op zoek naar tips bij een stijve schouder/nek na verkeerd gelegen??

Discussie in 'De lounge' gestart door mimi83, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

goedemidddag deze middag,

Buiten warm houden wat kan ik nog meer doen tegen een schouder en nek die stijf zijn na het slapen?

Je weet wel zo stijf dat draaien met je hoofd 2 cm de ene kant en 5 cm de andere kant op gaat en dan niet meer. mijn hele linkerschouder is er ook stijf van en dus beweegt mijn arm ook niet helemaal mee.. ;)
    Heeft er iemand een gouden tip?? dit is zo irritant en pijnlijk...

wie kan me verlossen op deze zaterdag middag zodat ik weer gewoon mijn hoofd kan draaien .. :D

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Veel warmte erop. Zo'n warmtegel/warmte dekentje/kersenpittenkussentje/douche. En hoe pijnlijk ook; soms werkt 'erdoorheen' masseren of triggerpointen ook. Maar. Die is minder fijn ;)

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Douche op de harde straal zetten, lekker warm en die straal het pijnlijke gebied laten masseren.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Douchen ga ik straks doen , goed idee, als mijn man thuis is , ik ga mezelf vast niet helemaal kunnen afdrogen nu denk ik . Hihi.

Masseren gewoon huis tuin en keuken kan mijn man wel wel maar of dat helpt? Proberen kan. Ik mag toch hopen dat het maandag wel al een stuk minder is??? Of denken jullie van niet? Dan kan Fysio nooit kwaad uiteraard..

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Het enige wat mij erbij helpt wat ik zelf kan doen is warm houden met bijv een sjaaltje en blijven bewegen.
    Soms als het echt heel erg is neem ik diclofenac.
    Laatst heb ik mijn kussen weer even in model gebracht, ik heb zo'n latex, en toen werd ik er niet meer mee wakker..

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik werd wakker met mijn kissen half onder mijn hoofd en half verticaal omhoog tegen het bed aan. Ik vermoed dat ik nogal heftig heb gedroomd 😁.

Ik heb inderdaad al gelijk een warme sjaal omgedaan , met nu 2 lagen op de zere plek onder mijn shirt.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Gaat binnen 3 dagen vanzelf over. Verder niet met harde massages of fysio aan laten rommelen in de acute fase.
    Zelf steeds binnen de pijngrens de bewegingen blijven oefenen.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier werd ik gisteren ook mee wakker.
    Niet veel aandacht aan besteed eigenlijk. Vandaag al aanzienlijk minder pijnlijk en kan mijn nek al wat verder draaien.
    Ga er vanuit dat het morgen alweer over is

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Bewegen doe ik inderdaad wel maar rustig aan en niet te ver. Hoop dat et maandag al een stuk beter is , zo durf ik niet goed auto te rijden.

Ik hoop dat de douche straks helpt .

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Vannacht met een col shawl om slapen, gaat geen kant op, je zweet als een otter :D maar het helpt wel ;)

(Tenminste, bij mij :D)

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Paracetamol nemen, zoveel als mag. Daarnaast inderdaad niet stil houden (dat is achterhaald) maar juist zoveel mogelijk bewegen. Dus de hele dag kleine strekkingkjes maken met je nek. Pittenzak gewoon omdat het lekker is en ontspanning geeft.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Warmte is op het moment geen probleem.. Pff vaatwasser leeg gehaald ( met goed werkende arm ) en zweet me een slag in de rondte. Pff vet irritant . Hihi .

13. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik had door een val last van mijn nek en ik kreeg de volgende simpele oefeningen voor thuis van de fysio die geen kwaad kunnen verder:

- rondjes draaien met je schouders afwisselend naar voor en naar achter draaien
    - Met je oor rustig richting je schouder en zo zachtjes oprekken, beide kanten op afwisselen
    - Met je kin zo ver mogelijk naar de borst als kan met de pijn en dan rustig aan in die houding een nee-beweging maken

Bij alle oefeningen vooral niet forceren en niet door de pijn heen willen gaan. Alleen soepel maken en houden hiermee.

14. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik had het laatst ook, was echt irritant. Toen bedacht ik me dat ik nog een rode lamp had liggen en het hielp! Die dingen heb je vaak ook bij de kringloop liggen, maar het werkt wel.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Zonder pijn mijn hoofd bewegen is er nog niet bij helaas ook geen 4 cm. Lig met sjaal in bed , om mijn 'verkeerde' zij..de kant waarop ik niet slaap vanwege een zere keel/longen gaat op mijn rug liggen niet . Qua benauwd .. Dus heb maar wat diazepam naar binnen gegooid . Heb ik al liggen om spieren te ontspannen , hopelijk helpt het nu ook wat. Trusten

Deel Deze Pagina