hoi, ik krijg morgen de babykamer en wil de kleertjes gaan wassen. nou was ik zelf gewoon met witte/color reus wasmiddel. kan ik dat nu gewoon gebruiken of moet je persé neutral wasmiddel halen? ook heb ik hypoallergeen wasverzachter van lenor..die mag je toch wel gebruiken of ook niet? groetjes
Ik heb alles gewassen met neutral en neutral wasverzachter.. Wij kunnen zelf ook niet tegen alle wasmiddelen namelijk, dus ik maar het zekere voor het onzekere genomen..
ik heb gewoon met color reus gewassen en geen wasverzachter gebruikt. We hebben allebei geen gevoelige huid en heb maar een klein beetje wasmiddel gebruikt. Mocht de beeb straks toch een gevoelige huid blijken te hebben, kan ik altijd nog overstappen op neutral.
ik heb ook neutral omdat ik zelf ook snel gevoelig ben.. En mijn zoontje ook blijkt... wasverzachter gebruik ik nooit, schijnt eerste tijd niet goed te zijn?!
ja wij hebben allebei geen allergieen ofzo. en in de familie ook niet dus daarom had ik zoiets van zou het nou kwaad kunnen als ik het met gewoon wasmiddel zou wassen. en hypoallergeen wasverzachter is voor gevoelige huid dus vandaar. ben echt blij als ik eindelijk de kamer morgen heb
Ik heb gewoon Omo of Robijn of van dan ook Klein & Krachtig gebruikt. Eerste 2 weken geen wasverzachter gebruikt, daarna gewoon gaan gebruiken. Ligt er ook een beetje aan of je kleine aanleg heeft voor allergieën.
Ik denk dat wij ook gewoon (vloeibaar) wasmiddel gebruiken wat ik altijd heb. Geen wasverzachter, in ieder geval niet in het begin. Was ze!
Hier ook geen allergieën en alles gewassen met ons eigen wasmiddel. Ik was met ariel de witte was en robijn of dreft voor de gekleurde was. Wasverzachter gebruik ik niet.
weet je dat het geen zin heeft om de baby was met neutral te doen en je eigen was met colorreus.... Je wasmachine heeft altijd restjes wasmiddel in de leidingen enz enz...dus je moet eerst stuk of 10 keer goed heet wassen zonder wasmiddel of met neutral ....en daarna kan je neutral gebruiken zoals het hoort...anders heeft het weinig tot geen zin. hier altijd gewoon wasmiddel doorgedaan en ook wasverzachter...nooit problemen gehad...ondanks dat wij beide ene gevoelige huid hebben en kleine meis ook met geboorte...
Wij wassen gewoon met Colorreus en Witte reus. De was gaat daarna in de droger dus is lekker zacht. Je merkt het gauw genoeg als je kindje niet tegen het wasmiddel kan. Ik ben zelf allergisch voor Robijn dus dat gebruiken wij hier niet.
Ik ga ook alles gewoon met onze eigen wasmiddel wassen (heb altijd Witte Reus/Color Reus. Normaal gezien gebruik ik ook altijd wasverzachter van Robijn, omdat ik dat heeeeeeeerlijk vind ruiken. Maar zal dit maar niet doen bij mijn baby wasjes.
Heb alles met eigen wasmiddel (m.n. Robijn) gewassen, bij de babywasjes extra laten spoelen en wel Neutral als wasverzachter gebruikt. (Eigen was gebruik ik nog gewoon Robijn wasverzachter, maar de kleding ruikt daardoor ook wat sterker.) Wil uiteindelijk gewoon alles op één hoop gooien, maar ga eerst ff kijken hoe dit gaat... Er zijn verschillende verhalen over wel/geen wasverzachter en welke wasmiddelen, maar je moet het toch zelf ervaren want elk kindje zal anders reageren!
Ik heb ze met mijn eigen wasmiddel gewassen. Maar later vond ik het eigelijk ook onzin om alles eerst te gaan lopen wassen. Als je kindje gevoelig is kan je het altijd nog wassen. Bij deze ga ik het in ieder geval niet weer doen.
Ik heb de was gewoon met ons eigen wasmiddel gedaan (Dash) De eerste wasjes zonder wasverzachter en nu gebruik ik die ook gewoon.
Ik heb van C1000 eigen merk gebruikt. Zij hebben een 'Sensitive' wasmiddel. Die heb ik gebruikt i.c.m. Neutral wasverzachter. Toen de flessen leeg waren, ben ik overgestapt op gewoon wasmiddel.
Dat van 'geen wasverzachter' heeft volgens mij niet te maken met of je kind wel of geen gevoelige huid heeft. Wasverzachter gaat bij het laatste spoelwater en wordt dus niet uitgespoeld maar blijft in de kleding zitten. Als je kindje op z'n mouwtje/knuffelpopje/spuugdoekje/... sabbelt krijgt hij/zij die wasverzachter binnen. Dat is volgens mij de reden om geen wasverzachter te gebruiken voor de babywas.