echo niet bij vk maar in ziekenhuis?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door maja82, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kunnen ze bij de verloskundige ook een (inwendige) echo maken of doen ze dat alleen in het ziekenhuis? Mijn schoonzus vertelde namelijk dat ze nog nooit een echo bij de vk had gehad alleen dus in het ziekenhuis. Maar een verloskundige heeft toch ook wel zo'n apparaat staan of niet?
    Was ik even benieuwd naar ;)
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ligt eraan of je verloskundige een echo apparaat heeft dat is namelijk niet standaard, de mijne heeft het niet en ik moet er dus voor naar het ziekenhuis.
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis idd verschillend, mijn vk heeft op 2 adressen hun kantoor zitten, en daar waar ik doorgaans heen moet staat geen echo apparaat, maar op het andere kantoor dus weer wel....

    vaak hebben ze geen echo apparaat en zul je voor een echo aangewezen zijn op het ziekenhuis...

    succes
     
  4. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Mijn VK-praktijk/ echoscopiste heeft wel een inwendige "stok". Zit standaard aan het apparaat. Dus het kan wel. :D
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Is inderdaad helemaal afhankelijk van je verloskundige. Die van mij zitten in een ruimte waar de rest van de week een gyneacoloog zit, dus die hebben het wel. Maar voor een 20-weken echo moest ik wel naar het ziekenhuis, waar een gespecialeerde echoscopist zit.
     
  6. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oké, ligt aan vk dus. Thanks ladies! ;)
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    onze vk heeft geen echo apparaat, vrijwel niet 1 vk in de stad. wij hebben een gespecialiceerd echoscopie centrum op het ziekenhuis terrein waar de meesten naar toe verwezen worden. omdat wij in de MMM zaten heb ik ze allemaal bij de gyn in het ziekenhuis.
     
  8. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Ik heb 2x een inwendige echo gehad bij de verloskundige, in de praktijk waar ik zit hebben ze wel een echoapparaat in hun bezit.

    Ook de 20wk echo krijg ik bij hen, we mochten kiezen, in het zk of bij hen.
     
  9. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mijn VK heeft ook een echo apparaat en ook voor inwendige echo's.
    Ze maken er zelfs pretecho's in 4d :D
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja buiten het apparaat moet je dus ook een speciale opleiding hebben om echo's te mogen maken.
    en die is nogal prijzig begreep ik van mijn vk (die de opleiding dus wel gedaan heeft)

    nu naar een nieuwe vk... alweer de echo gewoon plaats vind in het ziekenhuis

    vind het wel een heel ander idee... ziekenhuis of vk-praktijk

    ben benieuwd of de verschillen aangenaam zijn of juist niet.
     

Deel Deze Pagina