Ik had al onder ' help! angst..' een topic geopend maar ik las op internet iets over pavor nocturnus. De kenmerken lijken exact op wat Thomas heeft maar komen in het algemeen pas voor bij kinderen vanaf 3 jaar maar kan dus ook eerder. Zijn er moeders met babies die dit herkennen? Het komt voor in de eerste helft van de nacht en zijn geen nachtmerries. Iemand die dit herkent?
Kun je er wat meer over vertellen? Ik heb nu geen idee waar het over gaat verder... Edit: oh ik heb het al gelezen in het andere topic. Ik denk niet dat je snel een ouder tegen komt met een kindje die dit heeft. Misschien kun je het eens bij een arts opperen?
Ik herken het wel, maar mijn zoon valt niet meer onder de noemer baby haha. Mijn zoon is nu 19 maanden en ik had dit ook al eens opgezocht. Mijn zoon wordt momenteel 4x in de week in de nacht gillend wakker 3 van de 4 keer is het even gillen en dan slaapt hij weer verder maar 1x per week gaat het over in huilen en dan is hij erg overstuur. Ik haal hem dan uit bedje en dan klamp hij zich helemaal vast aan mij en kijkt dan erg angstig om zich heen. Nadat ik hem weer rustig heb slaapt hij ook weer zomaar verder, heb het idee dat hij gewoonweg niet wakker is op dit moment want ik leg hem terug in bed en hoor hem de rest van de nacht niet weer. Is jou kindje ook zomaar weer in slaap nadat je hem getroost hebt? en gilt jou kindje soms ook even en slaapt dan weer verder? als ik ga kijken als hij gilt merk ik dat hij gewoonweg nog slaapt.
Ik kan je topic niet vinden waar je zijn dingen omschrijft. Heb je een link voor me. Heb al wel de nachtangst gegoogled.
Dit had ik eerder geschreven in een ander Topic mijn zoontje heeft op 30-11 een koortstuip gehad. Nou heeft hij zo'n zelfde aanval deze maand al 4 keer gehad steeds zonder koorts dus volgens mij was de eerste keer ook geen koortstuip ( had 37 voor en na de aanval). De huisarstenpost in het ziekenhuis doet het af als een angstaanval maar ik weet het dus niet. Het gebeurd steeds in de avond als hij al slaapt en er gebeurd dan het volgende: 1 gil en weer stil 2 sec later hard krijsen en ligt verkramd in bed ik pak hem op en hij blijft krijsen en zijn lichaam is slap ogen naar boven weggedraaid en hij maaakt dan geen contact hij komt weer bij na 5 min en kijkt weer normaal herkent iemand dit en is dit echt wel een angstaanval. Pijn heeft hij niet daar ben ik van overtuigd! Word er zelf heel bang en angstig van
Ik heb op deze site info gevonden en het is echt zo herkenbaar behalve dat hij dus veel jonger is. Hij is na zo'n aanval altijd rustig of slaapt gelijk weer verder. Kinderneurologie.eu Ik hoop dat dit het is want dan heeft het tenminste een naam
Dit gaan we ook doen maar daar kunnen we pas volgende week maandag terecht en was benieuwd of het dus wel onder baby's bekend is en het beste leek me dat om het hier te vragen waar genoeg moeders met baby's zijn
Mijn zoon draait niet met de ogen. Als hij overstuur is staat hij meestal in bed en dan moet ik hem pakken hij maakt wel contact met mij dus. En zodra ik hem op de arm heb wordt hij ook rustiger, het is dan nog net dat hij nog slaapt kan hem zo weer terug leggen.