Welke duowagen ook als single wagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door romytamara, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Wij willen graag een duowagen. Ons zoontje is 20 maanden als zijn broertje geboren word. Een plankje hebben we overwogen, maar ik denk dat hij nog te klein en te eigenwijs is om daadwerkelijk op het plankje te blijven zitten.
    Nu willen we graag een duowagen die als mijn zoontje wel oud genoeg is om zelf te kunnen lopen, we kunnen blijven gebruiken als single wagen.
    Maar volgens mij bestaan er hier niet zoveel van? In ieder geval niet in Nederland...

Ik kom niet verder als de:
    Phil & Teds
    I Candy

In bijv Amerika is er veel meer keuze, voor vaak veel minder geld. Maar het versturen ervan is weer erg duur en soms ook niet mogelijk.
    Ook zit je dan met evt. garantie.

Hebben jullie nog tips, opties of andere op en aanmerkingen die ons helpen de juiste duo wagen te vinden?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Heb je je oude kinderwagen niet meer?

Anders kun je gewoon een "normale"duowagen" kopen ( tweede hands misschien) en als je hem niet meer nodig hebt gewoon je andere wagen weer gebruiken.

3. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Nee die hebben we impulsief verkocht met de gedachte "we kopen een duowagen";)

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Quinny heeft er ook ééntje, maar die wordt niet meer gemaakt. op marktplaats worden ze wel verkocht, de Quinny freestyle XL tandem. We hebben zelf een Phil & teds gekocht, wel via marktplaats aangezien we er vanuit gaan dat we 'm niet járen zullen gebruiken.

5. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Die quinny heb ik inderdaad wel eens gezien, maar weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden:)
    Mijn voorkeur gaat nu trouwens uit naar de I Candy vanwege de kinderwagenbak. Die gebruikte we erg veel, ook thuis lag mijn zoontje er vaak beneden in te slapen.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vind die Quinny een beetje lomp, met die grote wielen, vandaar dat daar onze keus niet op gevallen is. Maar er zit wel weer een enorm groot handig boodschappennet onder. Wij gebruikten de bak ook regelmatig, maar in het nesje kan de jongste straks ook best af en toe liggen denk ik. We hebben ook een rieten wieg die je zo beneden kunt zetten. Doe Phil & Teds is gewoon lekker compact, we hebben een smalle gang waar dat ding altijd moet staan dus een "naast-elkaar"- ding was geen optie.

7. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb de Icandy genomen het lijkt mij een heerlijke wagen,smal, wel 2 kindjes en super te rijden...
    En ik heb mijn oude wagen ook nog..urban jungle

8. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het wel eens gezien bij de Mutsy dat je met een adapter een extra stoeltje op kan zetten. Weet verder niet welk model zou je eens in de winkel moeten vragen.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad mutsy met duoseat..
    Officeel hoort het transporter frame er onder.
    Google maar even of mp.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zit op de site van Mutsy te kijken en daar zie ik staan dat je er het frame van de Urban Rider voor moet hebben.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

o ja sorry die bedoel ik..;) wij gaan hem dus gebruiken met het 4 rider frame.. hebben in de winkel getest en wij vinden dat het sterk zat is. Ze mogen het niet adviseren omdat het nooit getest is. maar na uitvoerig testen (incl. behoorlijke gewichten)door ons in de winkel hebben wij het ok bevonden.

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij hadden al een mutsy urban en toen boef nummer 2 kwam hebben wij de duoseat erop gekocht!

ik kan niet anders zeggen dan ideaal!!!
    je hebt geen lompe grotere wagen dan een normale kinderwagen, hij is nu niet veel groter zeg maar.
    beide kindjes kunnen nog lekker om zich heen kijken en het zitje waar de kleine in kan kan in verschillende standen gezet worden.

het is wel zo dat je het babyzitje in het begin een beetje moet zien als maxi-cosi, dus de klein mag er eigenlijk geen uren achterelkaar inliggen.
    dit heeft te maken met het feit dat het kindje er niet recht in licht maar een beetje met de beentjes omhoog.

wij hebben er nooit last van gehad, eerder alleen maar heel veel plezier, ik had hem niet willen missen!!

het voordeel van deze wagen is ook weer, dat onze oudste nu de hele dag kan lopen en we de enkele buggyzit dan ook weer kunnen gebruiken, dus je kunt er echt alle kanten mee op!

veel succes met je keuze.

joyce

13. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    `Hier ook de mutsy duoseat gehad, ideaal!
    wel inmiddels verkocht omdat de oudste alleen maar loopt, maar zeker afgelopen winter heeeeel veel plezier van gehad. En heel makkelijk, klik, wagenbak dr op, klik duoseat. Een nadeel, wel veel zooi in de gang (wagenbak, enkele zit, duozit)

14. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    mutsy...
    wij hadden de 4rider als onderstel, maar dat vond ik niet stevig genoeg.. we hebben hem hier dus snel verkocht en niet gebruikt..
    dus wel kijken naar een origineel onderstel eronder..

15. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    We hebben vandaag de I CANDY gekocht:D:D:D

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mooie wagen hoor, ik had eens gekeken op internet en zien er echt goed uit. Welke heb je, want je hebt verschillede toch (Apple, Pear, Cherry etc.).

17. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Dank je wel:D
    Ben zo blij, nu hebben we bijna alle belangrijke dingen geregeld!
    We krijgen de I Candy peach blossem.

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Echt handig hoor en tenminste niet zo'n groot, lomp ding, maar lekker compact.

Deel Deze Pagina