oplossingen rommelige woonkamer gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    onze benedenverdieping bestaat uit een piepklein halletje als je binnenkomt met wc en meterkast en de rest is een grote open ruimte. Ik heb een open keuken en ook een open trap.

Toen we nog met zn tweeen waren lukte het me nog wel het strak en opgeruimd te houden, maar nu met een peuter erbij is het altijd een bende! Probleem is een beetje dat er zoveel losse spullen bijelkaar staan. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik er anders mee moet doen.

Nu staat in mijn woonkamer: keuken, eettafel, computermeubel, servieskast, 2 banken, salontafel, 1 grote kamerplant, wijnrek, dressoir, tv-meubel, speeltafeltje met bakken duplo, loopauto, garage, 2 speelgoedkisten, treinbaan, kattenbak, krabpaal, kattenvoerbakjes, vuilnisbak

Tel daar bij op een verzameling schoenen die over de vloer zwerven, diverse tassen.. allerlei papieren en boeken en kranten...

Wie heeft er de gouden tip om mijn woonkamer weer een beetje rustig te maken?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    1 grote dichte kast?

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb laatst zo'n ding gekocht wat je aan de binnenkant van je deur kan hangen in een berging(kast). Dat bestaan uit allerlei vakjes waar je je schoenen in kan doen. Nou heb ik mijn schoenen boven liggen maar alle andere kleine spulletjes wel in dat ding gehangen super handig en het ruimt in een keer een boel op :)
    Verder opbergdozen van die plastice met deksel (zodat je kan stapelen) erg handig.
    Meer heb ik even geen tip voor je ;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hebben een muur geplaatst tussen keuken en woonkamer uiteindelijk.
    En speelgoed woont tegenwoordig onder de trap.
    Deels in curverboxen, deels in een foeilelijk ikea kastje.
    Maar goed.. Kastje staat onder de trap dus je ziet het amper en het is wel erg kinderproof :)

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik he van die speelgoed banken waar ik al het losse speelgoed in doe.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Qua speelgoed hebben we een deel naar boven gedaan. Een groot deel, nu we 2 kids hebben. En dan wisselen we af en toe wat om. Ze spelen er dan ook beter mee.

En we hebben laatst de verzameling verschillende ikea kasten ingewisseld voor een set van de otak. We hebben nu minder kastruimte, maar toch zit het niet vol. We hebben veel weggegooid, op zolder gedaan, boven gezet. En toen was er in de kast opeens plek voor de schoenen en de treinbaan.

De vuilnisbak hebben we hier in het kastje onder de gootsteen. Kan de jongste er niet bij, en staat het ook niet in de weg..

Nu staat er bij ons (open keuken): eettafel met 6 stoelen en een kinderstoel, 2 banken, een dressoir, een tv kast, een hoge kast een malm lade kast, een mand met speelgoed, salontafel en een glijbaan(ikea) in de woonkamer. Het is niet overdreven vol, en makkelijk op te ruimen allemaal.. En doordat de kasten en eettafel 1 kleur zijn, lijkt het ook rustiger..

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat heb je dagelijks nodig. Dat mag blijven.

Wat minder dan wekelijks? Dat naar boven of weg.

Alles ertussen in een dichte kast.

Schoenen in een schoenkast. Ook wandkasten voor die je ook in krappe gang kwijt kan. Papier iedere dag in papierbak.

Maar goed ik denk dat veel mensen het hier een enorme troep vinden ;)

8. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    hoe hou je het allemaal schoon in een kleine ruimte met zoveel spullen?

9. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb via Marktplaats een oude dekenkist gekocht en die helemaal geschuurd en met white wash behandeld. Die dient nu als speelgoedkist en salontafel in 1. Is echt een lekker grote kist waar veel speelgoed in past.
    Staat veel opgeruimder dan overal bakken speelgoed.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar wat doe je dan als er allemaal drinken op je salontafel staat en je kindje wil iets uit de speelgoedkist pakken?

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

1 grote kast voor het speelgoed en niet overal losse dingen, dat scheelt al heel veel. Wij hebben hier zo'n open vakkenkast, met deels gekleurde boxen erin (1 met lego, 1 met treinbaan, 1 met los speelgoed) en deels groter speelgoed. En daarin wordt echt al het speelgoed opgeruimd. Dat scheelt al zoveel! Verder weinig meubels: 1 grote hoekbank, 1 grote boekenkast, 1 salontafel en 1 eettafel, dat is eigenlijk alles. Oh ja en televisietafeltje dan maar die is klein.

12. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Speelgoed verdelen over een aantal bakken, daarvan steeds 1 bak beneden zetten en de rest boven bewaren. Die bak die beneden staat, ieder week omwisselen. Door zo'n roulatiesysteem hebben je kids iedere keer weer wat 'nieuws' om mee te spelen. Speelgoed wat ze een tijdje niet gezien hebben. Maar daarnaast hoef je ook steeds maar 1 doos speelgoed op te ruimen ipv al die bakken + duplo etc. Als alles tegelijk beneden staat en het staat er altijd, dan maken ze in mijn ervaring alleen maar veel rommel en veel gespeeld wordt er niet.

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Met 3 grotere kids hebben wij dus ook veel aan spullen etc. Wij hebben op hun slaapkamer een kast met bakken staan (Ikea) met al hun speelgoed er in.

En de kids hebben zoveel schoenen, dat we beneden ook zo'n kast van Ikea neergezet hebben, waar ieder een eigen grote bak heeft voor hun schoenen, en bakken voor hun schooltassen.

Onze eigen schoenen staan boven in de kledingkast, wij dragen voornamelijk slippers in huis.

14. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

kamerscherm;)

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik wil ook gewoon geen groot speelgoed wat niet n een bak of kast kan. Als ik iets irritant en rommelig vind is het speelgoed in het zicht (garage, poppenhuis etc). Mijn zoon heeft wel een keukentje maar die staat boven, daar kijk ik er niet 24/7 tegenaan.

Verder heb ik ook 2 honden en 2 katten en dus ook gezegend met in de weg staande waterbakken en krabpaal. Dus wbt dat geen tips.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Je kind wegdoen :D nee hoor, grapje maar hier hetzelfde probleem pfff ;) Denk dat je dat probleem gewoon houdt met kindjes in huis.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij hebben een schuifwand gemaakt 50 diep en 3 meter breed.

Eigenlijk een hudge kast met planken en een bureau. Daarachter staat al het speelgoed en de computer. Niets in het zicht maar wel meer als zat om mee te spelen.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Als het kan computer meubel weg en laptop nemen?
    Trap dicht maken?

19. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Niet aan storen. Staat juist gezellig. Een huis is om in te leven, geen museum.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hah die laatste is eigenlijk misschien wel de beste tip tot nu toe ;)

Nee geintje.. de tip om speelgoed in te delen in bakken en die te rouleren met boven is ook wel heel goed!Alleen de grote items (loopauto, duplohuis, garage etc) passen niet in een box. En rouleren doen we nu ookal, maar mijn zoontje is erg gehecht aan structuur, hij is helemaal van slag als zn garage niet meer beneden staat maar zn piratenschip wel.

Onze hal is zooo klein dat zelfs een schoenenkast voor kleine halletjes er niet in past :( En aan de binnenkant van de deur van de meterkast heb ik mn stofzuiger hangen dus daar kunnen ook geen schoenen meer.

Deel Deze Pagina