Hoi meiden, We gaan binnenkort de wandelwagen uitzoeken en hebben al wat voorwerk gedaan. Ik hoopte dat jullie jullie ervaringen konden met deze kinderwagens. Wat is er goed/slecht aan? Dit zijn onze top drie merken: 1. Mutsy 2. Bugaboo 3. Quinny Wij vonden het belangrijk dat de wagen aan de volgende kenmerken voldoet: 1. comfort en veiligheid voor het kindje 2. combiwagen 3. ruimte voor boodschappen/tas/oid onder het wiegje (vandaar de Mutsy) 4. wendbaarheid 5. goed in te klappen voor de auto 6. lichtgewicht (ongeveer in deze volgorde). Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met deze merken!
hee meid! ik wou eerst voor de Quinny gaan Maar ben toch overslag gegaan voor de bugaboo! Heerlijk! in dat mandje past best veel in (heb het allemaal al geprobeerd ) inklappen is super handig! gewoon in 1 beweging en je kan hem met 1 hand optillen Ook zit er een extra vering in.. die de Quinny niet heeft en de standen, kleine wielen voor is voor bv de stad, en de grote wielen voor strand,bos etc. Ik kan zo even niet meer bedenken, maar hij heeft meer mogelijk heden dan de Quinny.. en van de mutsy weet ik niets liefs xxx
Wij hebben de Quinny Speedi...ik vind het echt een fijne wagen! 1. comfort en veiligheid voor het kindje : Ik vind dat ie veilig is...Finn zit er stevig in vast en lag altijd goed in de bak. Alleen kan hij soms een beetje onderuit zakken nu...maar dat ligt er ook aan hoe ver je hem omhoog zet. (er is een trucje voor om hem helemaal recht te zetten namelijk) 2. combiwagen 3. ruimte voor boodschappen/tas/oid onder het wiegje (vandaar de Mutsy) Bij de Speedi heb je best veel ruimte...het mandje lijkt klein...maar er zit een soort zakje/netje aan...je hoeft dus niet perse alles in het mandje te doen...maar je kan er ook iets een beetje op leggen en dat zakje erover te doen...(weet niet of het duidelijk is wat ik bedoel nu) 4. wendbaarheid Super wendbaar! Alleen in sommige volgebouwde winkels (als bijv. de Kruidvat) is ie soms wat breed...maar weet niet of dat nou aan de wagen ligt of aan de winkels! 5. goed in te klappen voor de auto Nope! Tenminste...hij klapt super makkelijk in enzo...maar is wel groot! In onze oude auto (Mazda 323 coupe met kleine kofferbak) moesten de wielen eraf wilde hij in de kofferbak passen. Nu in onze station past het makkelijk! 6. lichtgewicht Nee niet echt...hij is niet erg zwaar...maar licht zeker niet! SUcces met kiezen!
Ow wat honeyy zegt..kleine wielen voor in de stad en grotere voor het bos e.d. WIj gaan regelmatig wandelen met de hond...en met een wagen met echte stadswieltjes is dat dus niet praktisch! Kijk even naar wat jullie zelf vaak doen!
Heb de bugaboo cameleon, heerlijke wagen op alle punten die je noemt, enige nadaal is dat ondanks dat het boodschappen mandje wel ruim en stevig is, het heel lastig is er dingen in te doen als je de wagenbak nog gebruikt. Ik hem hem inmiddels omgebouwd en daarmee dat probleem dus niet meer.. Ondanks dat nadeel zou ik hem zeker weer kiezen hoor..
Helaas alle drie niet. Als ik dan een gratis zou ontvangen dan zou het de bugaboo zijn, dan de quinny en dan de mutsy. Maar zoals ik al zei hier geen van de drie. Hier het gemak van een easywalker. Heerlijk licht makkelijk simpelweg een top wagen.
Voor Elle hebben/hadden wij de quinny speedi ...De lig bak is super niets op aan te merken maar ombouwen tot wandelwagen onze dochter zat er steeds scheef in ... de rugleuning hangt veelste veel naar achter dus echt recht op zitten kunnen ze niet als ze ouder zijn ... Vind t maar niets voor de 2e gaan we ook echt een andere halen .. Ik heb mijn oog laten vallen op de joolz day En Mutsy tja wij hebben de mutsy spider dat is een buggy/wandelwagen echt een super ding maar daar kan alleen helaas geen bak op ... Succes met je keuze ..
Wij hebben de Mutsy met luchtbanden. 1. comfort en veiligheid voor het kindje: Ons kindje heeft heerlijk in de kinderwagen gelegen en door de luchtbanden weinig last van oneffenheden in de weg gehad. Hij "zit" nu in de wandelwagen, maar deze kan bijna helemaal plat dus eigenlijk ligt ie nog. Beter dus voor z'n ruggetje 2. combiwagen: Het wisselen van kinderwagen naar wandelwagen gaat heel gemakkelijk, je moet het even een paar keer doen en dan heb je het door. Wij hebben er een gewone maxi cosi (geen mutsy) bij dus met adapters, maar dat gaat ook heel gemakkelijk. 3. ruimte voor boodschappen/tas/oid: In het standaard mandje onder de wagen past al veel, maar we hebben ook de boodschappen mand erbij en daar kan echt heel veel in! 4. wendbaarheid: met twee zwenkwielen voor heel makkelijk te besturen, zelfs met een hand als ik de hond uitlaat. De wielen kun je ook vastzetten voor bijv. op het strand (nog geen ervaring mee). Ik hoor weleens dat men hem zwaar vind met sturen, maar daar hebben wij geen last van. 5. goed in te klappen voor de auto: Moet je even doorhebben, maar dan doe je het in een keer, super makkelijk. Wielen kunnen er alle 4 heel snel vanaf en weer op dus dan heb je een nog kleiner pakketje. 6. lichtgewicht: echt super licht is ie niet, maar voor onsgeen probleem. Als we met de hond lopen is een wat stevigere wagen wel zo prettig. Het is niet zo dat ie niet te tillen is hoor! Overig: tevens vinden wij het een fijne wagen omdat de kinderwagenbak lekker hoog is en je de wandelwageninzet naar je toe kunt draaien. Ook kun je de duwstang goed hoog zetten. De bugaboo vonden we ook een superwagen alleen zijn we beiden lang en het leek echt nergens naar als wij erachter stonden Succes met je keuze.
alle drie ben ik er niet weg van. nadelen: bugaboo: -bakje kantelt lichtjes en duwstang ook -kleine voorwielen onmogelijk voor bos en strand -iedereen heeft m al mutsy: -ken ik niet zo goed maar vind ze vaak lomp Quinny: -heeft leuke wagens alleen ook weer kleine voorbandjes Ik ben zelf helemaal weg van de urban jungle staat aangeschreven als de stevigste wagen en ik vind het zitje fijn omdat daar ook rustig een kindje van 4 in kan. dat vind ik bij de bugaboo minder. En de drie grote wielen zijn ideaal..
de mutsy 4 rider gehad. Op zich prima ding, wat lichte irritatie dingen wat denk ik elke wagen wel heeft. hier ook een urban jungle fan, sinds ik die wagen heb wil ik geen andere meer
Wij hebben de Mutsy Slider. 1. comfort en veiligheid voor het kindje. Ik vindt hem super veilig. En vooral goed stevig. Wij hebben gekozen voor foam banden zodat we er ook mee in het bos goed weg mee kunnen. De buggie stand kan je het kindje nar je toe laten kijken maar ook van je af laten kijken echt ideaal. 2. combiwagen. Wij hebben ook gekozen voor de maxi cosi je bent dan wel adapters nodig maar deze zijn simpel aan te brengen en weg te halen. Dus niet het autostoeltje van Mutsy maar van Maxi Cosi. 3. ruimte voor boodschappen/tas/oid onder het wiegje (vandaar de Mutsy)Ik vindt het ideaal de ruimte onder in de wagen wij hebben daar een soort stoffen bakje die je d.m.v. ritsen losdoen nog groter kunt maken. passen echt wel veel boodschappen in hoor. 4. wendbaarheidIk vind de Mutsy goed wendbaar door b.v. de winkel maar ook als je offroad gaat 5. goed in te klappen voor de autoIk weet niet of hij in de kattenbak van een kleinautotje bv past. wij hebben station en daar past hij ruim in. de wilen zijn makkelijk demontabel dus dat zou in een klein autotje ook moeten passen hij past zonder wielen volgens mij ook achter de bestuurders stoel. wel ff demonteren 6. lichtgewicht,. Hij is niet echt licht qua tillen maar dat is voor ons gen probleem. Ik vond dat een kinderwagen goed stevig moet zijn en dat is hij. Hij kan prima tegen een stootje. Al met al vind ik het en geweldige wagen en heb er absoluut geen spijt van. Ik had bijvoorbeeld nooit voor de bugaboo gekozen omdat ik die te laag vind vooral met de reiswieg. Ik ben zelf nogal lang 184. succes met je keuze
hier mutsy transporter!!! hele fijne wagen, goed wendbaar, rijdt heerlijk, heel plat in te klappen (past in de kofferbak van mijn ford ka) verder redelijk licht. wandelbak en maxicosi makkelijk verwisselen door behulp van adapters. verder vind k hem erg mooi en lekker hoog
niki86, bij de bugaboo kun je grote wielen ook voor zetten en dan rijd hij super in het bos.. Weet ook niet wat je met het kantelen bedoeld, hier denk ik dus geen last van..
ik bedoel dat er speling op de stang zit en op het reiswiegje..die kun je gewoon bewegen..(moet wel anders breekt het frame zeggen ze) maar ik vind het niks. De urban jungle bijvoorbeeld is alles gewoon stevig! En het klopt inderdaad dat ze nu van die terrein banden hebben voor de bugaboo maar die zwenken niet. en hij is super laag de wagen wat iemand net ook zei. en mijn vriend is 2.00 meter dus dat wordt niks.
Ik heb de Quinny Buzz 4. Ben er niet super tevreden over, maar wij hebben deze van onze ouders gekregen. En een gegeven paard mag je natuurlijk niet in de bek kijken!8) Ik heb er wel een All Terrain wiel onder gekocht, want die 2 voorwielen die er standaard op zitten zijn echt 3x niks. Vond het zo kletteren op de tegels, dat het leek alsof ik er met een buggy aankwam. Echt dikke vette nadeel dat dit optioneel is en niet standaar erbij. Ook het boodschappenmandje moet je er apart bij kopen à 35,- (?)... ook weer zoiets...(ja commerciëel zijn ze goed bezig daar bij Quinny) en ook een klein driehoekig mandje ook. En kan zeer weinig in... mandje slijt zo tegen het voorwiel aan. Volgensmij is het tot max. 5 kg belastbaar.... Dat het onderstel zo compact is als deze ingeklapt is, is een dikke pluspunt!! Deze past ook in de kofferbak van het boodschappenautootje (Fiat Cinquecento)... boodschappen op de achterbank, dat dan weer wel, hahhaha Maar de wielen kunnen er met een poep en scheet af, zo makkelijk en snel... dus is echt passend in elke kofferbak. Ook klapt de Quinny Buzz vanzelf uit!! Erg handig!!! Mijn man is 1,96 en loopt er prima achter!! (want hoor nogal veel dat deze wagen niet geschikt zou zijn voor lange mensen...) De reiswieg... verhaal apart.. Mijn dochter kon toen ze 5 maand was er amper meer in.. Ik heb haar tot vorige maand er nog in kunnen krijgen, maar nu is het echt over en uit... Vind de grootte van de wieg echt matig, had deze graag groter gezien.. maar dat kon vast niet, want als je goed kijkt naar deze wagen als er een babietje in ligt kun je zien dat de bak scheef gaat hangen... Heb ook meer de maxi-cosi erop gebruikt. Nu heb ik het zitje er op en dat bevalt goed. Mooi tegen de rijrichting in en met de rijrichting te plaatsen. Heb er wel een buggy bij aangeschaft voor de snel, als we met de auto gaan. Van huis naar het winkelcentrum of lange wandelingen gewoon de quinny
Wij hebben een bugaboo en vinden m echt ideaal. Alleen die boodschappen erin kwijt kun je de eerste maanden wel vergeten. De reiswieg zit zo dicht tegen het boodschappenmandje aan, das echt lastig. Nu we de reiswieg eraf hebben gaat het prima!
Reactie op de bugboo-klachtjes; ik herken ze totaal niet! Bak en stang kantelen niet. Kleine wielen rijden heerlijk soepel en je kan de wagen super makkelijk andersom draaien en dan gebruik je de grote wielen voor, voor in bos en strand. Ideaal. En nee hoor, niet iedereen heeft hem. Ik zie meer mensen met een mutsy. Ik heb nog geen kind van 4 maar zie mijn kids er tegen die tijd ook nog heerlijk in zitten. Ik vind de buggy juist erg mooi en praktisch. En tegen die tijd gebruik ik waarschijnlijk alleen nog de losse buggy ivm praktische redenen. Nog een voordeel van de bugaboo; de bak is lekker groot/ lang dus je kindje kan er lang in. Lotte ging pas over naar de buggy versie met 8 a 9 maanden; was ideaal in de winter! Ze is nu 14 maanden. Heb haar vorige week nog gepast in de bak (van vriendin) en ze past er nu nog net in, hahaha. Dat de bak lager is vind je mooi of niet. Redenen dat je lang bent doen niet echt op als reden de wagen dan niet te nemen, vind ik persoonlijk. Mijn vriend en ik zijn ook beide lang, heb er zelf nooit probleem mee gehad. Zo vaak til je je kind nu ook weer niet erin en eruit. En als je ergens zit is het des te gezelliger!
Die speling in de duwstang is juist fijn als je tegen de berg opduuwd, tenminste dat vind ik. Ondanks dat de wagenbak aan de lage kant is kan de duwstang heel hoog ingesteld worden, mijn zwager van ruim 2 meter kan er ook prima mee lopen.
Superreacties!! Wij neigen inmiddels toch richting de Mutsy (wat een stomme naam trouwens!), maar zullen toch het een en ander moeten uitproberen als we ze in het echt zien. De Quinny staat nu niet zo hoog meer, ik hoor er wel meer klachten over van mensen. Hij schijnt niet zo heel erg duurzaam te zijn, sommige onderdelen gaan snel stuk. Ik heb echt veel gehad aan jullie adviezen... dat scheelt een hyperige verkoper die me van alles wijs maakt!