook vrachtwagen van dat bedrijf ) wat 30 km verder zit. Dit is niet te fietsen, en openbaar vervoer rijden vaak niet de tijden dat hij moet beginnen. We hebben maar 1 auto die ik echt nodig heb gezien dochter op regulier onderwijs zit en mijn zoontje naar speciaal onderwijs moet. Fietsend is dat veel te ver voor mijn zoontje en qua schooltijden niet te redden. Nu hebben we het telkens kunnen oplossen met een auto lenen etc. Maar dat houd nu dus ook op. Want mn ma heeft dr auto ook gewoon nodig. Mag dit zomaar? Dat je word uitgeleend aan een ander bedrijf? Mijn man had speciaal hier gesolliciteerd omdat de standplaats hier was en we voorlopig nog geen geld hebben voor een 2e auto. Iemand?
Staat daar niets over in zijn contract? Mijn man is internationaal chauffeur, dus vaak ver weg. Ik weet wel dat het bedrijf waar mijn man werkt, ook wel eens chauffeurs van een ander bedrijf inhuren als het druk is! Word hij uitgeleend vanuit zijn eigen bedrijf? (Dan bedoel ik met de vrachtauto's waar jou man werkt?)
Nee hij word als chauffeur uitgeleend dus zonder wagen. Maar het is nu al 2 weken fulltime dat hij word uitgeleend. Dat bedrijf is heel blij met hem. Super natuurlijk!! Maar het levert nu wel wat probleempjes op. Nja mijn man werkt voor een uitzendbureau die hem vast heeft verhuurd aan een transsportbedrijf met standplaats onze woonplaats. Maar dit bedrijf verhuurd hem dus ook weer. Hij word dus dubbel verhuurd..
Dat ze blij met hem zijn is inderdaad super! Ik heb mijn man even gevraagd hoe het ongeveer zit.. want het is natuurlijk rot dat dit problemen oplevert! Mijn man zei dus dat de werkgever waarvoor je man werkt, vervoer zou moeten regelen naar het bedrijf waar nu hij uitgeleend is! Misschien is dit een idee om even aan te kaarten op zijn werk? Ik weet niet of het een groot bedrijf is? Maar ik vind inderdaad ook dat jullie hier niet door in de problemen omdat jullie een auto hebben!
Hebben ze bij het bedrijf in jullie woonplaats geen auto's van de zaak? Dat hij die kan lenen? Als dat niet kan, dan zou ik toch maar zoeken naar een mogelijk om toch een goedkope auto of brommer aan te schaffen? Het mag namelijk wel dat je uitgeleend word. Mijn man word dat ook regelmatig maar wel altijd met zijn eigen vrachtwagen gelukkig.