Ik heb nog geen ervaring dus excuses als dit een beetje een domme vraag is. Maar wat doe je je baby 's nachts aan? Een speciaal pyamapakje? Alleen een romper met broekje? Kleertjes die het overdag al aan had? Ik ben in juni uitgerekend..
Ik denk dat je verschillende antwoorden gaat krijgen. Sommige laten het kindje de kleding van overdag aanhouden, andere trekken wel een pyama aan. Wat wij hier doen is wel savonds een pyama of boxpakje aan, in ieder geval niet de kleding van overdag.
Wij lieten in het begin gewoon de kleertjes van overdag aan en later toen we het badje savonds deden trokken we een pyjama aan. Vaak vinden baby's het omkleden niet fijn en dan doe je dat zo min mogelijk, maar als je kindje toch al uitgekleed is voor het badje maakt het niet uit wat je dan aan doet.
Domme vragen bestaan niet he ik heb ook nog geen ervaring maar zou denk ik gewoon kiezen voor iets waar je zelf ook lekker in zou slapen. Niks knellends, geen capuchon. Maar waarschijnlijk doe je dat automatisch overdag ook al omdat babys overdag net zoveel liggen te slapen.
Hier de eerste tijd gewoon de kleding van overdag. Kleertjes voor pasgeborenen zijn vaak toch al pyama achtig vind ik dus vandaar geen echte pyama. Pas mee begonnen toen ik met een bedritueel begonnen ben. Dat was met 3/4 maanden, eerst alleen schone luier, pyama aan en een flesje. Langzaam is dat uitgebreid met tanden poetsen, slaapzak aan, liedje zingen en even knuffelen/kletsen (dat was zo fijn, helaas wil DL nu een zo kort mogelijk bedritueel ) De kleertjes die we hebben hebben ook geen knoopjes op vervelende plekken etc, en een spijkerbroek ligt ook niet lekker denk ik maar die droeg DL (en ZL nu) niet toen ze net geboren was. Ik zou doen waar jij je prettig bij voelt en wat je handig vind. Eerst heb ik ook voor de nacht kleding omgewisseld maar toen ze nog heel klein was vond ik dat niet handig. Een luier verschonen kostte me al wat tijd, en andere kleding aan helemaal! Maar dat is per persoon verschillend, ik ben gewoon niet zo handig met baby's Ben veel te voorzichtig dus duurt alles wat langer..
ik deed altijd gewoon aan het begin de kleertjes van overdag aan. pas later ging ik er onderscheid in maken.
Eerste paar weken liet ik de kleertjes vaak aan als ze nog schoon waren.. Omdat ze nog zo klein zijn en dat aan en uit kleden maar vervelend is.. Na een tijdje toch begonnen met een pyjamaatje, vaak boxpakje, om beetje in een ritme en avond ritueel te komen..
Wij doen 's avonds ook een zacht boxpakje of 2delige pyjama aan Met een romper eronder In juni lijkt een dunne pyjama of alleen de romper wel genoeg, ligt aan de temperatuur op de kamer natuurlijk
Hier nog steeds in de kleertjes van overdag. Hem omkleden maakt hem erg wakker en is niet echt wat je wilt vlak voor bedtijd. Het zijn nu ook nog zachte shirtjes en broekjes. Vanaf maat 74 heb ik pas spijkerbroekjes voor hem dus dan ga ik een pyjama doen.
Hier met 2 weken overgegaan op snachts anders dan overdag. Na bad Savonds romper met slaapzak. En dan volgende ochtend kleding aan.
Meestal gewoon in de kleertjes van overdag. Ik heb een aantal stoffen broeken, niet echt zachte broeken, maar ook geen spijkerbroeken. Maar daar laat ik hem niet in slapen. Als hij gewoon zachte kleertjes aan heeft gaat hij wel zo in bed en dan elke ochtend schone kleren aan. Maar over een paar weken wil ik wel pyjamas gaan gebruiken. Het hoort dan ook bij het bedritueel. Pyjama aan en lekker gaan slapen
Meestal gewoon de kleertjes van overdag in het begin. Ik heb volgens mij pyjama's vanaf maat 62 gekocht, was in ons geval met een maand of 3/4. Daarvoor is het omkleden ook nog zo'n gedoe, dat vind ik erg fijn om tot een minimum te beperken. Maar mijn kleintjes krijgen dan ook geen spijkerbroekjes aan Na een poosje doe je soms een slaapzakje aan, gewoon voor het gemak en als ze wat onder de dekens uit gaan wurmen. Dan kun je kijken of de kleertjes van overdag niet te warm zijn, zeker in de zomer. Maar dat blijft altijd zoeken die eerste maanden, soms te warm, soms te koud...