Mijn zoontje van nu 4 maanden is sinds 2 weken bezig met bijna klokje rond slapen. Van de week 5 nachten achter elkaar van 19.00 tot 6.30. De afgelopen 2 nachten om half 5 honger. Ik vind het geen probleem hoor, maar vroeg me af of het normaal is dat het nu zo wisselend is en hoelang het duurt voordat je echt kan zeggen hij slaap van 7 tot 7. ( Ik snap dat nachtvoeding soms terug kan komen hoor!
Dit is normaal en wanneer ze echt door gaan slapen, verschilt per kind. Valt niets zinnigs over te zeggen
De mijne hebben nooit van 7 tot 7 geslapen. Dat hield met 10-11uur wel op. Je kunt nu wel zeggen "ze slaapt door". En dat is al heel fijn
Is idd normaal en het verschilt per kind. Onze zoon heeft misschien 4x het klokje rond geslapen en dat was als ie ziek was. Na 10 uur achter elkaar slapen is hij er wel klaar mee.
Dat idd ook nog eens Hier wordt ook zelden letterlijk de klok rond geslapen, en als ze het doen, worden ze daarna vaak ziek
Ja of ze doen het een hele periode wel en dan ineens weer tijden niet en dan weer wel en dan weer niet enzovoort.....
Hier ging mijn zoontje zijn nachtvoeding verschuiven en kwam ook heel lang om 5.00, ik gaf 'm dan z'n eerste fles en hij sliep weer verder, soms wel tot 9.00. Hier nooit gestuurd op 7.00, ik vond het op deze manier juist heerlijk. Inmiddels hanteer ik de regel, voor 7.00 krijgt hij de fles in het donker in z'n bed en doe ik de deur weer dicht, meestal slaapt hij dan nog een uurtje verder en anders kletst hij wat en haal ik hem eruit als hij gaat mopperen. Na 7.00 begin ik gewoon de dag, maar ik maak hem eigenlijk nooit wakker. Maar wanneer kinderen door gaan slapen is niks over te zeggen, hier heeft hij nooit 12 uur achter elkaar geslapen en als hij dat wel deed sliep hij overdag een stuk slechter.
Inderdaad, heel verschillend. Hier een week wel gedaan, maar daarna weer twee/drie keer per nacht wakker. Nu vaak van 1900-0030 en dan van 0100-0600. Daarna aak tot een uur of 9 vaak. En ze hoeven nog niet door te slapen!!! Dat is meer wat iedereen zegt, maar het zit nog helemaal niet in het systeem van zulke kleine kindjes om al hele nachten te slapen. Volgens mij is 6 uur achter elkaar al "doorslapen".
Begrijp me niet verkeerd hoor hij hoeft van mij ook niet door te slapen. Is wel lekker natuurlijk. Maar ben al super blij met slapen van 19 tot half 5, hoef er ook eigenlijk nooit uit voor een speentje ofzo. Maar vroeg het me gewoon af of het bij de meeste kinderen zo werkt, het afwisselend doorslapen.