oorontsteking

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kbloem, Dec 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Afgelopen dinsdag bij de huisarts geweest en het bleek dat onze dochter oorontsteking heeft.
    haar oor was al aan het lopen, dus verder geen druppels o.i.d meegekregen.

We moeten komende woensdag op controle om te kijken of het over is.

Tot dan moesten we op letten dat ze (vooral) 's ochtends geen (rond de 40 graden) koorts had.

Maar nu komt het, vanmorgen had ze 38,7 graden.
    Er komt ook geen vuil uit haar oortje.
    Ze is ook heel erg verkouden, dus daar kan het ook aan liggen.
    En net had ze weer 37,4, wat voor haar normaal is.

Maar ze is helemaal niet in haar hum en grijpt nog steeds naar haar oortje.

Zal ik nu de huisartsenpost bellen of morgenvroeg nog even afwachten?
    Wil niet te overbezorgd zijn en de huisarts zei ook pas bij 40 graden koorts te bellen.
    Maar ik voel me niet op mijn gemak nu..

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.
    Vervelend voor je kleine meid zeg.
    Gebruik je neusspray?
    Anders gewoon HAP bellen als je het niet vertrouwd.
    In de avond schiet temp vaak weer omhoog ook he.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind het onzin dat je moet wachten tot je kindje 40 koorts heeft, er kan namelijk ook een oorontsteking zijn zonder koorts.

Als je het niet vertrouwd kan je altijd de ha post bellen, ook al is het alleen voor advies, daar zijn ze voor hoor.

Heb je trouwens neusspray in huis, en de hoofdeinde wat omhoog gezet, dit verminderd de druk op de oortjes

4. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Ja, neusspray geven we al.

Ik ga ze denk ik gewoon even bellen, ook al is het alleen maar voor de geruststelling en wat tips.

Dankjewel voor jullie reacties.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    en wat zei de HAP?

6. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Waarom pas bellen bij 40 graden????
    Marin had FIKSE ooronsteking en lag daardoor in het ziekenhuis, en haar max temp. was 38,6

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Bellen hoor. Wij waren laatst op donderdag bij de huisarts geweest. Woensdag was het begonnen, huisarts zei dat het over moest gaan met veel paracetemol geven. Na 3 dagen toch gebeld na de HAP. Moesten direct langs komen want het duurde te lang. En ind het was een midden oorontsteking geworden. Dus hij heeft antibiotica gehad. Helaas rommelt hij nu weer met zijn oortje.

Het is zo sneu voor die kleintjes. Daarom gewoon bellen.

8. christina

christina Niet meer actief

ook hier heeft mijn zoontje een oorontstgeking gehad. hij had telkens koorts tussen de 38-39 graden. en dat al 5 dgn. ik heb toch de HA gebeld om te vragen hoe of wat, nooit aan de oren gedacht. moesten meteen langskomen, want meneer wilde ook zijn flessen niet meer drinken. bleek oorontsteking te zijn en toen een antibiotica gekregen. hij was zo ziek zo ziek, maar na 1 dag antibiotica knapte hij gelukkig op en ging weer drinken, inmiddels is hij helemaal hersteld. ik heb wel 1 ding geleerd, bij aanhoudende koorts even de HA bellen en ik ga niet meer aanmodderen. ik eis gewoon een consult! Al doen ze bij ons in de praktijk veel telefonisch, maar als ik er op sta mag ik altijd komen. onze zoon is 1 jaar. mijn tip gewoon bellen.

9. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Hier ook een kindje met een dubbele oorontsteking...
    Eergister naar ha geweest, heb ook antibiotica gekregen...heb nog
    niet echt het idee dat het minder wordt, nog steeds erg hangerig en niet willen eten en drinken, koorts is wel gezakt...
    Ik wacht het morgen nog af, en anders zit ik maandag weer bij ha...

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Tip voor de oorontsteking, probeer de druk eraf te houden. Kindjes van deze leeftijd krijgen het heel snel en veel. Chamodent druppels kunnen bij kindjes die nog geen tandjes hebben al veel druk weg halen en als je kindje gaat slapen zorge dat het hoofdeinde wat omhoog staat.:)

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83

Uhm misschien een domme vraag... Maar smeer je dat dan gewoon in hun mond dat chamodent??

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Chamodent zijn druppels voor in de mond, daardoor wordt de speekselvorming minder, dus ook de druk op de oortjes. Het is een homeopatisch middel:)

13. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Sorry, beetje late reactie!Drukke dagen gehad!

We mochten meteen langskomen.Maar haar oortje zag er eigenlijk aan de betere hand uit.
    Ze dachten aan een virusje waar ze last van heeft.

Ze is vandaag ook weer helemaal fit, behalve een verstopte neus.
    En vandaag is ook nog eens een kiesje doorgekomen.

Ik denk dat het een combinatie van alles was.Maar maak me nu ook geen zorgen meer.
    Komende week nog een keer naar onze eigen huisarts voor controle.

Dankjewel allemaal!

Share This Page