Heb een peuter van bijna 2 jaar en een baby van 2 weken oud. Heb nu een buggy voor de oudste en een draagzak voor de jongste, maar merk dat dit niet altijd even praktisch is. Met grote stukken wandelen voel ik het toch wel aan mijn rug, hoor. Merk gewoon dat ik nu minder snel de deur uit ga/wil met twee kleine kids. Niet handig als je vriend ook nog eens fulltime werkt. Dus nu ga ik toch kijken voor een duowagen (zei voorheen altijd dat ik daar nooit mee zou lopen ) Heb echter geen groot budget, wil 200 euro uitgeven. Op MP zag ik tweedehands Duowagens. Maar op www.douwagens.nl heb je nieuwe voor dezelfde prijs (acties). Zag de duowagens van het merk Kees, betaalbaar en ziet er ook wel leuk uit. Maar hij moet vooral praktisch zijn en stuurbaar. Je hebt duowagens waarvan de zitjes naast elkaar zitten, maar ook achter elkaar... Kortom; waar kan ik het beste voor kiezen?! Thanks meiden!
Ik zou voor de phil & teds gaan. Helemaal super en krijg er geweldige reacties op. Net zo klein als een gewone kinderwagen. Ze zitten een soort van onder elkaar. De eerste 3 maanden ligt de kleine in een babynestje en de oudste zit daar boven op. Na die tijd gaat de jongste in een opzet stoeltje onderop. Weet alleen niet zeker of je die wel voor 200 euro kunt vinden 2e hands op marktplaats.. ze zijn namelijk nieuw nogal prijzig. Google maar eens of kijk op marktplaats; dan zie je hoe die eruit ziet. Of op youtube kijken, daar staan filmpjes op en dan zie je hoe super die werkt.
Ik hou je topic even in de gaten. Mijn dochtertje is vandaag 17 maanden oud en ik ben nu 19 weken zwanger dus kom in een soortgelijke situatie terecht. Ook tegen mij zei men, kun je toch zon draagzak gebruiken? Maar ik ben maar 1,58 en idd het is toch wel zwaar als je een stuk moet lopen dus dat gaat het niet worden. Daarnaast heb je een optie met zo n aanhangwagentje maar dat is ook niet practisch als de kleine er niet zelf op blijft zitten. Het is dan ook midden winter, brrr. Ik ben zelf erg te spreken over de phil en teds, maar in de regio (limburg) waar ik woon zijn die erg moeilijk 2e hands te krijgen. Daarnaast heb ik een hele kleine auto (hyundai atos) waar een duowagen niet in past, dus moet ook waarschijnlijk nog op zoek naar een andere auto. Pfff en dat voor een beetje gemak en zelfstandigheid
Heb zelf de phil & teds vibe, nu alweer dik 8 maanden in gebruik als duowagen en ik vind het ideaal! Voor tweedehands zal je wel even moeten zoeken idd, maar de wagen is heel stabiel en compleet. Het onderste zitje is trouwens het meeste populair, daar gaat de oudste gelijk in zitten!
Ik heb een duowagen voor 200 euro gekocht bij een babyzaak. Het loopt wel niet zo soepel als de normale kinderwagen, maar je duwt ook een behoorlijk gewicht. Bij mij zitten de kindjes achter elkaar, en ik vind em heerlijk!
ik weet niet waar je woont maar ik heb er hier eentje staan waar ik graag vanaf wil. we gebruiken het bijna nooit omdat mijn zoontje nu meer wilt lopen. het enige nadeel is dat het geen zwenkwielen heeft. wel 2 reisweigjes, 2 zitjes voor als ze naast elkaar kunnen zitten en de regenkap en een grote boodschappenmand onderin. voor 75 euro mag het weg dus als je interesse hebt hoor ik het graag.
Een nieuwe auto speciaal voor de wagen zou ik als ik jou was nog even mee wachten. Wij hebben de easywalker duo, heerlijke wagen en hij past precies in m'n auto, maarrrrr in drie weken is ie pas 2 keer in de auto meegegaan. Veel makkelijker vind ik een buggy en draagzak als ik met de auto wegga. Meest is het dan naar iets of iemand toe en gebruik je de wagen toch niet echt. Echt winkelen met twee kids bijvoorbeeld is toch niet handig (mijn mening). Dat terwijl ik dit met één wel heeeel veel deed.
Het probleem is gewoon dat mijn auto echt te klein is, zelfs nu ze pas 17 maanden is komt ze al met haar voeten tegen mijn stoel terwijl die helemaal naar voor staat. Mijn man kan dus ook niet in die auto rijden, hij is 1,90 vandaar dat ik nooit eens van auto kan ruilen. De nieuwe auto die ik koop hoeft dus niet perse te passen voor een duowagen, maar wel dat mijn man erin past zodat ik zijn station kan lenen. Echt winkelen ga je denk ik niet snel meer doen. Maar boodschappen of zo wel. En het wordt dus ook geen hele nieuwe, eentje van 2003 of zo Het is ook moeilijk hoor, het afwegen. Ga je het echt gebruiken enz. Maar we zijn beiden van mening dat de auto hoe dan ook in de toekomst te klein gaat zijn. Het is meer een veredelde bejaardenauto. De kans is echter heel groot dat mijn man vanaf 1 oktober via zijn werk een leaseauto kan krijgen. Dan verkopen we onze beide auto s en kopen 1 andere.
Hey meiden, thanks! Intussen heb ik de duowagen gevonden die me enorm aanspreekt. Gewoon uit de winkel, niet tweedehands (vind het aanbod op MP klein en ze vragen er behoorlijk veel voor, zelfs met beschadigingen...no thanks) Het wordt de Firstwheels City Twin! De buggyzittingen kun je van je af en naar je toe plaatsen..ook zit er een echte reiswieg bij, dus niet zo een babynestje.
En hij kan ook helemaal in ligstand, zoals de Bugaboo.. dat zie je op deze foto. En zoals ik al schreef; buggyzittingen kunnen van je af en naar je toe.
Hoi, ja de phil&teds heb ik al gezien, maar dat is echt niet mijn ding. Vind het nogal een naar idee en raar gezicht, mijn kindje zo laag onderin.
Houd er rekening mee dat de Firstwheels heel erg smal is. Eén van de meiden van de april 2010 mama's heeft 'm en haar zoontje van nog geen 3 past er eigenlijk niet meer goed in. En dat is een redelijk smal en klein ventje. Wel iets om in overweging te nemen denk ik. Ik heb zelf een Easywalker, 2e hands via Marktplaats gekocht. Ik heb er pas voor het eerst mee gelopen en ik vind dat ie heerlijk licht rijdt en makkelijk te sturen is.
Ik raad de Topmark duowagen aan. Ik heb hem al sinds 2008 en gebruik hem dagelijks. En nu 3 jaar later valt hij nog steeds niet van ellende uit elkaar. Dus wat mij betreft, goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Wel met babynestje, maar ik vind dat juist heel handig. Dat is veel makkelijker mee te nemen dan zo'n grote bak. En ze slaapt er heerlijk in. En mijn oudste zoon, van bijna 4 past er nog gewoon in. Terwijl hij toch al 17 kg weegt. Soms zet ik allebei de peuters erin en doe ik de baby in een draagzak en zelfs dat is geen probleem voor die wagen. Hmmmm, het lijkt wel of ik aandelen heb
Ik heb een Kees, zo'n tandemgeval. Hiervoor had ik een phil & teds, daar moest ik mijn dochter echt onderin proppen in het babynestje. Totaal niet handig. De Kees bevalt echt 100 keer beter. Ok, het duwt wat zwaarder maar daarentegen kan ik overal makkelijk tussendoor, en zit er onwijs veel ruimte onderin voor de boodschappen. Hij klapt behoorlijk klein op, ook handig. En het babynestje, daar is mijn dochter pas twee weken geleden uit gegaan. Daarvoor lag ze er echt heerlijk in en was het een onwijs handig ding als we ergens op visite waren. En nu ligt ze gewoon zonder het nestje in de wagen, en heeft ze nog zeeën van ruimte. En zoonlief zit als een ware koning voorop, haha! Daarvan is weer het voordeel dat hij mooi niet aan zijn zusje kan zitten, anders zit hij constant aan zijn zusje te friemelen (en hij kan nogal lomp zijn ),
Oh en dat de zitting niet andersom kan heb ik nog geen moment als een gemis ervaren. Ik leg haar namelijk soms gewoon verkeerd om in de wagen, dan kan ik haar ook prima zien. Bovendien zit er een kijkvenster in de kap, kun je onder het lopen even spieken.
Ik zit ook al te kijken voor duowagens. Wat mij wel makkelijk lijkt is een wagen die ook als single wagen te gebruiken is, omdat ik mn huidige kinderwagen dan wil verkopen. Welke duowagen is daar geschikt voor? En ook belangrijk: op welke duowagen past een maxicosi?
de bugaboo donkey kan je als enige wagen ook als enkele gebruiken, maar dan mag je wel diep in je buidel tasten
Haha, dat gaat me toch echt te ver. Heb even gezocht op internet en ik denk dat het de Phil & Teds wordt. Daar past de MC Cabriofix op én hij is ook enkel te gebruiken. Nou nog even in een winkel kijken welk model ik zou willen.