Dan lijken me dit soort misschien wel geschikt?: https://www.bol.com/nl/nl/p/strong-lock-veters-elastische-veters-sportschoenveters-hardlopen-schoenveters-lock-laces-volwassenen-en-kinderen/9200000130781500/?Referrer=ADVNLGOO002058-G-111916117902-S-1149180691659-9200000130781500&gclid=Cj0KCQiAjJOQBhCkARIsAEKMtO1GR45QMLumK-MGnY1rdFK3BoFGBHSE6fF0DKF4OH1WpGe_am95sp8aAhUzEALw_wcB Deze heb je ook van verschillende merken trouwens, ik heb nu de link van hierboven gekopieerd. Bleven de shoeps wel goed zitten(omdat @Charmed72 benoemt dat ze losschieten)? Ik twijfel voor nu tussen de shoeps en Ulace (dat is het merk dat ze bij scapino hebben en @nicole18 heeft daar goede ervaring mee), want dan hoeft zoon helemaal niets meer te doen met de veters en voor de zelfredzaamheid moet hij nu al heel veel verschillende dingen oefenen. Ik ga denk ik nog wel kijken voor schoenen met een boa sluiting na de zomer (hij heeft net nieuwe sneakers en sandalen namelijk en zijn voeten zijn nog niet uitgegroeid, dus ik koop niet teveel paar tegelijk nu).
Haha. Ik heb ze gevonden op de website, maar ze hebben maar 1 formaat zo te zien toch? Zijn die groot genoeg voor volwassenen? Ze lijken namelijk op de Ulace, maar die heb je dus in kindervariant en volwassen variant.
Ik denk trouwens dat ik gewoon zowel de shoeps als de Ulace ga bestellen. Waarschijnlijk zitten we ook wel een keer in de situatie dat hij nog een paar schoenen heeft waar we dat soort veters in willen. Ik heb een website gevonden, die veel verschillende merken heeft.
Hier kunnen ze dit wel: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10224868167349403&id=1171065855 Maar vinden klitteband schoenen tot nu toe nog handiger
Je hebt ze voor volwassenen en voor kindjes. Voor kindjes ook in verschillende kleuren. Probeer ze anders eens. Voor die €0,47 val je je er geen buil aan. In mijn gympen zitten ze perfect. Ik heb ze namelijk ook Niets zo vervelend als de hele tijd op die veters lopen als je ze in je schoenen propt. En ik loop echt de hele zomer op gympen.
Dat zou mijn zoon niet kunnen. Wel fijn dat je kinderen dat wel lukt. In de kleinere maten heb je natuurlijk nog heel veel keus qua klittenband, maar vanaf een bepaalde maat wordt dat veel minder.
Die u-lace zijn wel handig, mijn zoon kan ook niet (goed) strikken. Ze bleven goed zitten en zijn stevig. We hadden ook losse elastische veters, die je 1x zou moeten strikken en dan in je schoen zou moeten kunnen stappen, deze werkten niet goed. Veel te lang en te strak om in te kunnen stappen. Waren geen succes. Zoon kan nog steeds niet goed strikken en rommelt vaak wat aan met zijn veters, veel knopen tot gevolg.
Ik heb voor mijn zoon ook U-lace gekocht, bij Scapino. Echt ideaal!! Volwassenen maat, zit strak genoeg, schiet niet los en hij heeft er geen last van (aan de binnenkant) Hij is 10, heeft mt 39, maar kan nog niet (goed) strikken (autisme) en wilde persé geen klittenband schoenen meer aan, want die zijn voor babies Veeeeel geoefend met strikken, maar blijft lastig, nu kan hij tenminste snel zijn schoenen aan en oefenen we over een tijdje gewoon weer opnieuw
Ja, ik weet het. Maar in tegenstelling tot sommige personen (ik noem geen namen ), is action niet mijn favoriete winkel en ik kan hier nooit wat vinden (jij zult wel gaan kwijlen als je onze action ziet, hij is vrij groot ). Maar goed, ik houd ze in mijn achterhoofd. Ik heb nu zowel shoeps als Ulace besteld, dus kan het type veter nu goed uitproberen.
Ik heb zelf ook altijd die elastieken in mijn schoenen, koop ze gewoon bij Scapino of Bristol oId. Ik heb nog nooit slechte gehad eigenlijk.
Voor ons werken de lock laces het prettigste. Heb ook ook wel die shoeps-achtige gehad, maar die waren te los, te vast (zoon kon niet schoenen niet aandoen, was teveel kracht nodig om elastiek op te rekken) of werden losgetrokken. Heb ook siliconen gehad, deze scheurden in na een tijdje (en schoten dan los). Om de zoveel tijd trek ik het weer een beetje aan, als ik idee heb dat schoenen wat losser zitten. Het elastiek van lock laces is redelijk rekbaar, zodat zoon schoenen zelf kan aantrekken. (alleen als we op vakantie gaan wandelen draagt hij echte wandelschoenen met veters, die wij dan voor hem strikken, want anders zit het niet stevig genoeg en kan hij makkelijk blaren lopen) (maar oh, wat mis ik klittenband!!! Dat was eigenlijk het fijnste...)
Dat is goed om te weten dat je zoon die lock laces dus helemaal niet los hoeft te maken, want ik kreeg het idee dat je ze dus wel elke keer los en vast moet doen en had twijfel of zoon het systeem zou snappen. Ik verwacht de shoeps en ulaces morgen, dus we gaan die maar gewoon proberen, misschien bevallen ze hier wel. Als zoon zijn voeten zijn uitgegroeid, ga ik denk ik wel kijken naar schoenen met boa sluiting (daar zag ik vrij veel wandelschoenen), dat kan hij denk ik wel zelf en zit waarschijnlijk net zo goed als zelf strikken. Die gaan al snel richting de 200 euro, dus vind ik met groeiende voeten wel wat prijzig.