ik kreeg vandaag een telefoontje van de gynaecoloog dat naar aanleiding van het bloedonderzoek ik een kans van 1 op 15 heb op een kindje met het syndroom van down. Ik heb al een afspraak voor de nekplooimeting maar dat vind hij persoonlijk te laat want dan kan ik niet meer een vlokkentest laten doen. Zijn advies is om zo snel mogelijk een vlokkentest te laten doen. Heeft iemand ook ervaring met een negatieve bloeduitslag en daarna ook een vlokkentest laten doen? Ik hoop dat ik hierop reacties krijg want ik raak hierdoor behoorlijk onzeker.
hai meid, ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte wensen met deze onzekerheid en hoop dat je snel duidelijkheid mag hebben.
Jeetje wat een rotuitslag, zeg! Ik heb er verder ook geen ervaring mee, maar wil je wel graag even sterkte wensen!
Ik had een kansberekening van 1 op 37. Dit was een uitslag van de nekplooimeting in combinatie met de bloedtest. Het lag voornamelijk aan het bloed, want de nekplooi was 1,6 mm en dat is prima. Op de echo was ook niets vreemds te zien, dus ik schrok erg van die uitslag. Ik heb meteen een vlokkentest laten doen en kreeg al na 3 dagen de uitslag: Geen chromosoomafwijkingen! Toevallig heeft een collega van mij hetzelfde gehad en daar bleek ook niets aan de hand te zijn. Hier op het forum heb ik het ook al een paar keer gelezen. Dan zijn de bloedwaardes zo afwijkend dat er een hoge kansberekening uitkomt. Na een vlokkentest blijkt meestal dat er geen afwijkingen zijn. Natuurlijk ben je nu erg bang dat er iets niet goed is, maar denk eraan dat het echt niet zo hoeft te zijn. De kans dat het goed is, is nog altijd een heel stuk groter! Houd de moed erin en laat zo snel mogelijk een vlokkentest doen, dat kan volgens mij vanaf week 11. Dan heb je tenminste snel zekerheid. Veel sterkte!
Bedankt voor jullie reacties! Heb vandaag veel dingen op internet gelezen en ik denk dat mijn bloedwaardes ook kunnen afwijken door mijn lever. Ik weet sinds een anderhalf jaar dat ik een vlekje op mijn lever heb, gisteren die aandoening opgezocht op internet en het blijkt om een goedaardige tumor te gaan, ze hadden mij alleen verteld dat ik een vlekje op mn lever had en dat het niet verder moest gaan groeien, daarom moest ik ook stoppen met de pil ivm hormonen die daar in zitten en dat daardoor het vlekje groter kon worden. Als je iets met je lever hebt kunnen je hormonen en eiwitten in je lichaam ook veranderen. Ik hoop maar dat het daaraan ligt dat de uitslag van het bloed niet goed was. Maandag bel ik weer met de gynaevoloog en hij probeert dat ik a.s. woensdag al een vlokkentest mag doen. Kan volgens hem nu al en hoe eerder we weten wat er aan de hand is hoe beter.
hoi spirit, ik dacht dat ze de combinatie test pas vanaf 12wkn deden... Was ie niet gewoon te vroeg? Hopelijk krijgen jullie snel wat meer geruststelling. En tis maar een kansberekening.... twinny
Het bloedprikken mag vanaf 9 weken, daar houden ze ook rekening mee met de uitslag, hoelang je dan zwanger bent. Normaal wachten ze de nekplooimeting af maar ze hebben mij eerder gebeld omdat de waarden in mijn bloed een dusdanig slecht beeld gaven dat er zelfs met een goede nekplooimeting een slechte uitslag zou komen. Vandaar aan mij de keus om dit af te wachten, dit doen ze pas in de 12e week en dan zou ik waarschijnlijk toch voor de vlokkentest kiezen. Daarom hebben we dit weekend besloten dat ik woensdag de vlokkentest al krijg zodat je minder lang in spanning zit. De uitslag krijg ik anderhalve week later (23 november) dus net voor mijn 12e week. Mocht de uitslag niet goed zijn kun je dan altijd nog beslissen of je het geboren laat worden of dat je de keus maakt om het weg te laten halen. Daar wil ik nu nog helemaal niet aan denken maar hoe langer je zwanger bent hoe moeilijker het word om die keuze te maken. Heb de assistente vandaag wel gevraagd of ze dit vaker hebben meegemaakt dat er naar a.l.v. het bloedonderzoek een vlokkentest gedaan werd. Ja dus, ze gaf me zelfs een voorbeeld van een vrouw die een kans van 1 op 2 had met de bloedtest. Gelijk daarna de vlokkentest gedaan en er was gelukkig niets aan de hand!
Heel veel sterkte woensdag! Hopelijk ben je snel van je onzekerheid verlost en is alles goed met jullie kleintje!
Allemaal bedankt voor jullie medeleven! Heb vandaag de vlokkentest gehad, ben blij dat het achter de rug is. Op de echo was een lekker druktemakertje te zien, het kindje zwaaide zelfs even naar ons! De uitslag duurt helaas erg lang, over anderhalve week mag ik bellen voor de uitslag. Maandag ga ik weer voor controle naar de gyn, krijg dan ook weer een echo om te zien hoe het dan gaat, deze test heeft toch een klein risico maar ik heb er wel een goed gevoel over. Heb geen rare buikpijn ofzo. Heb me vandaag lekker rustig gehouden en morgen doe ik ook nog helemaal niets, lekker op de bank met een boek.
ik kreeg een met de combi test een uitslag van 1 op 8. heb de week er op een vlokkentest gehad in het amc en binnen een week de uitslag. die was gelukkig goed,maar het wachten duurde lang. ik wens je veel sterkte ,maar zou zeker een vlokkentest doen. groetjes
ik kreeg een met de combi test een uitslag van 1 op 8. heb de week er op een vlokkentest gehad in het amc en binnen een week de uitslag. die was gelukkig goed,maar het wachten duurde lang. ik wens je veel sterkte ,maar zou zeker een vlokkentest doen. groetjes
Hallo allemaal, Heb vanmiddag de uitslag gekregen en alles is GOED! Ik weet 1 ding zeker, ik laat nooit weer een combinatietest doen. Wat een gestres om niets zeg! het heeft toch 2 weken van de zwangerschap verpest, je bent gewoon super gespannen om alles. Maar we hebben het gelukkig achter de rug en we gaan nu weer volop genieten van de zwangerschap! Allemaal bedankt voor jullie medeleven!
Op de eerste echo was ik 5 weken en 1 dag zwanger. Als je de foto uitvergroot kun je rechtsboven in de vruchtzak het begin van het vruchtje zien.
Hoi Spirit, Van harte gefeliciteerd! Ik ben heel blij voor je. Gelukkig kunnen jullie nu lekker gaan genieten! Weet je het geslacht al? Heel veel geluk in de rest van je zwangerschap en loop maar lekker met je hoofd in de wolken! Liefs, MissV
hoi hoi van harte gefeliciteerd en inderdaad wat een gestress zeg gelukkig voor niets nu maar lekker genieten van jullie kleintje en uitkijken naar de dag van geboorte groetjes nathalie
We weten idd al of het een jongen of een meisje word! Houd het hier ook geheim want volgens mij leest mijn vriendin hier ook mee en we willen niet dat anderen het van te voren weten.