Wij hebben een paar weken geleden dr visser gekocht bij scapino met flexzool Voor 30euro!! Oxxy 1e loopschoemtjes zijn ook niet zo duur op het inet je moet even het voetje oeten (zou ik zelf doem dat ding bij scapino klopte niet bij ons) Op eem papier laten staan omtrekken en dan van grote teen tot hak de cm opschrijven. Staan wel tabellem op inet ervan.
Pas schoenen kopen als minimaal 6 weken los hebben gelopen.voetjes moeten nog vormen en ontwikkelen. Ik haal schoentjes bij scapino, van haren of schoenenreus. Schoenen met flexxzool. Hushpuppies, clarks, dr visser, kiddy kicks en elephanten zijn sowieso goede en vrij goedkope merken. Ik kom voor schoenen niet boven de 35 euro uit. Schoenen van marktplasts zou ik jiet doen. Kunnen scheef af gesleten zijn en zijn al naar voetjes gevormd. Vask word er aangeraden om naar een "goede" /speciaalzaak te gaan. Echt nergens voor nodig. Dure schoenen zijn tegenwoordig echt niks beter dan bijv scapino schoenen. Is dus achterhaald. Voetjes op laten meten is slechts een indicatie van de maat. Schoenen onderling kunnen ook groter of kleiner vallen. Zo had ik dochter dr voeten opgemeten bij scspino. Van dr visser had ze maat 23 en van een ander merk maat 22. Wat ik altijd doe is voet omtrekken en vervolgens op de tekening een rietje leggen. Vsn hak naar puntje grote teen. Op die lengte knip ik hem af. Deze neem ik mee naar de winkel. Ik meet daar haar voetje op zo'n meetding en pak een schorn in die maat. Doe het rietje erin. Als er iets ruimte tussen rietje en hak zit can is de schoen vaak goed. Als het rietje bol staat of precies passrnd dan is hij te klein of precies passend. Ik nerm altijd de schoen met ruimte. Kind laten passen en er moet aan achterkant nog een vinger tussen passen. Met rietje is erg handig bij schoenen die bijv stevig zijn en waafbij je niet kan voelen tot hoever de tenrn komen. Erg handig wanneer je twijfelt over de maat. Paar maanden terug actie bij scapino en toen dr visser schoenrn gescoord voor 8 euro per paar. Heb er dus een paar paar gekocht in verschillende maten
Als jullie zeggen 'pas schoentjes als ze een paar weken goed loslopen', bedoelen jullie dan schoentjes met een harde zool? En daarvoor kunnen alleen van die sloefjes met een flexibele zool? Maar hoe doe je dat dan met dit weer? Ik kan mijn dochter toch niet op Bobux door het natte gras laten lopen?
mijn zoontje loopt nu vier weken los, eerst op die schoentjes van oxxy met heel flexibele zool en nu voor buiten op die schoentjes van dr visser met flexzool, maar dus wel steviger als die oxxy's. hij loopt daar gewoon goed op. de stevige zool daar wacht ik nog even mee
Voor buiten heb ik nu elefanten gekocht voor 35 euro met een hele soepele zool. Binnen loopt de kleine alleen op anti slip sokjes of blote voetjes.
Een googlen naar een goede kinderschoenen zaak in de buurt. Daar laten opmeten en daar ook kopen. Er wordt ook vaak geadviseerd dat ze 1 a 2 maand moeten (los) lopen voordat je schoentjes koopt. En in huis is blote voeten of sokken ook altijd erg goed. Nikes oid zijn naar mijn mening geen juist schoenen. Bij een juiste kinderschoenenzaak zullen ze adviseren welke schoen voor jouw kindje het beste is. Vaak kom je uit op shoesme, jochie, brakkies, woofies, enz.
Ik heb net 'schoentjes' gekocht, van die flexibele baby dingen, ze moet toch iets aan de voetjes op de fiets en in de buggy ect. Ben bij een goede schoenwinkel geweest met goed advies, opmeten ect, zijn we op maat 21 uitgekomen, van het merk shoesme.