Windows 8 frustraties

Discussion in 'De lounge' started by nana33, Jun 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Omdat mn oude laptop op was, heb ik onlangs een nieuwe laptop gekocht. Ik kon toen kiezen uit de laptop met windows 7 of 8 en dacht, acht laat ik voor het nieuwste kiezen dat is vast beter. Grote fout! Ik vind windows 8 echt zwaar irritant en dan vooral dat je meerdere programma's zoals skype en adobe niet meer in windows ziet maar alleen fullscreen :x. Dit is omdat het nu apps zijn die ook compatible zijn voor tablets, etc.
    Ook is mn dure glasvezel internet eindeloos veel trager in deze versie van windows, ondanks dat ik al meerder trucjes heb uitgehaald (TCP optimizer, meer bandbreedte limitaties opheffen). Mn internet is nu gewoon net zo snel als toen we nog adsl hadden.
    Ik wou dat ik mn huiswerk beter had gedaan en dit had geweten dan had ik dus lekker voor windows 7 gekozen.

Ik wilde dit gewoon even delen, zodat iedereen die op het punt staat iets met windows 8 te kopen gewaarschuwd is (en omdat even ventileren therapeutisch werkt ;)).

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Oh je bent niet de enige hoor :p
    In december een nieuwe laptop gekocht en bleek dat er windows 8 op zit. Wat een k*t systeem!!! Ben er wat meer aan gewend maar nog steeds vreselijk! Moet alles op een andere manier doen. Zo irritant. Als het goed is zijn ze nu bezig met dat allemaal te veranderen en komt er in Aug. een betere versie uit voor gewone laptops zonder touchscreen. Ben benieuwd. Windows heeft echt ontzettend veel klachten over de 8 versie gekregen :D

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Dan doe je er toch gewoon windows 7 op?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat is inderdaad het eerste wat ik zou doen als iets mij niet beviel! :D

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je kunt toch de desktop van windows 8 gebruiken? Dan heb je dat app gebeuren niet.

6. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier ook windows 8, het leek me wel leuk. Maar feit is dat ik nu altijd in de desktop zit haha, dus geen gedoe met apps.
    Wat alleen mega onhandig is dat je geen programma's kunt openen zoals je dat voorheen kon via start.
    Als ik dan bijv. word nodig heb dan moet ik het zoeken op mijn computer en dan een icoontje op desktop zetten. Heel irritant.

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dat ja. Windows 8 is echt een ruksysteem!

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hij staat ook gewoon tussen de apps, daar open ik hem.
    Ik moet zeggen dat het wennen was in het begin, maar nu ik het eenmaal snap, vind ik het niet meer erg om er mee te werken.

9. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik zou dan gewoon windows 7 erop zetten, ik heb vista veel mensen vinden dat een k*t programma, ik kan er goed mee werken vind het zelfs wel makkelijk

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Heb al aantal maanden 8 vind het prima werken.. niet langzaam niets..

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nou, ik heb een paar weken met Windows 8 gewerkt en ik vond het dra-ma-tisch! Die irritante weergave met ALLE apps (wat een ***- en onoverzichtelijk zoeksysteem), die balken die aan de zijkant van je beeld steeds in-en-uit-schuiven (ja, ik weet dat je dat uit kunt zetten), beperkte instellingen, het switchen tussen je bureaublad en het startscherm, weinig apps beschikbaar, irritante fullscreen IE..... en zo kan ik nog wel even doorgaan....

Onder andere vanwege mijn werk zit ik VEEL achter de computer en ik weet er aardig wat van (alzegikhetzelf ;) ), maar ik heb mijn laptop binnen enkele weken weer snel gedowngraded naar Win7. Dat ik daarvoor ALLES opnieuw moest instellen bij Win7 nam ik met liefde op de koop toe. Pffff.....!

Het schijnt dat de nieuwe versie van Windows (Win9?) weer heel wat van die functionaliteiten eruit gaat halen, omdat meer gebruikers er over klagen.

12. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Ik heb ook windows 8, en het was inderdaad wennen maar nu gaat het goed! Toen iedereen een ipad kocht moest er toch ook omgegaan worden met een compleet ander besturingssysteem van apple? Gewoon omdat alle versies van windows er tot nu toe hetzelfde uitzagen wilt niet zeggen dat verandering slecht is.

13. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

May 3, 2013
    328
    0
    0
    Ik heb windows 8 en vind het heerlijk werken, even een paar dagen nodig gehad om te wennen en alles naar mijn idee te zetten en daarna eigenlijk geen problemen mee gehad.

Maar als je het niks vind, wacht dan even tot augustus, dan komt er voor windows 8 een gratis update uit waarbij je kan kiezen tussen hoe windows 8 nu is en naar het oude vertrouwde weergave en functies zoals in de oudere versies.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Mijn Oma van 86 heeft een paar maanden geleden ook een laptop met windows 8 gekocht.

Het was even wennen maar zelfs zij kan er nu gewoon goed mee uit de voeten

Misschien toch ook wel even doorzetten.

Maar goed windows 7 kan ook gewoon nog

15. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoor t om me heen ook heel veel dat Windows 8 niet fijn is (vooral op laptop, op tablet gaat t beter). Valt vast wel om te zetten naar Windows 7.

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,154
    1,394
    113
    Female
    België
    +1

Maar ik vind em super handig :D Ben ik de enige?

Share This Page