Gisteren hebben we gehoord dat wij overduidelijk een meisje verwachten dus ik kan mijn eerste pakje(s) gaan shoppen, jeej Nu vraag ik me af, wat doen jullie jullie baby'tjes de eerste maanden aan? Mij lijkt het voor het kindje in het begin heerlijk om de hele dag van die zachte pyjamaatjes/kruippakjes te dragen. Maar ik zie vooral een heleboel "echte" kleertjes voorbij komen. Rokjes, jurkjes, maillots, bloesjes en spijkerstof bijvoorbeeld. Wat vinden jullie?
Ik ben er nog niet uit, maar weet het geslacht ook niet. Ik zie in de catalogus van de webshop vooral pyama'tjes staan voor jongens maar wel jurkjes voor meisjes. Onze Meneer was geboren in een hittegolf en had in het begin enkel een body'tje aan. Naïef als ik was (is snel goedgekomen hoor) dacht ik dat dit ook gold als "babykleding".
De eerste maten trek ik bij voorkeur wel hele zachte kleren aan, maar dat zijn niet persé pyama's, in mijn optiek. Maar meer dat ze meestal van tricot zijn. Onze dochters trokken we ook wel jurkjes aan, maar die heb je ook in het zacht hoor, en met een inie-mini-maillotje staat dat ook heel lief. Ook boxpakjes zijn natuurlijk heel geschikt. Spijkerstof heb ik ook wel, maar denk ik pas vanaf mt 56 of 62 en dan heeft dat niet altijd de voorkeur. Ligt er ook wel een beetje aan hoe stijf het is natuurlijk.
Zachte pakjes, vooral boxpakjes of anders broekje en truitje van zachte stof. Spijkerbroekjes had ik wel, maar vond ik niet fijn voor ze. Is toch een harde stof waar je minder lekker in beweegt. Daarbij slapen ze nog heel veel en het ligt niet lekker onder dekens met een spijkerbroek aan (probeer zelf maar )
Ik heb voor de eerste periode ook alleen zachte broekjes en truitjes en pyjamaatjes. Ik heb 1 rokje maar dat is maat 62. Ik vind een jurkje bij die hele kleintjes zo gek staan en lijkt me ook helemaal niet fijn een maillot. Spijkerbroekjes heb ik ook nog niet gekocht
Hier had ze de eerste maanden vooral boxpakjes, of pyamatjes aan. Ik vind dat wel schattig, staat echt babyachtig
Wat de rest ook al zegt: alleen zachte, soepele stofjes. Ben ook geen fan van capuchonnetjes aan truitjes. Je moet er wel lekker in kunnen liggen en wiebelen natuurlijk. Voor naar buiten in de winter vind ik dat wat anders. Ribbroekjes, spijkerbroekjes etc komen wel als ie wat groter is. Dus hier soepele broekjes en truitjes, maar ook boxpakjes voor de eerste twee/drie maatjes.
Ikzelf hou helemaal niet van " gedoe" de eerste paar weken...dus net wat je zegt, zachte pakjes en pyjamaatjes de eerste tijd. Ik had bijvoorbeeld ook voor m'n meiden superleuke jogging achtige pakjes...dat zijn wel echt kleertjes maar gewoon wat zachter, spijkerbroeken komen vanzelf! En geklooi met zo'n jurkje en rokje wat omhoog kruipt nee vind ik het niet persoonlijk.dus ik zou doen wat je zegt in je op ...lekker zachte echte babydingen!
Ik heb bij beide alleen maar echte kleertjes gedaan maar wel lekker van jogging stof en zachte jurkjes en leggings Ook deze kleine meid zal in leggings en jurkjes liggen
Ik had ook "zachte" pakjes, maar geen pyjamaatjes. Zo klein trok ik m'n dochter geen pyjama aan, ze sliep in haar kleertjes. Te veel 'gedoe' elke keer omkleden met zo'n ukkepuk.
zachte pakjes, boxpakjes en met slapen overdag gewoon de kleding, snachts een pyjama maar echt geen spijkerbroekjes, rokjes,jurkjes pas vanaf maat 74 ''echte'' kleertjes aan gedaan
Dat hebben wij dus het tegenover gestelde Wij hebben hier gewoon overdag kleding en met slapen in de nacht word er eerst gedouched en daarna in de pyjama Dat hebben de oudste 2 nu nog steeds elke avond moeten ze douchen of wassen En daarna lekker fris en schoon de pyjama aan en na nog even tv kijken lekker schoon naar bed, in dit " ritueel" nemen wij de baby ook mee
hier echte kleertjes gedaan, maar wel er op gelet dat het zacht en soepel was, dus eerste tijd geen spijkergoed
Maat 50 en 56 vooral zachte pakjes uit 1 stuk. Vanaf 62 hebben wij gave spijkbroekjes en truien voor hem, staat zo stoer.. En de pakjes zaten m niet goed meer, te strak om de buik en mouwen te lang maar voetjes te klein
Ik denk wel dat we de kleine voor 's nachts wat anders aantrekken dan voor overdag. Dus de kleertjes van zachte stof lijken wel op kleertjes. We hebben wel pyamaatjes en ik denk dat we die dus echt wel voor 's nachts gaan gebruiken. Ik denk trouwens niet dat ik de eerste dagen waarbij het meer slapen dan wakker is ook iedere keer met het pyamaatje in de weer ga. Om nou iedere anderhalf uur om te kleden is ook wel erg veel werk in een periode dat je moet herstellen en druk bent met zoveel nieuwe dingen...
In maat 50-56 doe ik enkel pyjamatjes uit 1 stuk met voetjes aan. Vind babies daar nog altijd het schattigst mee
Hier gewone kleertjes in zachte stofjes. Pakjes maaMoet je 8x per dag kleertjes gaan wisselen... ook rokjes en jurkjes. Geen box/kruippakjes. Vindt ik onddingen en pastte niet lekker. Lange benen maar broekspijpjes te kort. Of het pakje paste goed maar broekspijpen veel te lang, of voetjes te klein enz. Als ze de boel onderkotsen, moet meteen het hele pakje uit ipv alleen een shirtje of een broekje. Al die drukkertjes open maken om bij de luier te komen. Met een gewoon pajje doe je gewoon het broekje naar beneden en klaar. Hier trokken ze allebei ook vaak hun beentjes op en lagen ze met 2 beentjes in 1 brorkspijp. Of met voetjes vast bij het knie stuk. Maar dat is persoonlijk. Hier ook nooit problemen met omhoogkruipende rokjes of jurkjes. Juist niet. Ze krijgen er juist last van als ze meer gaan bewegen en gaan kruipen. Met een maandje of 5 -6. Dan komen ze met de knietjes op het jurkje terecht en komen zo niet voorruit. Ik wissel overdag ook niet met pyama als ze gaan slapen. Eerste weken slapen ze meer dan dat ze wakker zijn. Nu met 9 weken zijn ze af en toe een uurtje wakker.Moet je 8x per dag kleertjes gaan wisselen... Niet echt handig en ook onnodig.
Ik had in de kleinste maatjes niet echt pyjama's, maar de kleertjes die ik had waren wel allemaal van zachte stofjes. En wat is een pyjama? Wie bepaald of iets een pyjama of een pakje is? Ik had genoeg pakjes die in de winkel gewoon bij de kleertjes hingen, maar het bestaat gewoon uit een katoenen broekje en longsleeve, dus als het bij de pyjama's had gehangen, had ik misschien wel gedacht dat het een pyjama was. Als mijn dochter naar bed ging (overdag en 's nachts) hield ze gewoon dezelfde kleertjes aan. Ik had in maat 56 één spijkerbroekje. Die was echter wel van een lekkere soepele stof. Ik legde haar vaak gewoon in bed met het spijkerbroekje. Ze sliep er niet minder om. (Als ik zelf overdag in bed ga liggen met hoofdpijn ofzo laat ik ook vaak gewoon mijn spijkerbroek aan. Ik heb daar zelf ook geen problemen mee.) Ik had enkele rokjes/jurkjes voor mijn dochter maar dan met (dikke) leggings eronder.
Denk dat de meeste hier een box of kruippakje een pyama noemen. Zo'n pakje uit 1 stuk met voetjes eraan