Weer wat vraagjes...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mexico, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik kom net terug van de controle ben nu in het ziekenhuis onder controle, gaat het daar altijd zo anders als bij de vk? Er werd helemaal niet gemeten, snel hartje geluisterd enz.

    Als ze het kindje ongeveer nu op onder de 5 pond schatten hoe zwaar zal het dan bij de geboorte zijn? Ben morge 36 weken.

    Is het erg dat ik de laatste weken maar zo weinig aan kom, meestal zegge ze als je verlof krijgt vliegen de kilo's eraan maar bij mij juist niet?

    Wanneer moet je kindje ingedaald zijn want dat is die nu nog niet, en wat als dat niet snel gebeurd?

    En voor na de bevalling, wanneer moet je bij de belasting op gaan geven voor kinderopvang. En hoe zit dat als je alleenstaand bent?

    Nou dat waren alweer genoeg wat vragen :oops:

    xxx
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    de 1ste vraag kan ik je geen antwoord opgeven. (was alleen bij vk)

    de 2de vraag: Ik zou er niet te zwaar aan tillen als ze een gewicht schatten. Bij mij zou het en klein kindje worden...nou daar kwam me toch een flinke bink van 3332 gram en ruim 50 cm uit.

    de 3de vraag: ik kwam de laatste weken ook maar heel weinig aan. geloof een halve kilo per 2 weken of zoiets.

    de 4de vraag: Bij mij is Luca pas met 37 gaan indalen en op het laatste moment met de ontsluitingsweeën is hij pas helemaal ingedaald. Dus daar zou ik me ook niet te druk om maken

    de 5de vraag: Ik heb Luca pas net aangemeld voor kdv en ben daar ook nog niet helemaal achter :oops:

    Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt.

    groetjes Chantal
     
  3. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja tuurlijk heb ik wat aan je antwoorden, vind het ook niet erg dat ik niet veel meer aan kom je moet het maar meesleuren haha. En dat het niet zo'n joekel word is ook niet erg het moet er ook nog uit komen toch. Maar waar kan ik vanuit gaan een 6, 7 of 8 ponder?

    xxx
     
  4. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Toevallig zei mn verloskundige eergisteren dat de baby met 36 weken met het koppie naar beneden moet liggen.. dan gaat het ook indalen bij de een eerder dan bij de ander

    En ze kunnen nooit precies inschatten hoe zwaar dat je kindje wordt is meer een fabeltje
     
  5. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    haha precies het is al zwaar genoeg zo ;)
    Het gewicht van de baby durf ik niet te zeggen, maar ik denk 6 pond zo ongeveer.
    Gemiddeld wegen baby's met 35 weken 5 pond en met de geboorte 6 pond.
    Als je zelf voldoende rust neemt dan kan je kleintje ook groeien.
    Het moet er idd ook nog uit, maar het is er ingekomen dus komt het er hoe dan ook weer uit ;)
     
  6. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik loop sinds 3 weken bij de gyno i.p.v. de vlos...

    Elke week krijg ik een echo met 2 uitdraaitjes erbij! (dat had ik bij de vlos niet..)

    En voor de rest gaat het zo'n beetje hetzelfde!
     
  7. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Nou dat is mooi dat je elke keer echo's krijgt nee ik vond dat hij er maar weinig naar keek en geen echo heel ff 3 sec geluisterd naar het hartje geluisterd :( Maar gelukkig beweegt die goed en voel ik hem veel. Hij ligt nog met z'n koppie naar beneden. Mijn placenta ligt net tegen de baarmoeder ingang dus net niet ervoor en daarom ben ik nu in t ziekenhuis mag wel zo bevallen maar als het begint krijg ik meteen infuus voor stel dat het toch niet gaat.


    xxx
     
  8. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik kan je niet overal antwoord op geven, maar wel op het gewicht:

    Ryan is met 36 weken geboren en woog toen 2685 gram, wat volgens vk en kinderarts keurig was voor die zwangerschapsduur.
     
  9. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ikz it ook bij de gyn, vind het daar wat afstandelijk! Bij mij voelen ze alleen hoe ze ligt en wordt er naar het hartje geluisterd, ben nog nooit gewogen of gemeten!

    Ik ben toch aardig wat aangekomen tijdens mijn verlof, maar ook heel veel vocht!

    Mijn kindje is pas afgelopen weekend ingedaald, toen was ik dus ruim 39 weken! (1e kindje, geen probleem volgens de gyn)

    Op je andere vragen heb ik zo even geen antwoord!
    Hoop je heirmee wel geholpen te hebben.

    Gr Tamar
     
  10. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja inderdaad het is erg onpersoonlijk vind ik bij de gyn dacht eigenlijk ook dat je in het ziekenhuis elke keer een echo zou krijgen maar dat is helemaal niet zo. Hopelijk komt die kleine gewoon snel dat ik 'm zelf kan bekijken haha

    xxx
     

Deel Deze Pagina