Zilversulfadiazine

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Omelet, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gisteren heb ik een kop hete thee over mij heen gekregen en ik heb tweedegraads verbrandingen over mijn borstkas en de onderkant van mijn linkerborst. Alleen boven mijn borst heb ik open wonden (op die botten onder mijn hals) verder is de huid rood maar niet kapot. Van mijn huisarts heb ik Zilversulfadiazine gekregen om te smeren. Helemaal vergeten om aan te geven dat ik voed en ik denk dat ze er daar van uit zijn gegaan dat ik ondertussen wel gestopt ben.

Nu lees ik in de bijsluiter en op internet wisselende verhalen of het kan met voeden. Op de ene site staat dat het helemaal niet kan (want het komt in je bloed?) op de andere site alleen niet bij hele kleine baby's (mijn zoontje is 13 maanden) en weer ergens anders staat dat het afhankelijk is van het oppervlakte van de wond.

Wat moet ik nu doen? Op borstvoeding.com staat het in categorie 3 maar zonder enige toelichting. Ik baal.. kan ik morgenochtend voeden of niet? Iemand enige ervaring?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb een nachtapotheek gebeld (had ik eerder kunnen bedenken) en die geeft aan dat het geen probleem is want het is zalf. Dat is op zich goed nieuws maar ik twijfel toch nog over die dubbele berichten op internet, stom he..

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    De enige ervaring die ik heb is dat je max. 24 uur zilver mag smeren om te voorkomen dat je 'n zilververgiftiging krijgt. maar goed dat geldt bij grote brandwonden.
    Het komt dus wel in je bloedsomloop. Of je mag voeden, geen idee...

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm ik moet in ieder geval smeren tot vrijdag.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Auw wat erg voor je!
    Denk je dat aanleggen so wie so niet pijnlijk voor je wordt met zwaaiende en wriemelende kinderhandjes?
    Moeilijk hoor!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wil je even beterschap wensen! Kan je inhoudelijk niks zeggen.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou net ook nog even mijn eigen apotheker gebeld en die zei meteen: dat is geen probleem mevrouw.
    Dirksmama ik voed nu weer zittend (ipv lekker liggend) en houd de armpjes in bedwang ;)
    Dank je wel voor jullie reacties! Ik ben heel blij dat ik kan voeden en de pijn die is echt wel te overzien gelukkig.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is de brand eruit? Ik heb een klein half jaar geleden 3 vingertoppen tweedegraads verbrand en ik weet nog goed hoe zeer dat deed! Ik kreeg vette zalf met gazen erop. Het deed zo zeer dat ik sterretjes zag, dus ik kan me indenken hoe jij je moet voelen, vind het heel naar voor je! Maar wat fijn dat je gewoon kan voeden!;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee het valt reuze mee. Het moment zelf was erg pijnlijk, en de eerste nacht. Maar de brand is er nu wel uit, gek genoeg. Kan ook gewoon douchen enzo. het is 'gewoon' een grote wond zeg maar. Heb de eerste nacht calendulan erop gesmeerd en nu dan dit spul.
    Ja ik ben erg blij dat ik nog kan voeden :)

Deel Deze Pagina