wat te doen met dingen uit het bos?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door honeyy, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    De titel zegt het al..

We gaan best vaak het bos in, lekker lopen klimmen etc. E. Verzameld iedere keer eikels enz. Maar wat kan je daar voor leuks mee doen? Knutselen vind ze geweldig maar ik ben niet zo creatief!

Help?

Liefs x

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Herfstmandje maken
    Poppetjes maken van dennenappels
    Omtrekken schilderen met gedroogde bladeren of juist afdrukken van bladeren, eikeldopjes of dennenappels.
    Van eikels kan je ook poppetjes maken, maar je komt haast niet door de schil heen.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier gaan ze in de schatkist... Ze heeft een kartonnen doos versiert met stickers etc etc... Daar gaan de herfstschatten in hier... :):)

4. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ik lees even mee voor inspiratie :). Dochterlief loopt hier altijd alle herfstblaadjes op te rapen, wil daar eigenlijk ook iets leuks mee gaan doen. Zat er zelf aan te denken om ze op te plakken en er een pop mee te maken, en dan met evt. verf te versieren. Ze heeft van die knutseloogjes zeg maar.

Waar ik altijd wel bang voor ben is dat er eventueel een hondje op geplast heeft ofzo :). Misschien raar maar op het grasveld voor ons huis worden vaak honden uitgelaten (waarvan de eigenaren ook niet altijd alles opruimen, daarom mag ze er van ons niet op lopen). Denk dat ik dus voordat we dingen op gaan plakken ze eerst maar eens goed met water afspoelen en op de verwarming ofzo laten drogen :).

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij maakten als kind altijd poppetjes van kastanjes met satéprikkers. Maar het was een drama om die satéprikker in de kastanje te krijgen, eigenlijk te hard. Misschien kun je op Pinterest kijken voor ideeen. Wij gaan vrijdag met de peuterspeelzaal naar het bos om kastanjes te zoeken, ben benieuwd wat ze er daarna mee gaan doen. Oh, je kan trouwens ook een herfstbakje maken op tafel, met mooie blaadjes, eikels, kastanjes etc

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    zoek eens bij google afbeeldingen op knutselen kastanjes, knutselen herfst en knutselen eikels. je komt dan een hoop dingen tegen. Ik maak zelf altijd een herfsttafel met alle gevonden dingen en knutsels.

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    * Je kunt een schaal maken met de blaadjes, eikels, kastanjes etc.
    * Als je mooie grote bladeren hebt die nog niet uit elkaar vallen, kun je er een slinger van maken. Gewoon aan een draadje rijgen, hier en daar een mooie kraal ertussen of je knoopt er een denne-appel tussen en dan ergens ophangen. Staan ook erg leuk buiten in de tuin!
    * Een schilderij maken. Dit is ook erg leuk in een 3-d lijst natuurlijk, want de bladeren kun je opplakken en op het randje leg je de eikeltjes en alles.
    * van de hoedjes van de eikeltjes kun je natuurlijk kabouterhoedjes maken. Je kunt een wasknijper gebruiken bijvoorbeeld en daarmee van alles maken.
    * met alles kun je stempelen! Ook met de bladeren.
    * van kastanjes kun je ook slingers maken, maar daar is wel wat extra hulp voor nodig
    * bladeren op oase steken (van dat groene spul). Dan maak je voor buiten echt hele leuke dingen. Of voor zeer tijdelijk binnen ;)
    * allerlei tekeningen maken en dan niet inkleuren, maar in plakken met blaadjes. (bijvoorbeeld een boom, egel, eekhoorn etc. etc. )
    * je kunt van die plakoogjes kopen en vilt of papier en zo maak je leuk vogeltjes bijvoorbeeld van de eikeltjes. De hoedjes kun je dan schilderen in leuke kleuren. Dit kun je ook met dennenappels doen. Erg leuk!

Eh....... voor zover maar even. Ben benieuwd!!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Spin in het web maken met kastanjes; hier satéprikkers in stuk of 5 en dan met wol om en om de satéprikkers draaien. Herfstbladeren drogen tussen een boek drogen en opplakken.

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier leg ik de kastanjes ed altijd gezellig in een schaal, met daar om heen de kaarsen die ik in de herfst en winter altijd heb staan. Ook heeft mijn vriend wel eens met mijn oudste een kastanjeketting gemaakt, erg leuk en na volgens mij inmiddels al 3 jaar gaat deze nog steeds om haar nek!

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Op een plank in de huiskamer heb ik altijd een seizoens/jaargetijden plekje (jaartafel voor de kenners). Daar liggen nu allerlei herfstspulletjes, erg leuk. Om te knutselen gebruiken we van alles wat er niet meer bij past.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Wij zijn gisteren geweest haha D. had der mand van der fiets helemaal vol zitten ;) heb ze stiekem aan de geiten gegeven... ;)

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb een slinger gemaakt van eikels, kastanjes en dennenappels. Vind hem zelf leuk geworden!

13. Koon

Koon Niet meer actief

Eerst de hoedjes er af halen, de eikeltjes in een gewenste kleur schilderen (kerstkleuren bijv), de hoedjes vastlijmen (anders vallen ze er weer af) en op een mooie schaal leggen/in een glazen pot stoppen.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wat een leuk topic!

Hier ook een hoop herfstdingen maar geeeeen idee wat ik ermee moet (behalve dan de standaard knutsels)

Ik heb vorige week met mn zoon bladerpoppetjes gemaakt. Hadden de bladeren gedroogd in een telefoonboek en later opgeplakt op een a3 vel. Het blaadje was de buik van het poppetje en hoofd,armen en benen heb ik hem er zelf bij laten tekenen. Hij vond het erg leuk om opa,oma,papa,mama en zn zus te plakken en te tekenen :)

Deel Deze Pagina