Hallo, eind november ben ik uitgerekend van onze tweede dochter, nu was ik laatst in een babyzaak en kocht een beetje in een opwelling een babyslaapzakje met afritsbare mouwen in maatje 56 Mijn gedacht was dat is handig voor in de winter in de kinderwagen ipv een jasje en een warm dekentje de slaapzak aan en dan met een dun dekentje toedekken en zo lekker buiten wandelen. Ook in het ledikantje voor mijn gevoel handig omdat ze zicht dan niet onder de dikkere dekentjes kunnen werken en zo toch lekker warm blijven Nu lees ik echter overal dat baby's nog niet in een slaapzakje mogen de reden hiervoor kan ik alleen niet echt vinden, iemand hier een idee over?
Ik zou slaapzak alleen in bed gebruiken. Dan weet de kleine dat het tijd is om te gaan slapen. Oei! Ik was eigenlijk van plan om meteen de slaapzak te gebruiken. Maar klinkt wel logsich dat de gaten nog te groot kunnen zijn.
Ik neem aan dat bij een slaapzak in maat 56 de gaten erin ook gemaakt zijn voor een baby in maat 56. Dus dat hij er niet door zakt...
Mijn baby's sliep al heel snel in slaapzakjes, die waren echt niet onveilig. Mijn oudste was al heel snel heel bewegelijk en 'kroop' in haar bedje overdwars naar het voeteneind, met deken en laken vond ik dat best eng! En met slaapzakje bleef ze ook lekker warm, of ze nu bovenin ging liggen, onderin of op de kop Hema heeft slaapzakjes in maat 50/62; die waren écht niet te groot voor mijn jongste van 3,3kg en 50cm.
Ik heb bij prenatal een slaapzakje gevonden die maar 60cm was ipv de gebruikelijke 70cm.. Hier paste mijn zoontje meteen na de geboorte al in. De 70cm is inderdaad nog te groot
Hier ok gelijk in slaapzak. Inderdaad even kijken hoe groot de gaten zijn. En in kinderwagen zou ook best kunnen vind ik. Lekker warm😉
Tuurlijk mag dat wel! Mits die past maar dat is logisch. Een slaapzak is juist heel veilig ben dr fan van
Ik heb eerst ingebakerd in doeken en een puckababy gebruikt, dus ik had geen normale slaapzak nodig. Met 10 weken overgegaan naar slaapzak maat 70 van prenatal. Het hoofdgat is van die slaapzak vrij klein, dus heel veilig. Wel is er een keer een armpje in gewurmd, maar dat was maar een keer. Ik heb wel een paar andere slaapzakken in dezelfde lengtemaat geprobeerd, maar die hadden een veel groter hoofdgat. De hals van prenatal is rond en die andere waren v-hals. Ook iets om op te letten.
Ik heb bij de eerste heel snel een slaapzak gebruikt. Die van ikea, de allerkleinste, had smalle armsgaten en dus kon de baby daar haar armpjes echt niet uitwurmen. Ik vond het ideaal! Bij nr 2 ook gewoon weer een slaapzak. Als de armsgaten goed zitten dan lijkt me dat er bij het hoofd weinig mis kan gaan..
Wibra heeft slaapzakken mt 50 / 60 / 70 en verder. Hoe de gaten zijn, weet ik niet. Kan het nog niet passen
Hier lag dl al snel in een slaapzak je mt 56 hoor. Madam wurmde zich namelijk naar boven onder de dekens uit. Als je kindje heel klein is dan kan zo'n slaapzak nog wel te groot zijn hier was dl 52 cm en dus geen problemen mee gehad.
Hema heeft ook slaapzakken in maat 50-62, daar sliep mijn zoontje in vanaf twee weken ofzo. Hij wapperde zichzelf zo onder de dekens vandaan en dan is een slaapzakje wel zo warm in november!
Waarom leggen jullie, jullie kindjes zo snel in een slaapzak? Gewoon een vraag uit belangstelling? Zoontje van 6,5 maand ligt nu niet in een slaapzak. Toen hij bij ons op de kamer sliep deed ik het wel eens zodat hij warmer bleef omdat het raam altijd open staat. Op zijn eigen kamertje ligt hij gewoon in pyjama onder zijn deken.
Volgens mij heb ik het al wel neergezet maar dl kroop al vanaf 2 weken omhoog in haar bedje. Ze lag dus s ochtend niet meer onder de deken en we gingen toen richting oktober dus worden de nachten wel fris. Nu kruipt ze s nachts het hele bed door en de slaapzak is voor haar ook echt een teken dat ze naar bed gaat. Hoort helemaal bij het ritueel.
Ik heb beide kindjes in een slaapzak laten slapen. Ook hier 'kropen' ze onder het dekentje of ze lagen eronder vandaan en werden wakker vd kou. Ik vind die van de Hema fijn met afritsbare mouwen. Ik heb er ooit een gekregen van de Kruidvat. (Bambolino ofzo) maar die had veel te grote armsgaten en hoofdgat...echt gevaarlijk, dus dat is wel iets waar je op moet letten.