Hallo allemaal. Over een paar weken ga ik weer werken en ik wil beginnen met kolven om haar zo aan het flesje te laten wennen. De eerste week hadden we een electrische twee fase dubbelzijdige kolf gehuurd omdat we moesten controleren hoeveel ze binnen kreeg. Nu was dat best wel een groot ding en om daar telkens mee te gaan sjouwen heb ik niet zo'n zin in. Wat voor electrische kolf gebruiken jullie en zijn jullie er tevreden mee? Ik gebruik liever geen handkolf omdat ik de hele dag al met mijn handen werk en ze dan even tot rust kunnen komen. Alvast bedankt. groeten pacific
Ik heb een medela swing, en die bevalt mij prima. Maar ik kolf (nog) niet zo heel vaak, misschien dat dat ook nog uitmaakt. Nouja, ff wachten op de andere mama`s voor meer antwoorden. Eerste tijd ook zo een kolf gehuurd bij de thuiszorg hier, maar dat met 2 borsten tegelijk kolven vond ik helemaal niks .
Ik vind de Ameda Lactaline erg prettig. Stil en sterk en dubbelzijdig. De Medela Pump in Style is ook erg goed, zit ook in een handige tas, maar wel wat duurder. Mini Electric kies ik persoonlijk niet voor, te veel kabaal.
Ik heb de Medela PISA die zit al in een rugtas. Ik vind het heel handig. De PISA is electrisch dubbelzijdig.
Ik heb de swing, bevalt erg goed ( enkelzijdige elektrische kolf). Ik heb ook de ameda Lactaline, maar die bevalt mij minder, komt waarschijnlijk door mijn grote cup, en mijn gewenning aan de swing.
Ik heb de Medela pump in style ... erg fijn dat ie in een rugzak zit (moet een uur reizen met fiets en trein en tram/metro) ... maar als je nauwelijks reistijd hebt én weinig werkt is dat misschien een overbodige uitgave. Ik vind het erg fijn dat ie dubbelzijdig is - lekker snel. En ik steun de flesje tegen de tafelrand aan en zo heb ik alsnog een of twee handen vrij om te computeren of te lezen .
Ik heb de mini electric en die vind ik persoonlijk echt bagger. Hij maakt zó'n herrie, dat ik blokkeer. Heb me dus verleden week een handpomp gekocht (isis), geweldig! En ik moet zeggen, het geeft geen last aan mijn handen (ik werk ook veel met mijn handen). Als ik eenmaal de vacuum goed te pakken heb (duurt echt niet lang), dan hoef ik het maar zo vast te houden en spuit het er uit.
Avent Isis IQ uno. Enkelvoudige elektrische pomp. Hiervoor een van Medela gehad, deed me gewoon zeer bij kolven op werk (moet 3 x per dag om t allemaal beetje op peil te houden) Met deze nix geen probs. Wel beetje prijzig (vond ik) maar wel fijn!
De Ameda lactaline is mij goed bevallen, alhoewel ik het idee heb dat hij nu, na 7 maanden, wat minder power geeft. Wat wel heel fijn is, is dat deze redelijk stil is en in te stellen qua zuigkracht en frequentie. Het is een dubbele kolf. Verder kun je alles wat in aanraking komt met de melk erg makkelijk schoonmaken/steriliseren en je kunt bijna alle onderdelen los bijbestellen. Ik heb er trouwens geen batterij bij kunnen vinden. Dus tenzij ik verkeerd heb gezocht, heb je wel altijd electriciteit nodig. Overigens werkt bij mij de Avent handkolf ook als een .. nou ja .. tiet!
Ik heb ook de Avent Isis IQ uno. Ik werk drie dagen in de week en kolf dan twee keer. Ik vind 'm erg prettig in gebruik. Ook omdat je de frequentie van 'zuigkracht' zelf kan bepalen. Ik wilde het eerst met de handkolf doen, maar een electrische kolf is handiger omdat je dan je borst ondertussen kan masseren en 'uitpersen' oftewel borstcompressie. Ik dacht dat het rustig zitten zou zijn met het kolven, maar het blijkt hard werken te zijn
Hier de Medela Swing. Vind hem prettig, omdat je een stand (120 "pompjes" per minuut) hebt om de toeschietreflex op te werken en dan kun je met een druk op de knop over naar 60 "pompjes" per minuut. En bij beide standen kun je hem harder of zachter laten pompen. Hij is vrij stil; ook prettig als je kolft op je werk. Ik heb er oplaadbare batterijen bij gekocht; vind ik makkelijker dan steeds de adapter gebruiken. Succes met je keuze!