Welke duplo kopen voor zoon 1.5 jaar (HELP TEVEEL KEUS!)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanMJ, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor onze dochter duplo 5506 gekregen voor haar verjaardag. Zitten losse blokken in, een auto, een raampje en een poppetje. Erg leuke basisset.

2. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

En voor een jongen? Welke is het leukst? Nog niks gekocht want ik twijfel nog. We hebben al wel gezien dat intertoys goedkoper is dan bart smit

3. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    treinset,dierentuin of boerderij

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    De treinset is hier erg in trek. Nog niet zozeer om zelf in elkaar te zetten, maar de trein aan en uit zetten vindt hij erg leuk. En de jongste vindt het ook helemaal geweldig, die volgt de trein echt en gaat helemaal voorover zitten op schoot om alles maar zo goed mogelijk te kunnen zien.
    De oudste is nu wel bezig met torens bouwen, liefst hele hoge, maar dat kun je met alle sets bijna wel.

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0

Hier ook zo. Ik had voor haar verjaardag Duplo gevraagd. Ze heeft toen het prinsessenkasteel gekregen, erg veel stenen, maar twee poppetjes. Ook had ze nog een basisset en een klein pakketje gekregen. Ze vist vooral de poppetjes eruit als ze er zelf mee speelt. Als we samen spelen, bouwt ze wel, was voorheen voornamelijk slopen wat ik had gebouwd.
    Mijn ouders hebben mijn voorraad Duplo nog staan, met heel veel dieren en poppetjes, en daar is ze helemaal gek van!
    Voor Sint heb ik dus de grote dierentuin gekocht, heel veel poppetjes en dieren, en nog wat kleinere uitbreidingspakketten. (ook bij Bart smit:)).

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou gaan voor een set met autootjes en/of diertjes. Geen set met enkel bouwstenen, want daar kunnen ze nog niets mee met 1 jaar, (en vaak nog lange tijd daarna ook niet zoveel ;)).
    Met de dieren en auto's kunnen ze lekker spelen en dan kun je later, als het echte bouwen aan de orde is, gaan uitbreiden met bouwstenen.
    Zo hebben wij het altijd gedaan en dat was de leukste manier om te leren spelen met lego/duplo :)

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier allemaal klei e dierensets gekregen met de verjaardag. Ik heb de kleine dingen (schop, hooivork) eruit gehaald. Zelf heb ik nog een basisset gekocht. Alles in een ikea bak gedaan (die nog lang niet vol is).
    En dan met sinterklaas weer wat kopen om zo langzaam uit te breiden. Het lijkt nu best weinig, terwijl hij toch meerdere setjes gekregen heeft.
    Torens bouwen vindt hij trouwens al leuk. Dan bouw ik wat en hij probeert er ook blokken op te doen, of hij haalt alles weer uit elkaar

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Het verschilt per kind denk ik hier werd er met 1 jaar al hele torens gebouwd. Ik heb een grote kist duplo op marktplaats gekocht en alles in de wasmachine gedaan.

9. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben van de week de dierentuin gekocht.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb hier paardenstal en cars en autowasserette en 2 dozen met bouwstenen

Deel Deze Pagina