welke duowagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Laure80, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    #1 Laure80, 22 sep 2012
    Laatst bewerkt: 22 sep 2012
    Al meerdere topics over geweest, maar kom er niet uit.

Als alles goed gaat zit er straks 1 jaar leeftijdsverschil tussen de jongste 2, zal dus een duowagen nodig hebben (en moet mijn bugaboo helaas weg).
    Nu ben ik aan het kijken welke ik wil. Zit te denken aan een easywalker of een phils&ted (bugaboo donkey ook mooi, maar wel erg duur en nauwelijks 2e hands te krijgen).

Wie heeft ervaring met de easywalker duo of de phils&ted (welk type) en kan me de voordelen maar ook de nadelen van de wagen vertellen?

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb een phil&teds promenade. Voordelen: een reiswiegje voor de jongste,4wielen dus stabiel,ook te gebruiken ala mono als straks de duo niet meer nodig is maar in een handomdraai weer terug te zetten naar duo voor bijv lang dagje weg of lange wandeling

Nadelen: niet heel veel boodschappenruimte

Ik gebrui hem sinds een maandje en ben er super super blij mee! Ik kan hem nu al niet meer missen! Ik vond het ok best een dure wagen maar doordat ik mn oude kinderwagen kon verkopen en mn schoonouders ook wat wilden geven voor onze tweede konden we de wagen goed betalen. En ik vind het zn geld waard doordat ik hem kan gebruiken net zolang milou niet meer in de wagen wil!

Succes met je keuze!! Xx

3. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    wij hebben gisteren een abc wagen gekocht en heel makkelijk op te vouwen.en rijd ook licht. we hebben het gisteren uit geprobeer. hij rijd super.

4. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik lees ff mee, hier namelijk hetzelde. Zag op vakantie trouwens een mooie duowagen van het merk city wheel. Lijkt erg op de bugaboo en de kindjes zitten achter elkaar, maar met verschil in hoogte waardoor ze beide alles kunnen zien. Lijkt een beetje op de abc en is ook vergelijkbaar qua prijs volgens mij.

Zit nu te twijfelen of we de abc niet moeten aanschaffen tijdens de mazzeldagen en wat hij normaal kost.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier ook een jaar verschil en wij hebben de Topmark Toppi 2 gekozen.

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Niet meer ervaringen met een fijne duowagen?
    Zou vooral over de Phils&Ted graag reacties horen. Wagen heeft in mijn ogen voordelen (lichter, makkelijker inklappen en ook als solo wagen te gebruiken), maar vraag me af of het voor het kind dat achter zit wel leuk is. Zeker als je bijvoorbeeld eens naar een dierentuin oid gaat.

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    heb nog een topmark duowagen tekoop voor mooie prijs, licht met donkerblauw.

Voordelen:

grote boodschappenmand
    zwenkwielen
    niet zwaar met 2 kids erin
    voorste zitje heeft een afhaalbaar tafeltje met bekerinzetje
    stoeltjes kunnen standje lager
    makkelijk in en uitklapbaar

nadelen:

groter als 1 wagen dus moet wel in je auto passen
    zwaarder als 1 wagen
    wieltjes kunnen er niet af

pb maar bij interesse

8. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Jammer dat dit topic gebruikt wordt om te adverteren.
    Zou graag ervaringen horen over Phils&Ted of Easywalker.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Hier de P&T Explorer. Ik ben er dolgelukkig mee.
    Groot voordeel dat hij ook voor 1 kind te gebruiken is.
    Mijn oudste zette ik er in als hij de verkeerde kant op bleef lopen, niet meer mee wilde of gewoon dwars was.
    Hij rijdt makkelijk, is makkelijk in te klappen en past volgens mij in elke normale auto.
    Boodschappenmandje is klein en als de duokit achter zit, zit 1 van de kids met de voeten in het boodschappenmandje en is er nog minder ruimte. Da's een klein nadeeltje.
    Maar verder goede wagen.

10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Is de zitplek achter niet een beetje een 'ondergeschikt' plekje? Willen kinderen wel graag achter zitten? En is de wagen icm de kinderwagenbak handig in gebruik?

11. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    +1.

Ik heb verschillende wagens geprobeerd, voornamelijk van die "treintjes", ik vind het verschrikelijk. Stuurt voor geen meter. Phil & Teds daat in tegen met 1 hand te besturen.

12. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Explorer heeft geen klassieke kinderwagen bak, maar een cocoon. Voordeel is dat je de cocoon makkelijk uit kan halen, dus ik neem hem mee als mijn zoontje overdag ergens moet slapen.

En ja, mijn dochter en zoontje van een vriendien hebben altijd ruzie over wie in het onderste zitje gaat :p

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mooi te horen, want daar lag een beetje een punt van twijfel bij mij. Bij een bezoekje aan bijvoorbeeld een dierentuin zal de achterte plek wel wat minder favouriet zijn lijkt me.

Kinderen naast elkaar lijkt me voor de kinderen wel erg leuk, maar uit verhalen hoor ik dat deze groot en zwaar zijn met inklappen (en in gangpaden natuurlijk lastiger dan achter elkaar, al is de easywalker wel vrij smal).

Zijn de zitjes van de Phils&Ted ook vrij ruim voor een wat groter kind. Zoontje van ruim 3,5 heeft bijvoorbeeld vrij lang in onze enkele wandelwagen gezeten en hij gaat al richting de 20 kilo. Zou handig zijn als ze op deze leeftijd ook nog in de duowagen passen.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn jongste zoon maakt het nog niet zoveel uit, maar de oudste mocht ook graag onderin! Nu kan dat even niet, omdat de jongste erin ligt.

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb de Vibe2 (phil&teds) gehad. Dacht dat ik hem niet meer nodig had en wilde hem doorverkopen nu hij nog geen jaar oud was. Wat een spijtttt dat ik hem heb weggedaan. Nu moet ik weer op duowagen zoektocht. Vandaag bij Babypark geweest en geen enkele duowagen vond ik net zo fijn als mijn Vibe2 !!!!!!
    Sowieso ben ik Phil&Teds fan geworden dus andere merken zinnen me niet. De Bugaboo, daar kan ik gewoon niet meer aan wennen, die megabrede duwstang was voor mij een afknapper. Voelde me gewoonweg niet thuis achter een brede wagen.
    De mountain buggy duet gaat nog, die is maar 63 cm. breed.

Maarre....ik voorzie hier dus wel veel ruzies bij een brede duowagen. Die twee trekken aan elkaar, duwen elkaar en pakken alles van mekaar af.
    Met mijn Vibe kon ik rustig winkelen en de kids gaven geen kick. Sowieso viel mijn jongste altijd megasnel in slaap onder in het douzitje (met dank aan de grote 12'' luchtbanden)

En ja, mensen denken altijd dat het zo zielig is voor dat 'onderste kindje'. Mijn dochtertje (bijna 3,5 jaar) heeft zo vaak gehuild omdat ze niet onderin mocht. Voor haar is het een soort van attractie ofzo en het is echt even haar moment van rust, weg van de meeste prikkels. Dus ook ideaal voor hele jonge baby's. Zitten ook meteen wind- en regenvrij:)

Ik zweer bij de Vibe. Denk echt dat ik deze weer haal!! Ja geen goedkoop grapje, maar mis mijn vibe zo erg. Kom tegenwoordig nergens meer... :(

16. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ben dus zwaar fan van de Donkey. Heb 'm nu al bijna half jaar in gebruik en er superblij mee. Stuurt super licht, klein inklapbaar in de auto en heel fijn dat je 'm snel kan ombouwen van mono naar duo en v.v.
    Nadeel? De prijs! Maar ik zou geen andere wagen meer willen.

17. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    hier ook een zeer tevreden bugaboo donkey gebruikster!

ik heb al meerdere duo wagens gehad (me oudste 2 kindjes schelen ook maar 13 maand)
    heb de kees tandem gehad. supergoedkoop (120 euro compleet met babynestje) licht en klein. superklein op te vouwen, paste zelfs in de aygo van mijn ouders. Maar nadeel, duwde zwaar. zat voor het voorste kind niet heel comfortabel. En was na 1,5 jaar kapot.

toen de zoom abc design gekocht. Voordeel, vele mogelijkheden. beide kinderen zitten zoo fijn. grote bagage ruimte. Nadeel, ingeklapt nog zo groot. En is uitgeklapt ook vrij groot, maar wel heel wendbaar waardoor je wel in alle winkels kan komen.

omdat onze zoom niet in de auto kon, had ik de koelstra simba twin buggy erbij voor in de auto. goedkoop, degelijk, maar rijd natuurlijk lang zo fijn niet omdat het een buggy is. maar voor erbij voor korte stukjes prima te doen.

en nu dus voor mijn jongste en ons aankomend kindje, de bugaboo donkey. met 1 hand te besturen, zelfs als hij vol geladen is. supersnel om te bouwen van enkele wagen naar duo wagen en weer terug. nadeel, ik vind de regenhoezen veel te krap krijg ik er niet omheen. en ik vind het jammer dat de voeten niet afzonderlijk van de zitting verstelbaar is. tevens had van mij de zitting wat dieper gemogen. als ze lange benen hebben steken die nu zo een eind uit. en de prijs... maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. is even een flinke uitgave, maar nu kon mijn zoom abc design weg want die paste toch niet in onze auto. en nu kon onze koelstra simba twin weg want de bugaboo donkey past wel in onze auto. dus ik heb nu 1 wagen waar ik alle kanten mee op kan.

18. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Ik zweer bij de Jane powertwin. 2 goede zitjes, 3 luchtbanden en makkelijk in te klappen, ook in kleine auto's! Rijd erg licht en is erg wendbaar.

19. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik had ook de jane powertwin.
    Heerlijk wagen! en ik vind hem ook mooi om te zien.

20. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Wij hadden voor onze twee oudste mannen een tweelingwagen nodig en de keus was toen niet heel groot. Voor ons ging het om het meest compacte model en wat ook praktisch en makkelijk te hanteren was. Voor ons viel de keus op de tweelingwagen van Phil en Teds. We reden toen een toyota aygo;) en kregen de wagen er op de milimeter nauwkeurig in:D. Wel even de wielen eraf halen. Ideaal en praktisch zijn de ''nestjes'' ipv een bak waar de kleine in ligt. De wagen hebben we met heel veel plezier gebruikt, t/m 3,5 jaar. Ruim genoeg! De wagen is zeer soepel te rijden en door de grotere wielen makkelijker wandelen in het bos of op het strand. De duowagen van buggaboo was er toen nog niet, maar als die toen bestaan had, dan had ik misschien wel daarvoor gekozen, omdat die ook zo te verstellen is dat je hem gebruiken kan voor 1 kindje. En door die veelzijdigheid ook minder te krijgen op marktplaats, denk ik.
    Succes met het maken van een keuze.

Deel Deze Pagina