Hechting kin dochter van 3

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hanna Mom, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Onze stoere meid is hard op haar kin gevallen en moest 3 hechtingen erin. Dat is nu 3 uren geleden. Om half 8 is het gehecht. De wond bloedt alleen nog wel een beetje. Is dat normaal? Zou het niet helemaal dicht moeten zijn?

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Het kan er nog wel eenbeetje tussendoor sijpelen, dat is niet erg, maar wel lastig. Vaak is het voldoende om het een paar minuten stevig af te drukken met een schone doek (eventueel met wat ijs erin). Niet tussendoor kijken!

3. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Oh wat naar, sterkte.
    Hier ook eens gebeurd, maar toen konden ze het plakken. Misschien de hap bellen om het te vragen?

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dat het gehecht is wil nog niet zeggen dat het dicht is.
    het helpt volgens mij alleen de huid bij elkaar te houden.
    het moet dus nog dicht groeien.
    dat er wat vocht oid uit komt lijkt me dus volkomen normaal

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat kan en je zou er evt een zwaluwstaartje overheen kunnen plakken.
    Beterschap!

6. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik heb er gisteravond nog een grote pleister over heen geplakt zodat het bed niet vies wordt. Ze ligt nu nog te slapen :D.

Ik las trouwens dat ze meestal plakken bij kinderen en niet hechten omdat dat minder traumatisch is. Vraag me dan wel af waarom ze bij haar wel hebben gehecht...

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hechten blijft beter zitten denk ik. Bij ons hadden ze nl geplakt, maar dat gaat vaak weer los, (bij ons bij de hoeken vd snee, omdat er spanning stond op die plek). We konden 2x terug naar 1e hulp (en het is best een breed litteken geworden daardoor). Was ook onder de kin.

8. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Uuz. Bedankt! Is niet fijn als je weer terug moet idd :(. En breed litteken is ook erg jammer.

Het gaat nu goed. Bedankt dames. Ik zit niet meer vaak op het forum maar ben blij dat ik hier altijd mijn vragen kan droppen. Thanx!

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ze hechten inderdaad niet snel, maar soms is het beter om te hechten omdat te hechten omdat de wond te groot is of omdat het een plek is waar veel druk op komt en het met plakken sneller weer open gaat.
    De kin is een plek waar veel druk op de wond kan ontstaan.

Beterschap voor je dochter...

10. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Onze dochter heeft dit pas ook gehad, hard gevallen op dr kin en de huid was opengesprongen. Na het hechten heeft het nog een avond wat gebloed daarna niet meer. wel steeds een pleister erop gehouden ivm het blijven halen aan de draadjes dat vond ze echt vreselijk!

Deel Deze Pagina