Voorbereiden op opname/ operatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Vanmorgen (eindelijk) bij de KNO arts geweest en mijn zoontje krijgt buisjes. Waarschijnlijk zal hij begin juni geopereerd worden.

Hoe hebben jullie jullie kleintje voorbereid op een opname/ operatie?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dag vooraf verteld dat we naar het ziekenhuis gingen, de dokter ze in slaap ging maken en dat ik er steeds bij zou zijn.
    Ik heb vooral per 'onderdeel' steeds weer aangegeven wat er nu ging komen. Zelf rustig zijn/blijven is de grootste sleutel voor rust :)
    Enkel buisjes is echt peace of cake, het onder narcose brengen is echt het vervelendste stuk daarin. Pijn hebben ze niet of nauwelijks bij buisjes :)

Bij jonge kinderen is het iig niet handig om te lang vooraf al te gaan voorbereiden: snappen ze niet en daardoor wordt het dan uiteindelijk veel groter dan het is, omdat het dan een steeds terugkerend onderwerp is.

Voor jezelf: zoals ze in slaap gaan, komen ze er ook weer uit. Overstuur de narcose in, is dus ook overstuur de narcose weer uit. Niet van schrikken dus ;)
    Door de narcose kunnen ze wel wat suf en 'van de wereld' zijn, even niet helemaal weten waar ze nou zijn en wat er allemaal gebeurd is, als ze wakker worden.

3. Savagegarden

8 okt 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden vooraf een gesprek met de anesthesist die hadden daar een speciaal boek voor met plaatjes en pop met een infuus enzo. Bij mij was ze nog te klein om het te snappen, maar voor wat oudere kindjes was het denk ik heel duidelijk

Deel Deze Pagina