Hoi, Ik ben over een paar weken uitgerekend van ons tweede kindje. Vanwege medische redenen staat de keizersnede voor over twee weken gepland. Sinds een paar dagen is onze dochter van bijna vier jaar niet te genieten. Ze is opstandig, brutaal, luistert helemaal niet en heeft constant een grote mond. Wij denken dat het met spanning te maken heeft, want ze heeft het de hele tijd over de baby en is helemaal gek van alles wat met baby's te maken heeft. Maar het is zo lastig om momenteel met haar gedrag om te gaan. Ik probeer haar genoeg aandacht te geven en leuke dingen met haar te doen, maar die laatste weken zijn nu toch wel echt vermoeiend en heb ik niet veel energie meer. Wie heeft dit meegemaakt en hier tips voor?
ik lees even mee want ben bang dat mijn zoontje ook erg moeilijk gaat worden als de baby eris! nu al sinds ik heb gezegd dat er een beeb in me buik zit is hij veranderd, heel opstandig en soort van verlatingsangst,moeilijk met inslapen en dan roept ie met boos gezicht: mama heeft baby binnen!! en dan wijst ie naar me buik. soms denk ik had ik nog maar ff me mond erover gehouden..
Hoi Ava78, Klinkt een beetje gek maar wellicht kan ze een dagje bij oma spelen. Mij heeft dat enorm geholpen ondaks dat ik hem eigenlijk bij mij wil houden en niet toe wilde geven dat een 'Zen' momentje ook goed voor ons was. Ook hebben wij gevraagd of visite ook cadeau's voor de eerste wilde meenemen. Hetzelfde hebben we met de inrichting van de babykamer gedaan ook iets in zijn kamer. Succes de komende weken!